Hjelm
Guld
Trist alltså. Så tråkigt när det blir så.Fantastisk klocka det där! Blir så förbannad över att kronan inte funkade på min handled.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trist alltså. Så tråkigt när det blir så.Fantastisk klocka det där! Blir så förbannad över att kronan inte funkade på min handled.
Det kanske var det du menade, men om du "bevakar tråden" (det gör du automagiskt när du skriver ett inlägg i en tråd) så kan du gå till menyn "Bevakade ämnen", där hittar du en lista på alla dina bevakade trådar, de som har fetstilt text har nya inlägg sedan du senast var inne på KS. Klickar du på en av trådlänkarna hamnar du, och här kommer min poäng, helt frickin automagiskt på det första inlägget efter det sista som KS vet att du läste. Moderskeppet vet allt, och hjälper dig iblandFörr gick jag alltid in på Köp&sälj först,
nu blir det alltid mikrotråden.
Och givetvis scrollar man bak till sista man läste.
Välkommen! Sjysst pjäs, vad är det för någe?Efter att ha snokat här på forumet i snart 5 år känner jag att det är dags att göra mitt första inlägg. Det känns inte mer än rätt att det blir i forumets överlägset trevligaste tråd.
Här är den. Den enda klocka som jag fullständigt skiter i om jag har sönder... Och den är alldeles underbar!
![]()
Spinnaker är en av dom märkena i denna tråden som får min puls att stiga lite extra. Riktigt riktigt fina.Ungarna har sommarlov, det ska firas![]()
![]()
Välkommen in i värmenEfter att ha snokat här på forumet i snart 5 år känner jag att det är dags att göra mitt första inlägg. Det känns inte mer än rätt att det blir i forumets överlägset trevligaste tråd.
Här är den. Den enda klocka som jag fullständigt skiter i om jag har sönder... Och den är alldeles underbar!
![]()
Det ser ut som en Boldr VentureVälkommen! Sjysst pjäs, vad är det för någe?![]()
Efter att ha snokat här på forumet i snart 5 år känner jag att det är dags att göra mitt första inlägg. Det känns inte mer än rätt att det blir i forumets överlägset trevligaste tråd.
![]()
Nej det har jag missat haha,jaja något nytt ska man lära sig och stort tack.Det kanske var det du menade, men om du "bevakar tråden" (det gör du automagiskt när du skriver ett inlägg i en tråd) så kan du gå till menyn "Bevakade ämnen", där hittar du en lista på alla dina bevakade trådar, de som har fetstilt text har nya inlägg sedan du senast var inne på KS. Klickar du på en av trådlänkarna hamnar du, och här kommer min poäng, helt frickin automagiskt på det första inlägget efter det sista som KS vet att du läste. Moderskeppet vet allt, och hjälper dig ibland![]()
Tackar!Välkommen! Sjysst pjäs, vad är det för någe?![]()
Tack tack! Helt korrekt spanatVälkommen in i värmen
Det ser ut som en Boldr Venture![]()
Kan inte svara för andra även om jag tror att vissa köpt från Serious.... jag slog till i bukten på denna, hittade den i riktigt fint begagnat skick till ett kanonprisSpinnaker är en av dom märkena i denna tråden som får min puls att stiga lite extra. Riktigt riktigt fina.
Handlar ni dom direkt från US eller alltid från seriouswatches? Ser att det finns en del 20% koder till spinnakers egen sida, men det blir kanske billigare att beställa från EU ändå?
Välkommen !
Ha ha roligt skrivet att du skiter i om den går sönder. Har en klocka som jag gjort likadant med i snart 15 år. Den har legat i sand, ungarna har lekt hammare med den, den har blivit tappad i en fritös, har gymmat och tappat kettlebells på den. Den håller fortfarande och går helt perfekt.
Vilken klocka?
Citizen Aqualand
Såg den för någon månad och blev riktigt sugen. Efter lite googlande fick jag dock läsa många negativa kommentarer/recensioner och intresset svalnade. Tror man för de pengarna kan få "mer" i dagens mikro-utbud.Ramlade in på Protos watches,finns en del att läsa och den såldes inte lika bra som man trodde.
239$ kostar dom nu,tidigare 499$
Lite info och tagna bilder säg vad ni tycker.
Den verkar ganska tjock och loggan vet jag inte vad jag tycker,men 239$ är inte mkt.
- CASE SIZE: 40mm Diameter, 15.4mm Height (including case back and crystal), 20mm Lug Width, 47mm Lug-to-Lug
- CASE MATERIAL: 316L Marine Grade Stainless Steel, Matte Brushed with Polished Sides, Solid Steel Case Back
- DIAL: Matte Black, Applied Maxi Hour Markers, Yellow Metal Surrounds, Hand Applied Lume
- HANDS: Maxi Mercedes Hands, Yellow Metal Surrounds, Hand Applied Lume
- CRYSTAL: Domed Sapphire, AR Coating on Inside
- CROWN: 8mm Big Crown with Embossed Logo
- BEZEL: Black Gloss Ceramic with Red Triangle and Lume Pip at 12, Indented White Indices, Uni-Directional 120 Clicks
- LUME: Swiss C3 SuperLuminova on Hands and Hour Markings and Bezel Pip
- WATER RESISTANCE: Tested to 1000 ft / 300 Meters / 30 Atmospheres
- MOVEMENT: NH35a Japanese Movement by Seiko
- BRACELET: 316L Stainless Steel Oyster Style (20mm tapered to 16mm), Matte Brushed Finish, Polished Solid End Links, Double Locking Safety Clasp with Debossed Logo
Snyggt, man! Awesome minimalism
Tack så hemskt mycketSnyggt, man! Awesome minimalism![]()
Dessa kan du få rätt billigt, från tusenlappen och uppåt beroende på skick. Men jag tycker dessa ska ha sina battlescars, de blir bara coolare då!Haha visst är det en befriande känsla?
En aqualand har en stående plats på min "vill ha"-lista men jag har inte lyckats komma till skott än.
Vad för negativt?Såg den för någon månad och blev riktigt sugen. Efter lite googlande fick jag dock läsa många negativa kommentarer/recensioner och intresset svalnade. Tror man för de pengarna kan få "mer" i dagens mikro-utbud.
Spinnaker är en av dom märkena i denna tråden som får min puls att stiga lite extra. Riktigt riktigt fina.
Handlar ni dom direkt från US eller alltid från seriouswatches? Ser att det finns en del 20% koder till spinnakers egen sida, men det blir kanske billigare att beställa från EU ändå?
Får allt skicka en till komplimang här. Sh** vad urtavlan ser matt och fin ut i solljus.
Jag får ju vibbar av porslin i urtavlan.
Har din klocka dykt upp? Sugen på bilder här...För mig är den jättelätt, jag har ju knappt haft någraJust nu känns listan från överlägset bäst till sämst ungefär Traska Freediver, Tisell Pilot, Smiths Everest, Yema Rallygraf, Locman Stealth och Boldr Explorer.
Just nu har jag bara Rallygrafen och Stealth och hoppas så innerligt på att Navygrafen blir den bästa jag haft när den väl dyker upp. Dem jag inte har kvar bor dock kvar här någonstans hos två förhoppningsvis nöjda ägare![]()
Jag medHar din klocka dykt upp? Sugen på bilder här...
Suck känns som en jävla evighet fastän det inte ens är min klocka ha ha.Jag med
![]()
.... hoppas att någon annan får sin innan mig så att jag kan titta på bilder iallafall![]()