• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Delgada

Patek
Tar en kaffe i trädgården.
20240616_194745.jpg
 

Delgada

Patek
Dagens klocka är den gode @Smooth Operator högeligen medskyldig till att den införskaffades. Tack.
Det är ju en rätt märklig skapelse, liknar inget annat i samlingen. Just därför gör den sig bra i samlingen. Kul med bredd. Inga dubbletter.
Stor och klumpig, plottrig tavla, rätt svåravläst i vissa ljusförhållanden... Med andra ord en riktigt kul klocka! Blir glad på något vis varje gång jag ska ha den.
Har haft funderingar på att låta den gå... Men dels skulle jag säkerligen ångra mig, dels tror jag inte det är så många som skulle vilja köpa den. 🤣
Så den får stanna.
20240616_200041.jpg
20240616_201512.jpg

20240616_203850.jpg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Dagens klocka är den gode @Smooth Operator högeligen medskyldig till att den införskaffades. Tack.
Det är ju en rätt märklig skapelse, liknar inget annat i samlingen. Just därför gör den sig bra i samlingen. Kul med bredd. Inga dubbletter.
Stor och klumpig, plottrig tavla, rätt svåravläst i vissa ljusförhållanden... Med andra ord en riktigt kul klocka! Blir glad på något vis varje gång jag ska ha den.
Har haft funderingar på att låta den gå... Men dels skulle jag säkerligen ångra mig, dels tror jag inte det är så många som skulle vilja köpa den. 🤣
Så den får stanna.
20240616_200041.jpg
20240616_201512.jpg

20240616_203850.jpg
Dyr att skicka: såväl vikt som skrymmande. 😂
Sådana där udda fåglar är kul och så länge de inte kräver en inteckning i kåken så torde den vara en keeper.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Morn
Ingen klocka på min arm idag, nu får väl de ta o komma lite leveranser, har ju 4 klockor som kommer platsa i denna underbara tråden
1000029047.jpg


Uppdatering gissa va som kom precis nu hemleverans till ladugårdsplanen
1000029054.jpg
 
Senast ändrad:

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag har hunnit köpa ganska många klockor via C24 vid det här laget, men jag har fortfarande svårt att förstå deras logik. En prutning på 3 procent är alltså ett "kraftigt avvikande prisförslag"? Särskilt som försäkrad frakt också tillkommer. Med "samtliga kostnader" menas bara att kostnaderna för valutaväxling är inräknade, något man så klart tar för givet som kund. Hit räknas alltså inte fraktkostnader utan det läggs alltid ovanpå den slutliga offerten. Något förvirrande första gången man beställer därifrån.

Skärmbild 2024-06-17 103726.png
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag har hunnit köpa ganska många klockor via C24 vid det här laget, men jag har fortfarande svårt att förstå deras logik. En prutning på 3 procent är alltså ett "kraftigt avvikande prisförslag"? Särskilt som försäkrad frakt också tillkommer. Med "samtliga kostnader" menas bara att kostnaderna för valutaväxling är inräknade, något man så klart tar för givet som kund. Hit räknas alltså inte fraktkostnader utan det läggs alltid ovanpå den slutliga offerten. Något förvirrande första gången man beställer därifrån.

Skärmbild 2024-06-17 103726.png
Det där är väl bara att ignorera, eller kommer du inte vidare? Känns ju som ett fel i algoritmen som inte tittar på rätt valuta.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Det där är väl bara att ignorera, eller kommer du inte vidare? Känns ju som ett fel i algoritmen som inte tittar på rätt valuta.
Jodå, det går att ignorera. Men det känns så snålt bara - att kalla 400 kr för ett kraftigt avvikande prisförslag när man köper något för 14 600 kr. Sedan tillkommer så klart importmoms, så då blir ju avdraget procentuellt sett ännu mindre. Nåja, inte hela världen, bara ett litet störmoment. Tror inte det är algoritmen heller, för det är likadant även när svenska säljare lägger ut klockor i svenska kronor.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Jag har hunnit köpa ganska många klockor via C24 vid det här laget, men jag har fortfarande svårt att förstå deras logik. En prutning på 3 procent är alltså ett "kraftigt avvikande prisförslag"? Särskilt som försäkrad frakt också tillkommer. Med "samtliga kostnader" menas bara att kostnaderna för valutaväxling är inräknade, något man så klart tar för givet som kund. Hit räknas alltså inte fraktkostnader utan det läggs alltid ovanpå den slutliga offerten. Något förvirrande första gången man beställer därifrån.

Skärmbild 2024-06-17 103726.png
Bara att klicka vidare och strunta i deras uppmaning. Det är säljaren som avgör om ditt bud är acceptabelt och inte C24. Sådana skambud som jag ibland har fått via C24 skulle få Marketplace att uppfattas som generöst 🤣🤣

Och nu över till dagens följeslagare, fy fan vad den är bra! Måste vara Halios bästa enligt min ödmjuka mening 🤩

1000022793.jpg
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
Bara att klicka vidare och strunta i deras uppmaning. Det är säljaren som avgör om ditt bud är acceptabelt och inte C24. Sådana skambud som jag ibland har fått via C24 skulle få Marketplace att uppfattas som generöst 🤣🤣

Och nu över till dagens följeslagare, fy fan vad den är bra! Måste vara Halios bästa enligt min ödmjuka mening 🤩

1000022793.jpg
Härligt, klock-kompis!

Den där tavlan är fantastisk på sommaren. Tycker du uppdraget är segt så dra ut+tryck in en gång innan du drar upp den. 100 m WR, manuell och push/pull gör att tätningarna greppar ganska bra runt kronstammen (heter den så?).

Den grå är lika bra :)
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Misstänkte att du skulle gilla den ;)
Ja, vete tusan om jag inte hänger på låset på midsommarafton: Ordering opens Friday, June 21st, 9:00AM Pacific. $475.00

 

M26

Rolex
2-Faktor
Härligt, klock-kompis!

Den där tavlan är fantastisk på sommaren. Tycker du uppdraget är segt så dra ut+tryck in en gång innan du drar upp den. 100 m WR, manuell och push/pull gör att tätningarna greppar ganska bra runt kronstammen (heter den så?).

Den grå är lika bra :)

Tack för tipset, jag stötte faktiskt på det för första gången idag. Tyckte den var lite seg i uppdraget idag och av en slump så hamnade sekundvisaren på 12 slaget efter endast 5-10 varv varpå jag drog ut klockan för att ställa tiden och vips så var uppdraget mjukt och fint igen 😅

Vet ej om jag sett någon livebild på den silvriga men kan mycket väl tänka mig att den är minst lika bra, tycker överlag att just Univera är så otroligt bra vad gäller allt från proportioner som tavlans utförande och det handjagade verket. Länken med inbyggda snabbjusteringen är ju bara en bonus👌
 
Topp