• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Purple Haze. Purple Rain. Purple Dial. 💜
1000012325.jpg

1000012331.jpg
 
Jaaa, svår fråga och det är nog individuellt. För mig är det gummiband åt båda håll, dels kan mikromärken av det dyrare hållet smyga sig in, motiverat av att det är riktiga mikromärken (fortfarande).
Vanliga affordables som Orient, Boldr mm samt fd affordables och mindre tillverkare som växt till sig, som Yema, Baltic m fl.

Sen kan det bli jättebilligt och inte så mikro, t ex kinesiska kontraktstillverkare som egentligen har en egen tråd.
Bra snack! Tack!
 
Kvaliteten är lite vad man kan förvänta sig för pengen, lite blandat högt och lågt. Boetten har lite väl skarpa kanter och inte så där len känsla som man finner hos premium märken. Däremot är borstningen och finishen i övrigt riktigt bra och ett plus för borrade lugghål. Länken är följsam och smidig men även där upplever jag lite skarpa kanter. Original spännet är riktigt bra men glidelock spännet som jag köpte till har jag inte riktigt kommit överens med ännu (väldigt kärvt och trögt att låsa det i rätt position). Vridringen tycker jag är riktigt bra och så där lagom lätt att vrida utan något som helst spel och linjerar perfekt.
Sammantaget ganska mycket klocka för den ringa pengen och kan användas slitsamt till vardags utan att man behöver vara rädd förstöra en förmögenhet.
Tack för utförligt svar 😊👍
Jo men den känns ändå najs. Bra glas med behandling bättre än på många andra billigare klockor. Skarp tavla och det ballaste, lysmassan. Svårt att fota som vanligt, men den är riktigt cool.

8D0249D1-F5C6-4DB4-B4B7-36B75F267457.jpeg
Sugen på en sån med blå tavla och orangea detaljer, sommarkkocka 😀
 
Missade br-onsdagen igår så det fick bli idag istället. Njuter av designen på den här bronsklumpen. Ser ut att kunna vara formgiven av serietecknaren Jan Lööf typ.
20240530_074431.jpg

PS den är köpt på Ali men fick ändå en betalning på nån hundring för skatt/tull eller nåt. Betalade och orkade inte bråka med Ali om det. Tyckte att min tid och sinnesro var mer värt än den hundringen. Hade under Alis rea i våras ändå fått klockan till kanonpris.
 
Tillbaka
Topp