• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Tre dagar in i innehavet konstaterar jag: en riktigt svart urtavla. Modellen är fortfarande ingen pulshöjare, men från att ha varit helt subzero - oavsett original eller homage - så skulle jag troligen kunna bli OWG med det här uret, d.v.s. om intresset för armbandsur upphör - gud förbjude.
1000013823.jpg

Men nu får man minsann en pilsner.🤙
1000013868.jpg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor

M26

Rolex
2-Faktor
Ja titan ger helt klart en annan feeling.

Jag var ursprungligen ute efter en Silent Service med traveler bezel men när tillfället kom upp för divern så kunde jag inte låta bli.
Skulle det bli en Ocean Rover så skulle jag välja den med blå bezel och utan datum.

Hade liknande tankegång när jag beställde min SS men det blev ännu en dykare i mängden helt enkelt för att jag tycker att boetten redan är på gränsen till för stor och 12h får klockan att kännas ändå större med tomrummet mellan siffrorna 🤷🏻‍♂️

Vad gäller OR2an så fann jag den svarta med gold sand lume vara mest tilltalande av alla de OR2or jag haft, i alla fall med keramiskt inlägg. Därefter den svarta med datum och smurf lumen och sist den blåa som är den enda med keramiskt inlägg som jag har kvar i min ägo.


Helt enig där med traveler bezel och en blå OR2:a 🙂



Jag har aldrig hållt i en 39a så du kan mycket väl ha rätt. Dock kan jag tycka att 39 kan upplevas litet emellanåt, det passar på vissa klockor men en dykare som pelagos ska ha ordentlig närvaro. 42 i titan känns ju nästan som en 40:a i rostfritt 🙂
Sen är det fler saker som stör mig med 39an. Spännet ser överdimensionerat ut och den saknar de snygga ”insjunkna” index som 42an har, för att nämna några.
Hade faktiskt inte min Pelagos särskilt länge om jag ska vara helt ärlig då jag som tidigare nämnt har otroligt svårt för Titanets "plastiga" känsla, att den dessutom är extremt repkänslig var droppen som fick bägaren att rinna över 😅.....men med allt ovan sagt så tycker jag fortfarande att Pelagos 39 har en mycket lyckad design och är den klocka i Tudors uppsättning som närmast kan liknas vid en modern Tudor Sub. Hade den bara kommit i stål istället för titan och utan den värdelösa dykarförlängningen (som inte går att ta bort) så hade det varit en fullträff enligt min mening.

ZRC passar prima på dig 👍.
Min gamla North Adventure på mina 18cm, tycker den bär riktigt bra även på mindre handleder då kronskyddslänken viker rakt ner istället för att bygga ut på handleden. Fanns dock ett par tillkortakommanden som gjorde att jag till slut valde att sämja en helt underbar klocka, den något vassa undersidan på länken (som är ett måste på en Grands Fonds enligt min mening) som i kombination med länkens fjädermekanism gjorde att den skar in i handleden och det förfärliga låset som var en prövning i sig att försöka låsa på egen hand

b279915e-f432-45e6-b9ee-729d536b93e1-1_all_27526.jpg
b279915e-f432-45e6-b9ee-729d536b93e1-1_all_1037.jpg
 
Topp