• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fick hem den här gobiten för ett tag sedan. Riktigt härlig lågprofilsklocka som går riktigt bra.
Baltc frm.jpg
Baltic.png

Har du möjlighet att slänga upp lite mer bilder när du kan? Har varit nyfiken på dom där länge. Kul köp för övrigt och grattis till en fin klocka.

Hehe, jag känner igen det där. Jag brukar försöka ha en "high-end" (high-end för mig alltså) och det är alltid en Tudor. Resten är affordables och Micros :)
Låter helt klart rimligt! Jag har även en Tag Heuer Carrera som stjäl det mest av handledstiden från Bratten, därav tanken att låta den gå vidare till förmån av Micros och låta Heuern stanna. :)

Och angående Youtube @FreakyLeo Så har dom mesta nog redan nämnts. Men välj en populär micro-klocka, sök på den på Youtube och kolla träffarna. Dom som recenserar den brukar oftast ha andra godbitar bland sina videos.

En jag tror som inte nämnts hittills är The Budding watch enthusiast
Tack, han hade en del skoj klockor faktiskt :) Kanske kan peta in YT microrecensenter i första inlägget? :D

Finns det några bra youtubers som kör på micros och affordables som ni tittar på och kan rekommendera för att hålla sig a’jour bland alla nysläpp och nykomlingar?

Jag har slutat prenumerera på nästan alla klockkanaler för att dem tappat stinget/blivit snobbar/reklampelare. Nu följer jag ”bara” one more watch, Caseback Watches, vintage digital watches och KS:aren Wound Up. Jag är ju inte intresserad av att titta på patek eller rollar.

Watch Gauge som också är en ÅF för NTH bland annat, brukar egentligen inte recensera något utan ta upp vilket leveranser som är på väg och Watch Report

Låter helt klart rimligt! Jag har även en Tag Heuer Carrera som stjäl det mest av handledstiden från Bratten, därav tanken att låta den gå vidare till förmån av Micros och låta Heuern stanna. :)
Det går ju i omgångar förstås, men jag brukar alltid en plan. Nu tex så har jag sålt av 3 absoluta favoriter till förmån för ett grail-köp. Men när/om den anländer så kommer jag sälja min andra Tudor. Och köpa ett gäng Micros för den försäljningen.
Och det är något som jag misstänker är på gränsen till sjukliga tvångstankar. Jag har 3 st Micros som jag typ måste måste måste ha innan min semester börjar :D

Finns det några bra youtubers som kör på micros och affordables som ni tittar på och kan rekommendera för att hålla sig a’jour bland alla nysläpp och nykomlingar?

Jag har slutat prenumerera på nästan alla klockkanaler för att dem tappat stinget/blivit snobbar/reklampelare. Nu följer jag ”bara” one more watch, Caseback Watches, vintage digital watches och KS:aren Wound Up. Jag är ju inte intresserad av att titta på patek eller rollar.
Just One More Watch, Perth Watch, Take Time är väl de jag kollar på när det gäller micros.

Hehe, jag känner igen det där. Jag brukar försöka ha en "high-end" (high-end för mig alltså) och det är alltid en Tudor. Resten är affordables och Micros :)
Utbudet av micros växer ju lavinartat vilket är trevligt. Känner också att en del av dom redan är eller är och nafsar uppe på high-end nivå. Riktigt kul då priserna på dessa fortfarande ligger på en hyfsad affordable-nivå :).

Utbudet av micros växer ju lavinartat vilket är trevligt. Känner också att en del av dom redan är eller är och nafsar uppe på high-end nivå. Riktigt kul då priserna på dessa fortfarande ligger på en hyfsad affordable-nivå :).
Japp, och nu känns ju det som att det är mer accepterat även här på KS.
Så här det ju inte alltid varit, för ett par år sedan gjordes det hån-trådar och det var häxjakt på Steinhart.
WUS däremot har ju alltid varit väldigt stora i sin community med just sådana klockor.
Kul att vi även har det här på KS nu, vilket den här tråden skvallrar om :)

He he, yes har haft många, många dinkor , men ngt speciellt med denna, förutom tavla, passar bra etc, så hamnar den i ngn slags ubertrivsel zone, denna trodde jag skulle få minst tid bland mina Squales; blivit precis tvärtom, och nu sneglar jag på fler 1545, tänkte Squale GMT som nästa, men va FN, jag bär ända alltid 2 klockor

Lite spam får ni stå ut med :).
Det är en riktig kameleont det här. Svårt att fånga det gröna på bezel och tavla samtidigt.
Här i lite olika ljus men ändå ej helt ultimat och korrekt återgivning.
PSX_20190615_122753.jpg
PSX_20190615_122514.jpg
PSX_20190615_122642.jpg
Så fin. Det svåra att fånga alla skiftningar (inte bara i grönt, den kan bli blå också av antireflexet) som finns i den är en av charmerna med klockan... :D Saknar den lite. :(

Då får man ringa och beställa ny tid. Måste ta emot personligen. Är du på jobbet är det möjligt att ringa in och byta till den adressen :)

Går att styra om till FedEx ombud också. Jag ringde till dom sist. Deras appar och konton osv är riktigt röriga och dåliga. Så jag fick bara ringa istället.

Tillbaka
Topp