• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Trevlig helg tillönskas alla och envar.🤙
1000015159.jpg
 
Fixar med lite bandbyten.
Amphibiorna blir av med sina orangea sommargummin ...
20240913_171152.jpg

...och i väntan på bund blir det ett mellanspel med svart gummi respektive brunt mocka.
20240913_171627.jpg

PS . visst måste väl min självdisciplin klassas som beundransvärd... att jag inte sätter på bund direkt?
 
Senast ändrad:
Dimensions-wise, the Ellum Manual Wind measures 38mm in diameter, 45mm long, 9mm thick, and 20mm between the lugs. Sapphire crystal adorns the top and bottom of the watch, and the case has a reasonable 50m water resistance rating. As you can see in the photos, the Swiss-made movement within is quite handsome. It’s the manual-winding Sellita SW210, which beats at a 28,800vph (4Hz) frequency and has a 42-hour power reserve
Ok, fin klocka men som du skriver så låter 10l lite i överkant
 
Om det här uret hade varit utan datum så vete i tusan om jag inte torskat på det. Kampanjpriset är ju lockande, men precis som när jag köpte min AirWolf Viggen så blir jag fundersam gällande ordinarie prissättning kontra kampanjpris, i synnerhet en häftig prissänkning från 14,5K till 6K. Vilket är egentligen "rätt" pris?🤔
1000015156.jpg

Man måste ju älska kombon med brons/mässing och gröna tavlor. Helt okej pris för de specsen, men håller med om att ”rabatten” är märklig. Jag tror inte en enda av de där klockorna kommer säljas för några 14,5 lakan 😅
Nu har jag redan en mässingspjäs med grön tavla så det hade inte spelat någon roll, men mig tappade de när de valde att kronskydden skulle täcka hela kronan 🤷🏼‍♂️
 
Om det här uret hade varit utan datum så vete i tusan om jag inte torskat på det. Kampanjpriset är ju lockande, men precis som när jag köpte min AirWolf Viggen så blir jag fundersam gällande ordinarie prissättning kontra kampanjpris, i synnerhet en häftig prissänkning från 14,5K till 6K. Vilket är egentligen "rätt" pris?🤔
1000015156.jpg
Köpte en sån vid förbokningen och var supernöjd med den. Den är mycket läckrare irl. Bara byta ut dom fula läderbanden till ett snyggt nato lr liknande.
Tyvärr sålde jag den pga andra köp men man blir sugen igen när priset är pass bra.
14.5 är för mycket men 6k är den helt klart värd. Grym klocka!
 

Bilagor

  • Screenshot_20240913_185147_Gallery.jpg
    Screenshot_20240913_185147_Gallery.jpg
    334.4 KB · Visningar: 1
Man måste ju älska kombon med brons/mässing och gröna tavlor. Helt okej pris för de specsen, men håller med om att ”rabatten” är märklig. Jag tror inte en enda av de där klockorna kommer säljas för några 14,5 lakan 😅
Nu har jag redan en mässingspjäs med grön tavla så det hade inte spelat någon roll, men mig tappade de när de valde att kronskydden skulle täcka hela kronan 🤷🏼‍♂️
Jo, det är en märklig prispolitik. Nu är Viggen tillbaka på "ord pris", 11K (jag betalade 6K för mitt exemplar). Ang. Catalina har jag redan ett bronsur med grön tavla, dessvärre med datum varför fler sådana inte behövs.
1000015166.jpg
 
Köpte en sån vid förbokningen och var supernöjd med den. Den är mycket läckrare irl. Bara byta ut dom fula läderbanden till ett snyggt nato lr liknande.
Tyvärr sålde jag den pga andra köp men man blir sugen igen när priset är pass bra.
14.5 är för mycket men 6k är den helt klart värd. Grym klocka!
Ja, den är vrålfin, men jag har riktigt svårt för vita datumskivor på mörka tavlor. Föredrar alltid "no date" eller möjligen färganpassade datumskivor.
 
Tillbaka
Topp