• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Delgada

Patek
Dagens klocka har gjort sitt
för idag.
20240617_205010.jpg

Nu ska vi leta upp nån som vill ut och segla imorgon...

Edit.
Tror jag hittat en...
20240617_205819.jpg
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
God morgon, idag öppnar en veckas preorder på Halios Seaforth IV i många färger och varianter.


Länk ”ska” gå att beställa om ca en vecka @Nikk ska komma upp på hemsidan.
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
God morgon, idag öppnar en veckas preorder på Halios Seaforth IV i många färger och varianter.


Länk ”ska” gå att beställa om ca en vecka @Nikk ska komma upp på hemsidan.
Fantastiskt! Då blir det till att hänga på låset.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Gäller att se allt positivt 😅
Fin den där! Tycker spinnaker gör mkt kul men deras logga har jag så sjukt svårt för 🙈
Ja, Spinnaker gör mycket bra. Vilken logo är det du har svårt för? De byter ju för höge farao logo/typsnitt nästan varje år. Jag har tre ur från dem och inget av dem har samma logo. De har kört om San Martin i det avseendet som länge också led av ambivalens med flera olika logos (har två ur från dem med olika logos). Sen kan man vara olika känslig för hur man upplever logos. Mig rör det oftast inte i ryggen, utan är en s.k. ickefråga för mig. Undantaget är Invictas som enligt mig ser för jävlig ut, men det gör å andra sidan de flesta av deras ur också. Ja, ja...smaken är som...🤙
1000012883.jpg
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Ja, det är den. Fick nog inte mer plats på tavlan som ju är rätt "busy" med siffror och index. Men det är ett fint och typiskt Fliegeruhr. 👍
Lite kul att den sitter i inner cirkeln också, blir nästan som en liten miniatyrklocka.
Logon är som sagt de minst viktiga när denna klocka togs fram. TYP A tavlan va ju mycke mer mindre stökig, men valde denna ändå då den är lite mer cool.

Sitter o hoppas på att mina ALI express leveranser ska komma nu så man kan börja variera sig
 
Topp