• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Wannabe @nilas😀
1000005704.jpg
 
Tack vare @LoveL har den här godingen äntligen hittat hem igen. Den flyttade från mig hem till en vän förra året och sedan blev det en spavistelse hos Casa de Love, men nu har den kommit tillbaka hem till mig igen 🥰

Och för den som inte redan visste det är LoveL en fantastiskt trevlig ung man som man inte bör tveka en sekund på att göra affär med.


IMG_2801.jpeg
Blev också både GG och brons sugen såhär i solen. Blev klockbyte :D

B2009DF0-85A4-4537-9B75-C68258C7FF81.jpeg
 
Tack! Den är ganska ovanlig här på KS, tror faktiskt inte jag sett en enda här när jag tänker efter... Men den är lika liten och smäcker som jag hade hoppats.

Nä precis och just därför extra kul att någon gjort slag i saken. Låter bra, själv är jag insnöad på ur typ 35-37mm utan allt för mycket krusiduller då det är vad jag kommit fram till att jag trivs bäst med i längden. Posta gärna fler bilder framöver 😄
 
Nä precis och just därför extra kul att någon gjort slag i saken. Låter bra, själv är jag insnöad på ur typ 35-37mm utan allt för mycket krusiduller då det är vad jag kommit fram till att jag trivs bäst med i längden. Posta gärna fler bilder framöver 😄
Låter som att vi är inne på samma resa min gode herre. Senaste tiden har jag snöat in rejält på tunna midsizeklockor. Det känns så bekvämt, diskret och och tidlöst på något sätt. Jag ska göra mitt jobb och posta mer Rado i tråden framöver. 😁
 
Fin! Skulle gärna en en i svart. Hur känns länk och clasp? Nån finurlig snabbjustering eller hederliga hål för microjustering?
Kan inte svara för oyster-varianten men jubilee:t har både bra och negativa sidor. Det är lite "vasst" kan jag tycka, och de polerade mittdelarna är precis som sidan av klockan en magnet för fingeravtryck. Däremot är alla delar i länken individuella och det är väldigt följsamt. Bra även med snabbkoppling för snabbt och enkelt byte till andra band.
Spännet har dold microjustering på en knapp centimeter. Dock hade det gärna fått vara någon millimeter kortare i totallängd på spännet.

I min mening är J-länken inte riktigt lika skönt som det till min Henry Archer Vesterhav.
 
Tillbaka
Topp