• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Delgada

Patek
Bandskifte. Det orangea gummit från Steeldive drog väldigt åt rött så den orangea bezeln bleknade i jämförelse.
Skiftar till gummit från CNS som drar mer åt gult och sätter steeldive-gummit på den vita amphibia-tunnan istället.
Så man håller på....🤣
20240610_195510.jpg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Bandskifte. Det orangea gummit från Steeldive drog väldigt åt rött så den orangea bezeln bleknade i jämförelse.
Skiftar till gummit från CNS som drar mer åt gult och sätter steeldive-gummit på den vita amphibia-tunnan istället.
Så man håller på....🤣
20240610_195510.jpg
Mitt "isoish" avslöjar en gulton i kanterna, troligen framkallat av en kombination av nötning och sol. Gummi och FKM-band är stabilare då det gäller färgbevarande.
1000012662.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Två bilder bara för att… 🙂
IMG_0049.jpeg
IMG_0044.jpeg

Plexiglas är ju väldigt charmigt. Roamern blev i mitt tycke mkt roligare på gummi än med länk. Funderar på ett blått gummi men gillar ändå kontrasten med det svarta. Kanske ett vitt retro vore trevligt annars (varför sålde jag mitt 20mm 😅)…
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Två bilder bara för att… 🙂
IMG_0049.jpeg
IMG_0044.jpeg

Plexiglas är ju väldigt charmigt. Roamern blev i mitt tycke mkt roligare på gummi än med länk. Funderar på ett blått gummi men gillar ändå kontrasten med det svarta. Kanske ett vitt retro vore trevligt annars (varför sålde jag mitt 20mm 😅)…
Då plockar jag också fram min Roamer
Vintage dykare får de bli😍
1000028622.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hoppsan! Haffade en helt galet bra klocka i dag! Läst recensioner och sett videos om hur bra Nodus ska vara, så när det dök upp en i närområdet så högg jag den snabbare än Edward Blom klämmer en BiB. Väldigt nöjd just nu. Micromärke i övre klassen, helt klart! Fattar verkligen nypriset på de här.

Det går inte göra tavlan rättvisa. Det är en djup skinande gul nyans som skiftar mellan ljusgul och guld.

IMG_2049.jpeg



IMG_2038.jpeg
Jag vill gratulera min herre! Vilket fin! Det är inte lätt att hitta en snygg gul klocka! Dessutom verkar denna svår att hitta över huvud taget! 😊😊
Det är tydligen blått som gäller.
Ja men då kör väl jag också med blå klocka idag.
20240611_073307.jpg
Väldigt snygg och välbalanserad klocka! Jag vill framföra mina lyckönskningar till dig!
Då var beställningen lagd. Ser fram emot att ta emot min AnOrdain 🎉


1718114274881.png
Grattis! Till synes en snygg kreation! 😊
 

Delgada

Patek
Kan va så att de är nästan 3 klockor på ingång 🫣
Så spinnaker får lämna ändå, varför blev jag tipsad om Ali express😲
Jag såg att fortfarande var "bortskänkes-pris" på Spinnakern.... borde bli såld på en kvart typ med det priset.🤔
Jaha...vad är det för juveler på väg in nu då? Ska bli spännande att se.
 
Topp