Finns den på Ali express? Vad f-n söker man efter? Svårt att tolka firmanamnet med mina västerländska ögon.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns den på Ali express? Vad f-n söker man efter? Svårt att tolka firmanamnet med mina västerländska ögon.
Omkrets handled? Om du vill outa det förståsVilken kväll
![]()
Alldeles riktigt! MerkurTror att märket heter Merkur.
Men självklartOmkrets handled? Om du vill outa det förstås. Ångrar lite att jag inte testade titanaren när jag hade möjlighet.
ZRC passar prima på digMen självklart
Någonstans mellan 18.5cm - 19cm beroende på temperatur![]()
Har fått upp ögonen för ett märke som heter Vero
Någon som har några erfarenheter? Tycker den nya dykarklockan är riktigt fin på bilderna
Ja, de är på väg!
Ja titan ger helt klart en annan feeling.
Jag var ursprungligen ute efter en Silent Service med traveler bezel men när tillfället kom upp för divern så kunde jag inte låta bli.
Skulle det bli en Ocean Rover så skulle jag välja den med blå bezel och utan datum.
Hade faktiskt inte min Pelagos särskilt länge om jag ska vara helt ärlig då jag som tidigare nämnt har otroligt svårt för Titanets "plastiga" känsla, att den dessutom är extremt repkänslig var droppen som fick bägaren att rinna överHelt enig där med traveler bezel och en blå OR2:a
Jag har aldrig hållt i en 39a så du kan mycket väl ha rätt. Dock kan jag tycka att 39 kan upplevas litet emellanåt, det passar på vissa klockor men en dykare som pelagos ska ha ordentlig närvaro. 42 i titan känns ju nästan som en 40:a i rostfritt
Sen är det fler saker som stör mig med 39an. Spännet ser överdimensionerat ut och den saknar de snygga ”insjunkna” index som 42an har, för att nämna några.
Min gamla North Adventure på mina 18cm, tycker den bär riktigt bra även på mindre handleder då kronskyddslänken viker rakt ner istället för att bygga ut på handleden. Fanns dock ett par tillkortakommanden som gjorde att jag till slut valde att sämja en helt underbar klocka, den något vassa undersidan på länken (som är ett måste på en Grands Fonds enligt min mening) som i kombination med länkens fjädermekanism gjorde att den skar in i handleden och det förfärliga låset som var en prövning i sig att försöka låsa på egen handZRC passar prima på dig.
Riktigt snygg!Jag pressar sista veckan på jobbet innan semester! Håll ut!! By the way…nya Hatori dinkan är riktigt bra!![]()