• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_5745.JPG

65D3DF66-D4DD-4F96-9016-447AE0BCB173.jpeg

Slänger upp en sista bild på svarta hajen i läderkostym. Inte ens @Birchgrove (aka länkens gudfader) kan inte neka till att den är inte helt fel på läderband...;)

Hursomhelst åker länken på igen nu. But first, let me take a Norrlands guld...
Hehe, jag gillar ju länk bäst helt klart. Men den där stilen på dykare tycker jag gör sig grymt bra på en bit läder :)

Här kommer nr2 i veckans köp. Erkänner att det är ett test om det är värt att köpa den där andra klockan med/utan datum...

DFB3A6A5-43E7-4A7B-BFFF-A4AE4D4EC7BE.jpeg
Grattis! Mycket trevlig! Ge det några dagar och gör en utvärdering. Tankarna på "den andra klockan" kan vara som bortblåsta. Den du har nu är nämligen riktigt bra, både kvalitetsmässigt och till utseendet :).

Lite över budget men väldigt bra för pengarna, Armida A12 $449 minus 15% med rabatt kod
7f39b7a01c07ab59b9f46f47ca6a3bcf.jpg

Tack för tipset, antar tull, moms och frakt tillkommer(?), lite för mycket över budget tyvärr men ska hålla utkik begagnat.

Spana in octonwatches, 40mm och svenskt finns svart bezel och du kan välja tavla samt verk själv! 2650kr för base varianten.

Tack för tipset, inte sett innan såg rätt spännande ut!

Vad tycker ni om Phoibos PY007C?
https://phoiboswatcheurope.com/products/phoibos-py007c-300m-automatic-diver-watch-black.html

Tycker mej höra allt fler som ger Steinhart bra kred, himla roligt. Har ju gillat dem ett tag, sen min första mikro och alltid haft minst en. Det var en del gnäll i början runt homage och bristande kvalitet och så där men nu verkar ju allt fler upptäcka att det är bra grejor till bra pris.. Tråden har nog hjälpt till där. Eller så bara jag missat det och det funnits där hela tiden... Kul i alla fall :)

Den ser så välbyggd ut. Premium och affordable var orden :)
Den är mycket välbyggd. Skulle nästan, bara nästan eftersom jag vill slippa bli doppad i tjära och fjädrar vilja säga att inget slår den i denna prisklassen. Jag själv skulle nog till och med putta upp den ett snäpp pga en mycket bekvämt länk som också är skruvad och går från 20mm-16mm.
Spännet har även dold glidelock vilket uppskattas. Sen är det ju en smaksak vad man tycker om utseendet men hos mig går det hem :)
Sen var orden premium och affordable helt rätt men du glömde deluxe på slutet :D.

Grattis! Mycket trevlig! Ge det några dagar och gör en utvärdering. Tankarna på "den andra klockan" kan vara som bortblåsta. Den du har nu är nämligen riktigt bra, både kvalitetsmässigt och till utseendet :).

Ja, det är nog Tisell nästa :) för att testa den nyare designen på boetten. Den här som är 39 mm sitter riktigt fint och jag älskar länken.

Det där med R...x ligger i så fall ca 5-10 år fram i tiden.

Hoppsan! För andra gången på ett par år har jag brutit mot min princip om bara klockor som kan visa flera tidszoner. (Groucho Marx: detta är mina principer och gillar ni dem inte så har jag andra). Fick möjligheten att överta denna lilla pärla och med min dåliga självdisiplin var det omöjligt att stå emot. Tack för möjligheten @Birchgrove :oops::):cool::D. Så wotd.
IMG_20190613_080507_2.jpg

Ps. Fiskarna är kvar @Lindellc :eek:
Stort grattis! En riktig höjdare :)

Tillbaka
Topp