• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_6087.jpeg

Absolut ingen är förvånad 😘 @Delgada
?? Vad missar jag?
 
Skulle lägga upp den innan idag men du hann före. Får tillstå att den faktiskt kittlar lite, men prislappen känns inte så Timex.. kaanske om den hade länk men på gummi blir det pass för min del 🤔
Jo kan hålla med där. I saftigaste laget. Ställer jag den mot tex RZE Aspirare som jag nyligen haft känns det rent spontant som att jag skulle gå den vägen.
 
Jo kan hålla med där. I saftigaste laget. Ställer jag den mot tex RZE Aspirare som jag nyligen haft känns det rent spontant som att jag skulle gå den vägen.

Då pungar jag hellre ut en slant till och köper t.ex en Wise gmt som verkar hur läcker som helst.

IMG_4265.jpeg


Ska man tvunget ha titan så kostade min boderry titan-gmt (med seikoverk, för övrigt) inte ens en tredjedel av vad Timex begär. Och den har dessutom länk 🥴

IMG_4147.jpeg


Jag vet att Timex är gamla i gamet, de har en anrik historia. Men är inte deras grej, deras nisch, att vara billiga?
 
Hallå! Ny recension på kanalen av mikromärket Wayforth, kör även en giveaway!
 
Om det här uret hade varit utan datum så vete i tusan om jag inte torskat på det. Kampanjpriset är ju lockande, men precis som när jag köpte min AirWolf Viggen så blir jag fundersam gällande ordinarie prissättning kontra kampanjpris, i synnerhet en häftig prissänkning från 14,5K till 6K. Vilket är egentligen "rätt" pris?🤔
1000015156.jpg
 
Senast ändrad:
Vad är det för specs?
Dimensions-wise, the Ellum Manual Wind measures 38mm in diameter, 45mm long, 9mm thick, and 20mm between the lugs. Sapphire crystal adorns the top and bottom of the watch, and the case has a reasonable 50m water resistance rating. As you can see in the photos, the Swiss-made movement within is quite handsome. It’s the manual-winding Sellita SW210, which beats at a 28,800vph (4Hz) frequency and has a 42-hour power reserve
 
Tillbaka
Topp