• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Delgada

Patek
Haha jo eller mycket nära i alla fall, dom hade jag ju helt glömt bort 😆 Vad kan jag säga, jag är en rastlös själ 🤣

IMG_20230521_202642.jpg
IMG_20230606_212559.jpg
IMG_20230505_154125.jpg






Riktigt bra! 40 hade nog varit lite för stort, 38an sitter perfekt enligt min ödmjuka mening 👌

Tack själv för den smidiga affären!
Sålde du bort båda bronsarna? När du inte kunde bestämma dig för 38 eller 40?
Vad ska du ha imorgon då när det är bronsdag?
Ah, fast jag misstänker att du har ett och annat i gömmorna .😄
 

M26

Rolex
2-Faktor
Sålde du bort båda bronsarna? När du inte kunde bestämma dig för 38 eller 40?
Vad ska du ha imorgon då när det är bronsdag?
Ah, fast jag misstänker att du har ett och annat i gömmorna .😄
Jag har alltid något nytt på väg in men hinner nog inte få det till Bronsdag ;)

Det blir naturligtvis min Maranez Samui Vintage som egentligen var ett impulsköp samtidigt som jag inhandlade Helson's, hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle fastna så mycket för just den efter att ha haft den vanliga Samuin som jag inte riktigt föll för. Tur det för jag hamnade mellan storlekarna på Helson och därför rök dom 😅

IMG_20240613_153149.jpg


Är väl mässing? 😀 Han ville ju givetvis förse sina klockbröder med fina dinkor😎

Helt rätt, båda Helson och min Maranez är mässing. Beställde dom specifikt just för att jag saknade mässingens jämna och fina patina, den drar också lite mer åt det grönbruna hållet än bronsets rödbruna.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Jag har alltid något nytt på väg in men hinner nog inte få det till Bronsdag ;)

Det blir naturligtvis min Maranez Samui Vintage som egentligen var ett impulsköp samtidigt som jag inhandlade Helson's, hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle fastna så mycket för just den efter att ha haft den vanliga Samuin som jag inte riktigt föll för. Tur det för jag hamnade mellan storlekarna på Helson och därför rök dom 😅

IMG_20240613_153149.jpg




Helt rätt, båda Helson och min Maranez är mässing. Beställde dom specifikt just för att jag saknade mässingens jämna och fina patina, den drar också lite mer åt det grönbruna hållet än bronsets rödbruna.
Den där maranez sitter grymt på dej och finishen på caset är ju mumma för ögonen. Kombon med
mässing eller brons och flashiga färger i tavlan eller visare är verkligen en nice kombo som jag börjat få upp ögonen för.

Jag hade ju en Seestern i stål den är ju inte ens hälften så cool som din maranez i mässing
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Jag har alltid något nytt på väg in men hinner nog inte få det till Bronsdag ;)

Det blir naturligtvis min Maranez Samui Vintage som egentligen var ett impulsköp samtidigt som jag inhandlade Helson's, hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle fastna så mycket för just den efter att ha haft den vanliga Samuin som jag inte riktigt föll för. Tur det för jag hamnade mellan storlekarna på Helson och därför rök dom 😅

IMG_20240613_153149.jpg




Helt rätt, båda Helson och min Maranez är mässing. Beställde dom specifikt just för att jag saknade mässingens jämna och fina patina, den drar också lite mer åt det grönbruna hållet än bronsets rödbruna.

Här en till som gillar Samui vintage i mässing :)

maranez_samui_vintage_brass_orange_3.jpg
 

W78

Omega
Hur populär är Rze eller ”Reise” i Sverige? Har haft mitt endeavour i två år och det har blivit mitt ”go to” äventyrklock. Det finns få exemplar här i Finland så det är lite svårt at prova olika modeller. 😅


30EE41EC-B521-44E3-8DE3-DCBB5A30A771.jpeg
Denna har jag kollat på i flera år. Hur är kvaliteten? Håller den tiden? Hade den varit kvarts hade jag slagit till för länge sedan!
 
Topp