• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Riktigt fina dinkor. CWC Chronon och PRS-40 var grymma. Fick du sålt Zodiac red dot Chronon?
Nej, den verkar omöjlig att sälja.
Alltså den här <3 säg till om du vill sälja
Screenshot_20190616-011515_Chrome.jpg
Den har tyvärr redan lämnat.

Jag är gammal i gamet, säger än och en en gång att jag beundrar de beslut du tagit och att du efterlever dem.
Tackar, blir dock ett”snedsteg” i sommar,en klockhandlare är skyldig mig flis, men pga likviditetsissues så får jag en Rosé guld Bratte, istället,men är vintage och inget köp, ska ha på mig ngngång per år samt fingra på då och då såklart...

Tackar, blir dock ett”snedsteg” i sommar,en klockhandlare är skyldig mig flis, men pga likviditetsissues så får jag en Rosé guld Bratte, istället,men är vintage och inget köp, ska ha på mig ngngång per år samt fingra på då och då såklart...
Du har förvarnat om denna Breitling, häromdagen om jag ej missminner mig. Jag har inget negativt att säga.

Något som får mig att reagera är de som ser ner på andras klockor, kan inte förlika mig med dem.

Du har förvarnat om denna Breitling, häromdagen om jag ej missminner mig. Jag har inget negativt att säga.

Något som får mig att reagera är de som ser ner på andras klockor, kan inte förlika mig med dem.
Jag hade ngn AP och en DD ett tag, folket i de trådarna, hmmmm, folk får köpa va FN de vill, det som jag ej orkar med är viss attityd mot andra, men så är livet, här i PH stöter jag dessbättre ej på många visstkvarter i huvudstadstyper, ingen ont om Sthlm, är min hemstad ska tilläggas...

En sak jag inte fattar på detta fora är 'Väntelista Rolex'
Vad i sjutton döda silltunnor är det ?
Året 1995 köpte jag en Rolex GMT master 2 för i runda slängar 25 tusen ríkisdaler rätt ur butik i Västerås.
Det var inget tal om nån förbenad väntelista. Klockan fanns, klockan såldes.

Nutidens köp och sälj fiffel är inget annat än hästhandleri.
En Rolex Daytona i stål för 242.000 SEK.... Jú vist en hvað svo, er nokkuð tott innifalið ?

Senast ändrad:
Låter skumt men posta bilder på Breitlingen så vi i tråden kan (tillsammans med dig) dra en lättandes suck.

En sak jag inte fattar på detta fora är 'Väntelista Rolex'
Vad i sjutton döda silltunnor är det ?
Året 1995 köpte jag en Rolex GMT master 2 för i runda slängar 25 tusen ríkisdaler rätt ur butik i Västerås.
Det var inget tal om nån förbenad väntelista. Klockan fanns, klockan såldes.

Nutidens köp och sälj fiffel är inget annat än hästhandleri.
En Rolex Daytona i stål för 242.000 SEK.... Jú vist en hvað svo, er nokkuð tott innifalið ?
Sinnes sjukt, FN att man ej sparade sina Rollar från 90 talet, har för mig jag köpte beg Subbar för runt 25-30 , vilket iofs såklart var mkt stålar då , för mig varje fall och då hade ej heller halva Östermalm dessa dinkor ;)

Jag har ett extra rum i min lägenhet, ifall någon vill komma så vänligast ta kontakt via PM.
Det är typ 3x4 meter, har en pytteliten säng. Duger för 1-2 övernattningar om man inte är så förbannat krävande.
Kostar 0 kronor för dig som tagit dig tid att att tjöta lite med mig och känns som en rekorderlig person.
Hotell här i Akureyri finns såklart , har inga betänkligheter kring service och så. Kostar ungefär från 2 laxar per natt.

Nu kan jag vara ute på hal is som Bambi. Rekommenderar dig att istället bekanta dig med märket Sea-gull om det är så att det är tourbillion som ger dig bingo i brallorna.
Nej alltså jag personligen vill absolut inte ha den där. Tycker inte ens Tourbillon är snyggt, men häftigt. Men skulle vara kul att veta om nån annan här är intresserad eller har synpunkter.

Skaplig storleksskillnad ändå. Trevliga klockor :)
Och här sussas det alldeles för lite. Tvillingar på 7 månader och en 4 åring som som alla ska gå upp kl 06..
Wow 3 småttingar, har bara en 6 åring , och en 6 månaders schäfer, men FN han är det jobb med, mest kul dock, en ding på Zelosen har det ”kostat” hitintills.....får man säga är ok..

Wow 3 småttingar, har bara en 6 åring , och en 6 månaders schäfer, men FN han är det jobb med, mest kul dock, en ding på Zelosen har det ”kostat” hitintills.....får man säga är ok..
Hehe, ja en ding får man leva med :)
Min son tog en klocka ur boxen och använde den som en leksaksbil, glaset nedåt. Som tur var det en billigare seiko som jag fick byta glas på bara :)

Tillbaka
Topp