• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inte tropic men gmt.
Har bara burit den i några timmar men jag är ruskigt nöjd hittills. Kvaliten känns riktigt bra.
5A7F1713-942D-470F-8D40-07311B57B871.jpeg
Den där är väldigt trevlig :)

Har jäkligt svårt att se att de tillverkar alla delarna till elsystemet själva också. :D
Såg ett program med Christian, tror det var Jay Lenos garage eller nått. Där sa han i alla fall att de gjorde allt själv utom just typ en vindrutetorkare. Han sa att de gör sina egna blinkersglas, egna airbags etc. Ganska tufft tyckte jag då :)

Såg ett program med Christian, tror det var Jay Lenos garage eller nått. Där sa han i alla fall att de gjorde allt själv utom just typ en vindrutetorkare. Han sa att de gör sina egan blinkersglas, egna airbags etc. Ganska tufft tyckte jag då :)
Helt klart! Har dock svårt att se att de tillverkar egna kablar, reläer, resistorer, kretskort etc. Iofs kostar en Koenigsegg en slant men det hade ju aldrig blivit kostnadseffektivt. Typ omöjligt att göra för hand och vilken fabrik de hade behövt ha! :D

Hinner inte riktigt med i alla parallella diskussioner just nu. Har väl artros mellan öronen; det går lite långsamt och gör lite ont. :)
Håller med @thewordfox, är uppväxt i gbg och där används ordet ofta men i Bohuslän där vi är ofta nu sen ett 15 tal år har jag inte hört det. Därmed inte sagt att det inte används i Bohuslän...

Kan som sagt missta mig om varifrån de kommer ursprungligen men hört släktingar från Strömstad använda det så jag antog lite att de va därifrån de kom! Har tyvärr inte lika stort utbud av användbara slangaord här på östkusten o_O

2892-A2 är nog mitt favorit-ETA-verk. 2893-2 blir automatiskt också en favorit då det bygger på samma urverk.
2824 är också riktigt stabilt när vi pratar om de högre graderna. Standard 2824 är lite hit or miss när det gäller tidshållning...
Elabore och högre på 2824 är perfekt :)

Ibland känner man sig säkrare med ett ETA-verk under huven än ett in-house...
Så tänker jag exakt , men viktigare än så, ev service och cost, har drygt dussin ETA o Sellitas, no complaints, har ej samma klocka mer än max 2 dgr, så de ”hinner ” aldrig gå för mkt fel heller, timegraph , gäsp, gäsp

Kan som sagt missta mig om varifrån de kommer ursprungligen men hört släktingar från Strömstad använda det så jag antog lite att de va därifrån de kom! Har tyvärr inte lika stort utbud av användbara slangaord här på östkusten o_O
Fin stad, Strömstad. Du kan mycket väl ha rätt att det används där. Vi är åt Smögenhållet till, en speciell dialekt här...

Tillbaka
Topp