Maranez som gör sig bra på orange gummi, tycker jag
![]()
Verkligen!
Min hälsar

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Maranez som gör sig bra på orange gummi, tycker jag
![]()
Hade en liten fundering igår kväll när jag inte riktigt kunde sova. Hoppas ingen uppfattar det som drygt eller nåt, jag är bara nyfiken.
Vad betraktas som "affordable" egentligen? Mikromärken är väl hyfsat lätt att identifiera, även om det finns några jag inte riktigt vågar klassificera själv*. Men "affordable" antyder ju, för mig, att något är relativt billigt. Relativt till vad är lite oklart. Till andra märken? Till Rolex? Eller till andra vardagsintressen som människor lägger hobbypengar på?
En del Seiko känns givna att de är "affordable" medan andra inte är det.
Samtidigt kan klockor från mikromärken kosta långt mycket mer än en Seiko, fast då platsa under just mikromärkeskategorin.
Är inte ute efter någon siffra utan mer en känsla. Jag har väl en summa i huvudet som jag tycker är en sorts "affordable"-gräns för just mig.
Hur tänker andra?
* Har sett argument för att CW inte längre är ett mikromärke utan bör betraktas som ett "stort" klockmärke nu. Vågar inte ha nån åsikt själv i den frågan
Hade en liten fundering igår kväll när jag inte riktigt kunde sova. Hoppas ingen uppfattar det som drygt eller nåt, jag är bara nyfiken.
Vad betraktas som "affordable" egentligen? Mikromärken är väl hyfsat lätt att identifiera, även om det finns några jag inte riktigt vågar klassificera själv*. Men "affordable" antyder ju, för mig, att något är relativt billigt. Relativt till vad är lite oklart. Till andra märken? Till Rolex? Eller till andra vardagsintressen som människor lägger hobbypengar på?
En del Seiko känns givna att de är "affordable" medan andra inte är det.
Samtidigt kan klockor från mikromärken kosta långt mycket mer än en Seiko, fast då platsa under just mikromärkeskategorin.
Är inte ute efter någon siffra utan mer en känsla. Jag har väl en summa i huvudet som jag tycker är en sorts "affordable"-gräns för just mig.
Hur tänker andra?
* Har sett argument för att CW inte längre är ett mikromärke utan bör betraktas som ett "stort" klockmärke nu. Vågar inte ha nån åsikt själv i den frågan
Väldigt tydlig tidsvisareHaBraAffordableMicroVecka.
![]()
Låter rimligt
Är väl ungefär så jag resonerar också. Och inte blir jag ledsen om jag ser en dyr* klocka här inne heller.
* Relativt min plånbok dårå
Det blev ett nytt bund även till Piccarden. Återigen, riktigt go känsla i den här typen av bund.
![]()
Mitt ego säger att det var en komplimang.Inte helt olik ryndskeppet i E.T ändå
![]()
Du vet att den är spacead! Inte skulle jag vara otrevlig väl!?!Mitt ego säger att det var en komplimang.
Trevlig eftermiddag och kväll då busar.
![]()
![]()
Den är grymHaBraAffordableMicroVecka.
![]()
Snygg! Vad är det för märke? Visarna döljer effektivt loggan….Gult här med idag
![]()
Uppdatering, använde polywatch med fetvadd. Det var det enda med bomull jag hade hemma, färgen försvann men det är en repa kvar. Kan jag få bort den på något sätt?Hoppas du lyckas,borde inte vara något problem,skriv gärna här hur det går
Mer polywatch skulle jag säga.Uppdatering, använde polywatch med fetvadd. Det var det enda med bomull jag hade hemma, färgen försvann men det är en repa kvar. Kan jag få bort den på något sätt?
![]()
Tog en glasögonduk istället, den funkade alldeles utmärktMer polywatch skulle jag säga.
Edit. Jag har offrat någon gammal sluttvättad t-shirt för att få en tygbit att gnugga med tidigare, blir inte luddigt som med bomull.