• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Två nya mässingdykare in idag. Initialt så gillar jag Samui Vintage något mer, tycker den bär så mycket bättre än vanliga Samui. Verkar vara samma mått men upplever tavlan något mindre och framförallt boetten tunnare trots att den inte är det. Mycket bra på mina 18cm👌

IMG_20240613_153149.jpg


Hade gärna sett att Shark Divern bar lite större just för att det är mässing/brons, tror ändå att den kommer växa på mig ju mer jag använder den. Om inte annat så får jag väl beställa en 40a efter utvärderingen 😅

IMG_20240613_153414.jpg


Båda jämnsides, vilken lustig optisk illusion. Dom ser inte så olia ut storleksmässigt trots att det skiljer 4mm mellan dom.

IMG_20240613_153040.jpg

Maranezen är snygg men Helson tyckte jag var riktigt bra! 👌 Och enligt mig ser den absolut inte för liten ut.. Åtminstone inte på bild.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Kul! Har funderat på dom där men aldrig riktigt vågat, hur är känslan? Swatch-aktigt eller?
Jomen det kan man väl säga ungefär. Visst det är en plastklocka som väger noll och ingenting, men samtidigt känns den hyggligt gedigen i länkar mm, butterflyclaspen i stål är solid och riktigt bra. Jag har inte burit moonswatch, bara fipplat på den i butik så jag kan inte riktigt jämföra där men jag skulle säga att den känns lite mer påkostad än en vanlig Swatch.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Är du tillbaka i hoardingfasen av klocksjukan :D?
Ja efter att ha levt väldigt troget med speedmaster framförallt sen bara en ynka annan klocka att variera med sen nov så har det spårat totalt, så blir lite mer rotations användning igen.
På nåt vis har jag visat för mig själv att jag har kunnat vara OWG över 3 månader, jag har inget att bevisa längre nu är jag förlorad😂
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Ja efter att ha levt väldigt troget med speedmaster framförallt sen bara en ynka annan klocka att variera med sen nov så har det spårat totalt, så blir lite mer rotations användning igen.
På nåt vis har jag visat för mig själv att jag har kunnat vara OWG över 3 månader, jag har inget att bevisa längre nu är jag förlorad😂

Att hålla ut ända från november till nu är ju grymt jobbat :D Kan dock säga att tidsperioden komprimeras för varje gång :(
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Är det där en alpinistlänk? Ser riktigt bra ut.

Var fick du information om kommande länk från Halios. Det känns onödigt att skaffa något annat om det är en "riktig" på gång.
Yes, alpinistlänken. Jason har sagt att länk är på gång till gen IV, tittar du på valbara alternativ på halioswatches.com så går det att välja länk+band, både titan och stål. Han håller även på att fundera på prisbild för oss som har köpt en IV för att inte vara för girig, han nämner att inpris för honom ligger på drygt 100 dollar/länk.

För den som vill ha en full lume-tavla kommer det en version som bara släpps ett mindre antal via Discord-tråden, så där får den intresserade hålla koll på "Notifications"-delen.
 
Topp