• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dotterns amphibian sitter på ett 18 mm bund från CNS.
Mycket prisvärt.

20240908_110939.jpg
20240908_110941.jpg

Tnx! Beställde 2st!

Jag kan höra hur domaren skriker FAULT om den här skapelsen. 😆🎾
En design som borde förpassats till papperskorgen i ett tidigt stadium.
1000005888.png

Jag gillar deras klockor, men den här Tennis-releasen var inte den mest lyckade. Fick för mig att de rättade stavfelet, men de kanske struntade i det. Deras tidigare släpp har sålt slut direkt, men den här går det trögare med... Jag tycker iaf den mer konservativa varianten utan bollar på tavlan är snygg.

chic-prodotto.webp

Dagens klocka är den här fransosen (med japanskt hjärta som tickar under huven)
Jag är lite förvånad att man inte ser fler Le Forban i tråden. Den är ju inte svår att få tag i och inte särskilt dyr heller, och jag tycker den är superbra. Men det är kanske så att min smak är lite annorlunda.
Är det möjligen Miyota verket som inte är så populärt? Jag tycker det är helt ok, även om jag skulle föredra NH35 om man fick välja.
20240909_194602.jpg
Skulle vara kul att se fler i tråden. Min är dock inte till salu.
Ha en fin måndag kväll medmänniskor.
20240909_194606.jpg

Jag är lite förvånad att man inte ser fler Le Forban i tråden. Den är ju inte svår att få tag i och inte särskilt dyr heller, och jag tycker den är superbra. Men det är kanske så att min smak är lite annorlunda.
Är det möjligen Miyota verket som inte är så populärt? Jag tycker det är helt ok, även om jag skulle föredra NH35 om man fick välja.
20240909_194602.jpg
20240909_194606.jpg
Jag gillar Miyota mer än NH35. Dom går oftast bättre. Dom surrar mer och det tycker jag är charmigt. Jag gillar dom.
Kanske det är det ovanliga skalet Le Forban som inte går hem. Det är ju franskt och det kanske avskrämmer. Fransmän har väl inte det bästa förtroendet när det gäller service, garanti och annat.

Jag gillar Miyota mer än NH35. Dom går oftast bättre. Dom surrar mer och det tycker jag är charmigt. Jag gillar dom.
Kanske det är det ovanliga skalet Le Forban som inte går hem. Det är ju franskt och det kanske avskrämmer. Fransmän har väl inte det bästa förtroendet när det gäller service, garanti och annat.
Rasslet av rotorn är ju i och för sig trevligt och är till fördel för Miyota. Men jag tycker bättre om känslan i uppdrag och när man ska ställa NH35.
Min uppfattning bygger enbart på känsla och är helt faktabefriad. Det är möjligt att jag blir lite vilseledd i det avseendet av att kronan på Le Forban verkligen är pytteliten.

Nu är det emellertid dags för bandbyte. Inte seriöst med vitt sommargummi långt in i september. Och man vill ju vara seriös. Och bund-säsongen börjar i år tidigast i oktober.
Får bli ett rally-läder. Racingband på dykare är bra om man vill dyka snabbt. Det är seriöst.
20240909_204915.jpg
20240909_204932.jpg

Rasslet av rotorn är ju i och för sig trevligt och är till fördel för Miyota. Men jag tycker bättre om känslan i uppdrag och när man ska ställa NH35.
Min uppfattning bygger enbart på känsla och är helt faktabefriad. Det är möjligt att jag blir lite vilseledd i det avseendet av att kronan på Le Forban verkligen är pytteliten.

Nu är det emellertid dags för bandbyte. Inte seriöst med vitt sommargummi långt in i september. Och man vill ju vara seriös. Och bund-säsongen börjar i år tidigast i oktober.
Får bli ett rally-läder. Racingband på dykare är bra om man vill dyka snabbt. Det är seriöst.
20240909_204915.jpg
20240909_204932.jpg
Vete fan om bund kan klassas som mer seriöst än gummi, oavsett om det ska vara till en dykare eller annan tidsmätare 😄
Fräckt eller fräsigt kan jag nog sträcka mig till dock 🤠

Har inte ens tänkt på att den boetten är så tunn att ett 2824 inte får plats. Riktigt intressant, då har man lärt sig något nytt idag. 😁 Tiger är en av få modeller som jag aldrig har ägt, mest pga att den ser så stor ut och jag har en klen handled. 😅
Tigern bärs pyttelitet :) Mindre än en 1521, nog det närmsta man kan komma en dressklocka med Squale på tavlan. Den squale jag ångrar mest att jag sålde :p

Senast ändrad:
20240909_194602.jpg
20240909_194606.jpg
Riktigt fin är den. Har aldrig sett en sådan utanför denna tråd

Jämför mina två fifty fathoms hommager.
Så lika och ändå så olika.
Spinnaker lite mer toolig med borstad boett och en rejäl krona, måttligt kupat glas, nästan plant.
Le Forban klart mer dressig med blankpolerad boett, riktigt kupat glas och en liten nätt krona.
20240910_201403.jpg
20240910_201433.jpg

Gillar båda. Tycker om att växelköra dessa två.

Tillbaka
Topp