• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bra tips. Ska hålla utkik ;). Annars verkar det som om att tanken från tillverkaren är att sälja klockan direkt från Hamtun så småningom så jag får väl beställa klockan vid ett senare tillfälle annars (läs: när jag sparat ihop lite mer pengar).
Ross bakom Hamtun har varit rätt öppen med att det kommer nya versioner av hans titandykare typ vartannat år. Det var många som ville ha en female end-link istället för den som är nu, det han svarade att det är något som kommer tas i beaktande när han släpper nästa version. Två-tre år är iofs oceaner av tid när det kommer till dinkor :D

Men den kommer säkert på Kickstarter med ett bra intro pris när det väl beger sig:)

Jaaa, den är ju bara för cool! Hur är ST21 verket? Jag har aldrig ägt klocka med det verket men skulle mycket väl kunna tänka mig en.

Har också en Seagull 1963 och min tickar på fint, +5 s/d. Minutervisarna för kronografen växlar snyggt precis 12an, dock prickar minutvisarna för kronografen någon enstaka millimeter off mellan 10 och 20.

@Compiss skramlar din Seagull när du vickar snabbt på handen? Min gör det, ska tydligen vara en metallring som sitter löst där inne om jag har förstått många som har skrivit om klockan på Watchuseek.

Fasen vad jag gillar denna färg.
IMG_20190616_200156__01.jpg

516D351B-BDB3-4430-9AF9-FBA73EEC0E64.jpeg

Tycker kvalitén på alla bilder i tråden piskats upp både två och tre snäpp på sista tiden. Nog för att klockorna i sig talar för sig själva, men det gör att suget blir än värre och man dreglar över nya inköp hela jävla tiden.

Jag gör ett försök att hänga på här med en closeup på svarta tjurhajen, bild tagen igår.
(Nej det är inte repor på bezelinlägget, bara fingeravtryck)

Tycker kvalitén på alla bilder i tråden piskats upp både två och tre snäpp på sista tiden. Nog för att klockorna i sig talar för sig själva, men det gör att suget blir än värre och man dreglar över nya inköp hela jävla tiden.

Jag gör ett försök att hänga på här med en closeup på svarta tjurhajen, bild tagen igår.
Stilig! Hur upplever du kvalitén på den där? Är den 40mm eller?

Riktigt snygg. Ja det jäkla suget som aldrig tar slut. Denna bilden gjorde ju inte saken bättre om man säger så :D.

Stilig! Hur upplever du kvalitén på den där? Är den 40mm eller?

Jag tar mig friheten att svara då det är min gamla pärla.
Den är 42mm, och kvalitén på dessa Bullsharks är galet bra.
Jag kan varmt rekommendera att leta upp en på begagnat-marknaden.

Håller med @Birchgrove . Och tack än en gång för att jag fick ta över den pärlan. Den är suverän, verkligen. Och Borealis har ju en genomgående brutalt bra kvalitet, så att köpa en gör du helt rätt i @Zachelitomega oavsett vilken modell du fastnar för. Jag har tidigare i min samling även haft Seafarer, Scout sniper och den gröna Bullsharken. Och de har alla varit otroligt fina. Ser fram emot att höra när du köpt någon framöver

:)

Du gör ju inte situationen bättre direkt :D;). Riktigt läcker klocka det där :)!

Jag tar mig friheten att svara då det är min gamla pärla.
Den är 42mm, och kvalitén på dessa Bullsharks är galet bra.
Jag kan varmt rekommendera att leta upp en på begagnat-marknaden.

Håller med @Birchgrove . Och tack än en gång för att jag fick ta över den pärlan. Den är suverän, verkligen. Och Borealis har ju en genomgående brutalt bra kvalitet, så att köpa en gör du helt rätt i @Zachelitomega oavsett vilken modell du fastnar för. Jag har tidigare i min samling även haft Seafarer, Scout sniper och den gröna Bullsharken. Och de har alla varit otroligt fina. Ser fram emot att höra när du köpt någon framöver
Kul att höra, tycker personligen att det är kul att man kan få bra grejer utan att tömma spargrisen helt! Känns lite roligare att bära då med :) och så kan man köpa fler :cigar: let the hunt begin :hungry:

Vid sunset, så inte helt toppkvalle med ljus osv men fåglan va vackert det var:) Plus, appropå den tidigare diskussionen om hur långt ner på handleden klockan sitter: den här sitter alltså galet bra ovanför "knölen". mycket intressant då det ändå är en typ 42a. I vilket fall, ha en grym måndag allihop!
DSC_0128.png

DSC_0117.png

DSC_0110.png

Under ett svagt ögonblick idag så kom tanken på att eventuellt byta bort min Hamtun H1 i titan.
Skicket är ypperligt.
Om någon är sugen och har något kul att byta med så skicka ett pm så får vi se :).
Bör vara typ dykare, på länk och kanske något i färg men jag är inte omöjlig om det är något kul :)
PSX_20190616_153759.jpg
PSX_20190517_205237.jpg
Ingen sugen? Tisell, San Martin, Steinhart......
Snart på köp&sälj.

Tillbaka
Topp