• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Urtavlan är ljusblå till skillnad från himlen.
1000012447.jpg
 

Delgada

Patek
Riktigt sugen på en Helson Shark Diver men har svårt att bestämma mig för 38 eller 40, någon med erfarenhet som kan råda om hur de bärs? Vill spontant ha 38 då Shark Divern har en blockig konstruktion men är rädd att den kommer upplevas för liten på mina 18cm, brons/mässing skall ju bära lite större enligt min ödmjukla mening.

38mm

--Case: Brass, Ø 38 mm - height 13 mm - lug distance 20 mm - lug to lug 46 mm - weight 96g with rubber strap

--Screwed crown w. side protection

--Sapphire crystal: 2.2 mm thick - inside AR coated

--Water resistance: 300m

--Dial, hands and bezel coated with swiss SuperLuminova

--Strap: Comfortable 20 mm rubber strap with 20mm brass buckle

--Movement: 24 Jewel Japanese NH35 Japan automatic

3071027055.jpg
2879112608.jpg
2879131758.jpg
2879131012.jpg



40mm

--Case: Brass, Ø 40 mm - height 12 mm - lug distance 20 mm - lug to lug length 49.5 mm

--Weight: 139g with rubber strap

--Screwed crown w. side protection

--Sapphire crystal: 3 mm thick - inside AR coated

--Case back: Titanium

--Water resistance: 500m/1.640 ft

--Dial, hands and bezel coated with swiss SuperLuminova

--Strap: Comfortable 20 mm rubber strap with 20mm brass buckle

--Movement: 24 Jewel Japanese NH35 Japan automatic

4213961828.jpg
4213961843.jpg
3323259423.jpg
3323302336.jpg
Jag har aldrig haft eller sett någon Helson, men ur ryggmärgen röstar jag på 40 mm. Brons ska synas och inte smygas undan under skjortmanschetten.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Riktigt sugen på en Helson Shark Diver men har svårt att bestämma mig för 38 eller 40, någon med erfarenhet som kan råda om hur de bärs? Vill spontant ha 38 då Shark Divern har en blockig konstruktion men är rädd att den kommer upplevas för liten på mina 18cm, brons/mässing skall ju bära lite större enligt min ödmjukla mening.

38mm

--Case: Brass, Ø 38 mm - height 13 mm - lug distance 20 mm - lug to lug 46 mm - weight 96g with rubber strap

--Screwed crown w. side protection

--Sapphire crystal: 2.2 mm thick - inside AR coated

--Water resistance: 300m

--Dial, hands and bezel coated with swiss SuperLuminova

--Strap: Comfortable 20 mm rubber strap with 20mm brass buckle

--Movement: 24 Jewel Japanese NH35 Japan automatic

3071027055.jpg
2879112608.jpg
2879131758.jpg
2879131012.jpg



40mm

--Case: Brass, Ø 40 mm - height 12 mm - lug distance 20 mm - lug to lug length 49.5 mm

--Weight: 139g with rubber strap

--Screwed crown w. side protection

--Sapphire crystal: 3 mm thick - inside AR coated

--Case back: Titanium

--Water resistance: 500m/1.640 ft

--Dial, hands and bezel coated with swiss SuperLuminova

--Strap: Comfortable 20 mm rubber strap with 20mm brass buckle

--Movement: 24 Jewel Japanese NH35 Japan automatic

4213961828.jpg
4213961843.jpg
3323259423.jpg
3323302336.jpg

Jag har haft en Sharkdiver i 42 mm och den bars definitivt större än så. Helson är liberala med tolkningen av mått, om vi säger så. Här är en bild på min gamla 42:a och som du ser är ringen större.

Skulle säga att den var nästan lika stor som min GG Divemaster 44 mm.

1717413828486.jpeg

Jag har ägt samma klocka som @thewordfox , två gånger dessutom.
Jag röstar på 40 mm

Edit, jag tror att @Schned har en 38a
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Riktigt sugen på en Helson Shark Diver men har svårt att bestämma mig för 38 eller 40, någon med erfarenhet som kan råda om hur de bärs? Vill spontant ha 38 då Shark Divern har en blockig konstruktion men är rädd att den kommer upplevas för liten på mina 18cm, brons/mässing skall ju bära lite större enligt min ödmjukla mening.

38mm

--Case: Brass, Ø 38 mm - height 13 mm - lug distance 20 mm - lug to lug 46 mm - weight 96g with rubber strap

--Screwed crown w. side protection

--Sapphire crystal: 2.2 mm thick - inside AR coated

--Water resistance: 300m

--Dial, hands and bezel coated with swiss SuperLuminova

--Strap: Comfortable 20 mm rubber strap with 20mm brass buckle

--Movement: 24 Jewel Japanese NH35 Japan automatic

3071027055.jpg
2879112608.jpg
2879131758.jpg
2879131012.jpg



40mm

--Case: Brass, Ø 40 mm - height 12 mm - lug distance 20 mm - lug to lug length 49.5 mm

--Weight: 139g with rubber strap

--Screwed crown w. side protection

--Sapphire crystal: 3 mm thick - inside AR coated

--Case back: Titanium

--Water resistance: 500m/1.640 ft

--Dial, hands and bezel coated with swiss SuperLuminova

--Strap: Comfortable 20 mm rubber strap with 20mm brass buckle

--Movement: 24 Jewel Japanese NH35 Japan automatic

4213961828.jpg
4213961843.jpg
3323259423.jpg
3323302336.jpg

Spontant tycker jag 40! Snyggare tavla och tror som du själv säger att 38 kommer upplevas aningen litet.
 

