• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Man får kaffe
1000028482.jpg
 
Det var rackarns vad kortlivad den blev. Fantastiskt förmånligt pris du sätter. Kunde nästan stå "bortskänkes " som rubrik.
Lite synd att man redan har en Spinnaker Fleuss, annars hade det ju varit läge nu.
Nåväl, alltid lika trevligt att lura ned dig i mina kaninhål. Även om det denna gång blev kortlivat. Ser fram emot att se en bronsplopp från Steeldive bland kossor och kalvar snart.
Hedersknyffeln @Smooth Operator lyckades med dig denna gång. Han är ju även medskyldig i olika grad till åtminstone tre av mina klockor.
Jag har ju dock inte samma förmåga att flippa som @hepanter och många andra. Jag får lite svårt att skiljas från en klocka jag gillar.
Dagens klocka för topic.
20240609_162915.jpg

Efter jag läste detta inlägget drog jag tillbaka annonsen, vore kanske idiotiskt att sälja den och förlora mer än hälften av priset jag gav. Då jag ändå trivs med den. Får fundera vidare. Denna policyn o bara ha en klocka se byta kankse är svår 🤔
Mycket klokt av dig @hepanter att dra tillbaka annonsen. Din Fleuss är en goding.
@Delgada När någon nämner mig i ett sammanhang där begreppet skyldig förekommer så brukar jag blåneka, men i det här fallet så är det en ära att i någon liten mån varit bidragande till att nöjdhet uppnåtts. Även jag har separationsångest då gäller att skilja mig från ur som jag gillar och det är roligare att köpa än att sälja. Klar hordervarning på den här gubben.

Här blev det U1S-M Swiss Series idag. Har haft den på heads up och nu är jag tacksam över att ingen högg på den.

1000012619.jpg
 
@Smooth Operator
Jag har ju försökt att lova mig själv att inte ha för mycket liggande och har bantat kraftigt senaste åren. Ibland säljer man bara för säljandes skull.

Har av någon anledning svårt att variera mellan klockor. Är trogen den klockan jag väl bär en viss period tills jag verkligen ledsnar o kör ihjäl den för ögonen😅

Trevlig italienare där jag hade också en förra året som jag sålde, men din är mycke coolare.

Min hade ingen AR coating. Jag såg mer mig själv i glaset än va klockan var
1000028484.png
 
@Smooth Operator
Jag har ju försökt att lova mig själv att inte ha för mycket liggande och har bantat kraftigt senaste åren. Ibland säljer man bara för säljandes skull.

Har av någon anledning svårt att variera mellan klockor. Är trogen den klockan jag väl bär en viss period tills jag verkligen ledsnar o kör ihjäl den för ögonen😅

Trevlig italienare där jag hade också en förra året som jag sålde, men din är mycke coolare.

Min hade ingen AR coating. Jag såg mer mig själv i glaset än va klockan var
1000028484.png

Den modellen är ändå stenhård! 👊 Störigt utan AR dock kan jag tänka mig särskilt som det väl är hyfsad dome på det glaset?!

Bandet ser rejält ut också, något hemslöjd?
 
Den modellen är ändå stenhård! 👊 Störigt utan AR dock kan jag tänka mig särskilt som det väl är hyfsad dome på det glaset?!

Bandet ser rejält ut också, något hemslöjd?
Ja, den boettformen är hur cool som helst. Jag hade två billiga "Alivarianter" (Tandorio) som jag sålde i höstas. Trots det låga priset så fanns det AR av hygglig kvalitet. 1000012625.jpg

Ja, jag noterade också det coola bandet som @hepanter hade på sin Unimatic. 👌
 
Ja, den boettformen är hur cool som helst. Jag hade två billiga "Alivarianter" (Tandorio) som jag sålde i höstas. Trots det låga priset så fanns det AR av hygglig kvalitet. 1000012625.jpg

Ja, jag noterade också det coola band som @hepanter hade på sin Unimatic. 👌

Ja dom spanade jag allt in! 👀 Verkar grymma särskilt som dom är såpass överkomliga. Funkar bra på dina handleder men misstänker att det skulle se/kännas lite löjligt på mina som är ganska mycket spädare... Designen är hursomhelst 👏👏👌👊
 
Hoppsan! Haffade en helt galet bra klocka i dag! Läst recensioner och sett videos om hur bra Nodus ska vara, så när det dök upp en i närområdet så högg jag den snabbare än Edward Blom klämmer en BiB. Väldigt nöjd just nu. Micromärke i övre klassen, helt klart! Fattar verkligen nypriset på de här.

Det går inte göra tavlan rättvisa. Det är en djup skinande gul nyans som skiftar mellan ljusgul och guld.

IMG_2049.jpeg



IMG_2038.jpeg
 
Ja dom spanade jag allt in! 👀 Verkar grymma särskilt som dom är såpass överkomliga. Funkar bra på dina handleder men misstänker att det skulle se/kännas lite löjligt på mina som är ganska mycket spädare... Designen är hursomhelst 👏👏👌👊
Ja, bandhornen är ju svagt uppåtpekande och det passade mig utmärkt som har svårt för horn som kramar handleden, vilket oftast är bättre för de med smalare armar. Man skall inte titta för mycket på omkrets, utan minst lika mycket på bredden av armens ovansida.
 
Den modellen är ändå stenhård! 👊 Störigt utan AR dock kan jag tänka mig särskilt som det väl är hyfsad dome på det glaset?!

Bandet ser rejält ut också, något hemslöjd?

Ja, den boettformen är hur cool som helst. Jag hade två billiga "Alivarianter" (Tandorio) som jag sålde i höstas. Trots det låga priset så fanns det AR av hygglig kvalitet. 1000012625.jpg

Ja, jag noterade också det coola bandet som @hepanter hade på sin Unimatic. 👌
Precis kupning var ganska brutal, men också brutalt att den inte ville tillåta att fotas jag som älskar att fota klockor blev nog lite missnöjd när man fick se sitt eget trynet i tavlan 🥴
Bandet var hur coolt som helst och ångrar att jag sålde det med klockan. Ett svenskt ammoläder tillverkad av Odd face på forumet
1000028493.png
1000028491.png
 
@Smooth Operator
Såg denna idag av en slump på en bild vid lite googlande, du gillar väl gröna klockor ?
1000028587.jpg
Ja, du har helt rätt. Den här är dock dels lite för intensivt grön och dels är jag inte förtjust i vita datumskivor på mörka urtavlor. Därför får den Edox Delfin jag redan har inte den armtid den förtjänar. Men kolla "skruvskallarna": de är små timglas som är Edox logo. Snacka om detaljnörderi. 😁
1000012661.jpg
 
Ja, du har helt rätt. Den här är dock dels lite för intensivt grön och dels är jag inte förtjust i vita datumskivor på mörka urtavlor. Därför får den Edox Delfin jag redan har inte den armtid den förtjänar. Men kolla "skruvskallarna": de är små timglas som är Edox logo. Snacka om detaljnörderi. 😁
1000012661.jpg
Riktigt grym den du har, håller med om att den va rejält turtlesgrön o stark för ögonen😬

Ja himla cool detalj med timglas skallarna de är sånt som gör klockor mer speciella👍
 
Tillbaka
Topp