• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
7760373A-DDC8-4860-93CA-9286D681BC94.jpeg
727F002A-6B50-4D59-9E7D-66F0A326DACA.jpeg
Tar ett bad med Japanerna
Det ser fantastiskt ut! :)
 

Olsson

Cartier
Snygg! Är den rödaktig eller mer brun? Svårt att se på bilder av den klockan tycker jag :).

Vad kul! och ja, instämmer, väldigt svårt att se färgnyanserna på bilder.
Tavlan går i olika nyanser av röd, ut mot kanterna väldigt mörk, nästan svart. Vridringen är i en klar mörkröd färg
Gällande läderbandet skulle jag säga att går i den mörkaste nyansen av vinrött. :)

Känner mig överlag jättenöjd, klockan och färgerna gör sig härligt i solen, så en trevlig sommarklocka också ;)
 

elurven

Omega
Vad kul! och ja, instämmer, väldigt svårt att se färgnyanserna på bilder.
Tavlan går i olika nyanser av röd, ut mot kanterna väldigt mörk, nästan svart. Vridringen är i en klar mörkröd färg
Gällande läderbandet skulle jag säga att går i den mörkaste nyansen av vinrött. :)

Känner mig överlag jättenöjd, klockan och färgerna gör sig härligt i solen, så en trevlig sommarklocka också ;)
Kanon! Precis det jag ville höra avseende färgen :). Känns klockan stor? 43 är lite på gränsen för mig med tanke på mina 18 cm armar.
 
Senast ändrad:

Jeser90

Vacheron
2-Faktor

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Funderar på en Hulk homage i sommar och Steinhart hade varit mitt självklara val om det inte vore för att tavlan är svart. Både pris och 42mm tilltalar mig, men jag hade velat ha en grön tavla. https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-1-green-1274.html
Squale'n blir lite för dyr tycker jag, några andra tips?
Jag vill ändå slå ett slag för Squalen. Vill också minnas att någon i tråden seneast igår funderade på att sälja sin. Fantastisk klocka!
Annars en Tisell Marine Diver, men den är ju iof 40mm.
Kanske en Phoibos Wave master?
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Tack för snabba svar, anser ni att Tisell håller samma kvalité som Steinhart generellt?
Kanske något sämre finish men ganska marginellt. Tidshållningen är minst lika bra. Länken och spännet på Tisell marine diver är kanon och spännet har dold glidelock vilket jag gillar.
Möjligen på länken som finishen är något sämre än på Steinhart. Gillar själv båda men Tisell är billigare. Köper man Tisell begagnat så ska man nog försöka hitta en hyfsat ny pjäs då jag upplever att dom nog har steppa upp sista året.
Hur som helst så blir det inte fel vilken du än väljer av dom. Båda är nämligen mycket trevliga :)
 

Olsson

Cartier
Kanon! Precis det jag ville höra avseende färgen :). Känns klockan stor? 43 är lite på gränsen för mig med tanke på mina 18 cm armar.

Härligt att få bekräfta det du önskande höra! :)
Hm, jag har inte speciellt stora handleder och tycker personligen den sitter bra på min handled trots sina 43 mm.
Men jag skulle nog ändå säga att den bärs rätt stort, och att det kanske är lite på gränsen :)
 

FOQ

Audemars
När intresset för klockor tog vid, speciellt mekaniska var display casebacks the shit för mig. Man blir ju helt förundrad av allt som pågår i klockan. Nu när den har utvecklats har jag föredragit utan. CW gör ju riktigt nice casebacks.

Jag kan ändå inte låta bli att tycka den är nice på min Zelos GMT. Har man framme den i solen glittrar det fint och rotorn som är i rose blir en fröjd för ögat.

Förresten, är det någon som vet om glaset är safir? Hittade inga specs som bekräftar vilket det är.

IMG_20190612_111130__01.jpg
 
Topp