• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vad tycks, flyger det här eller blir det too much?


IMG_20240626_140047.jpg



Just ja...Bronsdag var det idag 🙌

IMG_20240626_142148.jpg
448626534_910975497711737_6084175360460816772_n.jpg
Flyger!👍
 
Den landade idag och jag har vart ute efter en ett tag nu åt en kompis men den här limiterade version var så vintagelik och snygg så den får stanna ett tag!
Kompisen har inga vintage-känslor alls utan är bara ute efter en svart klocka, så jag väntar på en vanlig Dan Henry 1972 till honom!

tempImagekyfDwu.png


Sjukt bra tyngd och kvalitetskänsla ändå för att vara en så pass prisvärd klocka, älskar även de nedsänkta och lätt gulnade indexen samt klockans funktioner...det blir en perfekt beater till samlingen av moderna klockor! 🤙 !

tempImagexshOCI.png
tempImageoV5HiA.png
tempImageEpwHry.png
tempImageY2HrpY.png
 
Senast ändrad:
Senast ändrad:
Jag har alltid något nytt på väg in men hinner nog inte få det till Bronsdag ;)

Det blir naturligtvis min Maranez Samui Vintage som egentligen var ett impulsköp samtidigt som jag inhandlade Helson's, hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle fastna så mycket för just den efter att ha haft den vanliga Samuin som jag inte riktigt föll för. Tur det för jag hamnade mellan storlekarna på Helson och därför rök dom 😅

IMG_20240613_153149.jpg




Helt rätt, båda Helson och min Maranez är mässing. Beställde dom specifikt just för att jag saknade mässingens jämna och fina patina, den drar också lite mer åt det grönbruna hållet än bronsets rödbruna.

Den där maranez sitter grymt på dej och finishen på caset är ju mumma för ögonen. Kombon med
mässing eller brons och flashiga färger i tavlan eller visare är verkligen en nice kombo som jag börjat få upp ögonen för.

Jag hade ju en Seestern i stål den är ju inte ens hälften så cool som din maranez i mässing

Här en till som gillar Samui vintage i mässing :)

maranez_samui_vintage_brass_orange_3.jpg
Ja visst är det något särdeles förtjusande med brons/mässing och färggrann tavla!
Nu fick jag något att sukta efter.😬
Kan ni inte posta fler bilder på bronsare/mässing med flashiga tavlor och /eller flashiga vridringar.
Vill se mer..
 
Tillbaka
Topp