Hannss

Breitling
Fick mejl idag om att jag nu har möjligheten att köpa en klocka från Anordain. Hade helt glömt att jag stod i kö, vilket jag ställde mig i för några år sedan.

Någon här som äger en, eller kan hjälpa mig med inspiration? Kan inte bestämma mig för färg/modell.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Fick mejl idag om att jag nu har möjligheten att köpa en klocka från Anordain. Hade helt glömt att jag stod i kö, vilket jag ställde mig i för några år sedan.

Någon här som äger en, eller kan hjälpa mig med inspiration? Kan inte bestämma mig för färg/modell.

Grattis, jag har ingen själv men det är fortsatt jättelång kö på de där. Så köööööp!

Vad kan du välja på?
 

M26

Rolex
2-Faktor
Jag har haft en Sharkdiver i 42 mm och den bars definitivt större än så. Helson är liberala med tolkningen av mått, om vi säger så. Här är en bild på min gamla 42:a och som du ser är ringen större.

Skulle säga att den var nästan lika stor som min GG Divemaster 44 mm.

1717413828486.jpeg

Jag har aldrig haft eller sett någon Helson, men ur ryggmärgen röstar jag på 40 mm. Brons ska synas och inte smygas undan under skjortmanschetten.

Jag har ägt samma klocka som @thewordfox , två gånger dessutom.
Jag röstar på 40 mm

Edit, jag tror att @Schned har en 38a

Spontant tycker jag 40! Snyggare tavla och tror som du själv säger att 38 kommer upplevas aningen litet.

Tack för alla råd och synpunkter! En kombination av båda hade ju varit det optimala, gillar den nättare formen på 38ans bandhorn medan avståndet för L2L finner jag mer tilltalande på 40. Jag är mest orolig för att 38an kommer kännas för kort på handleden, får lura lite till på den innan jag slår till 😅
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
Har varit sugen på en Maen Manhattan ett tag nu. Men inte slagit till.
Är detta modellen som får mig att göra slag i saken?

Vad tycker ni?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Har varit sugen på en Maen Manhattan ett tag nu. Men inte slagit till.
Är detta modellen som får mig att göra slag i saken?

Vad tycker ni?
Asgrym! Köp!
 

hållundan

Breitling
Magrette idag ☀️

1000017061.jpg


På måndag kommer ett svart "iso" från Aquatico som jag tror kommer bli kanon 👌

Ser ju bra ut på denna bild från www iaf 🥰
1000016967.jpg


Edit: Kanske skulle köpa ett orange också 😍

1000016670.jpg


Ha en fin helg!
Det var ju "tråkigt" att man fick syn på Magrette. Sjukt sugen man blir på att lösa en sån också.

Verkar som de är ganska angelägna om att sälja allt själva, och man "måste" beställa från US and A med massa moms och tull som baksida?
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Det var ju "tråkigt" att man fick syn på Magrette. Sjukt sugen man blir på att lösa en sån också.

Verkar som de är ganska angelägna om att sälja allt själva, och man "måste" beställa från US and A med massa moms och tull som baksida?
Klart du ska köpa en Magrette ;)

Dom ligger i Nya Zeeland men blir väl ändå moms och tull dessvärre :confused:
 

hållundan

Breitling
Klart du ska köpa en Magrette ;)

Dom ligger i Nya Zeeland men blir väl ändå moms och tull dessvärre :confused:
Aja, det var till och med ännu längre bort. 😁 Dit har man ju inte vägarna förbi direkt. Ja, diggade verkligen Moana Pacific. Sjukt ändå när en pryl bara slår an någonting som man absolut inte kan förklara vad det är och varför.
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Aja, det var till och med ännu längre bort. 😁 Dit har man ju inte vägarna förbi direkt. Ja, diggade verkligen Moana Pacific. Sjukt ändå när en pryl bara slår an någonting som man absolut inte kan förklara vad det är och varför.
haha nej inte direkt 😅 Ja så är det med detta intresse "tyvärr", när man minst anar det så slår det till och det enda man kan göra för att bota suget är att köpa och testa :banghead: 💸
 

Hannss

Breitling
Grattis, jag har ingen själv men det är fortsatt jättelång kö på de där. Så köööööp!

Vad kan du välja på?
Jo jag vet. 2029 är senast jag hörde för de som ställer sig på kö idag.

Kan välja vilken klocka jag vill.

Älskar dem, men det är lite tight ekonomiskt för tillfället (dykt upp en till person att försörja sedan jag ställde mig på kö för några år sedan), så jag funderar på att köpa för att sedan sälja till någon som inte känner för att stå i kö i 5 år. Hellre det än att låta det brinna inne så att säga.

Även om jag själv är jävligt sugen…Fumé-varianterna ser helt otroliga ut.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jo jag vet. 2029 är senast jag hörde för de som ställer sig på kö idag.

Kan välja vilken klocka jag vill.

Älskar dem, men det är lite tight ekonomiskt för tillfället (dykt upp en till person att försörja sedan jag ställde mig på kö för några år sedan), så jag funderar på att köpa för att sedan sälja till någon som inte känner för att stå i kö i 5 år. Hellre det än att låta det brinna inne så att säga.

Även om jag själv är jävligt sugen…Fumé-varianterna ser helt otroliga ut.
Testa och hör om du kan stå kvar i kö, dvs att du hör av dig när dina omständigheter ändras.

Är de som ex Halios så betyder köperbjudande att du kan köpa ”från och med nu”.

De är väl människor som en annan tänker jag.

Annars skulle jag beställa en Medium Modell 1 i Parisian Blue, automatic
Anordain M Parisian Blue auto.png
 
Senast ändrad:
Topp