• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Overkill med Tanto @FreakyLeo. I like!

Firar 500 inlägg med denna episka lume!
IMG_20190618_183449__01.jpg

Edit: ska tilläggas att denna är tagen på offentlig toalett med riktigt äckligt ljus (för att knarkare inte ska skjuta upp där inne), men effekten blev grym! :artist:

Senast ändrad:
Har aldrig ägt en Zelos men väldigt många Seikos och det brukar ju vara en referens för lume. Så min fråga är hur står sig Zelos mot Seiko, ni som har testat båda?

Jag tror Zelos slår Seiko vad gäller lume. Både applicering (väldigt frikostig) och tiden den håller, men kan ha fel. Ägt SKX007, SKX013 och Turtle.
Det som inte syns på bilden är kronan som är märkt med Z som också har lume :D

Edit: ska tilläggas att lumen på Horizons GMT inte är i närheten av Mako. Den sistnämnda är ju nästa överdriven med applicering. På GMT:n är det mindre och ljuser mindre starkt. Men det är också en GMT, tanken är ju kanske inte att man ska dyka med den.

Har aldrig ägt en Zelos men väldigt många Seikos och det brukar ju vara en referens för lume. Så min fråga är hur står sig Zelos mot Seiko, ni som har testat båda?
Zelos har lite starkare lume men båda är grymma på det. Zelos är framförallt duktiga på att kombinera lume i olika färger på sina klockor så de får ett annorlunda utseende i mörkret.

Trillade in en Yema för mig också.
@FreakyLeo (tror jag) tipsade om tillfällig prissänkning på Superman.

Köpte denna Mysterious Blue som inte får tacksamt ljus i kväll....
FF504D53-7ECA-458D-A57A-C44A8636961F.jpeg

7E01DFFA-DB7B-47EC-9A04-9EB402C1974A.jpeg

Köpte med länk men bytte direkt till gummi.
Endlinksen på länken kändes helt fel. Någon annan som upplevt det?
Den var fin :) Trist med länken. Vad var det som barn fel på den? Vet inte om det finns någon annan Superman här inne, tror nog bara att det är Superman Heritage, en Rallygraf och en hel hög med Navygrafar. Ingen av dem har samma länk.

Den var fin :) Trist med länken. Vad var det som barn fel på den? Vet inte om det finns någon annan Superman här inne, tror nog bara att det är Superman Heritage, en Rallygraf och en hel hög med Navygrafar. Ingen av dem har samma länk.
Länkens passform vid boetten rev inte ned några applåder från läktaren...
Yttersta länkbitarna var i samma linje som ovansidan på glaset och med avstånd mellan länk och boett som inte blev tilltalande.

Får väl bygga upp lite mer underhudsfett så länken tänjs ut...

Länkens passform vid boetten rev inte ned några applåder från läktaren...
Yttersta länkbitarna var i samma linje som ovansidan på glaset och med avstånd mellan länk och boett som inte blev tilltalande.

Får väl bygga upp lite mer underhudsfett så länken tänjs ut...
Jag tycker att du skall klaga lite :) Antingen kan de ju skicka dig en ny länk eller kompensera dig på något annat sätt.

Jag tycker att du skall klaga lite :) Antingen kan de ju skicka dig en ny länk eller kompensera dig på något annat sätt.
Jag drar inga stora växlar på det. Antagligen väldigt dåligt förklarat problem från min sida... Fin prisvärd klocka som skall användas.

Kan till och med vara så att det beror på att jag inte plastat av länken. Dumstruten får vara kvar ett tag till :woot:.

Jag tror Zelos slår Seiko vad gäller lume. Både applicering (väldigt frikostig) och tiden den håller, men kan ha fel. Ägt SKX007, SKX013 och Turtle.
Det som inte syns på bilden är kronan som är märkt med Z som också har lume :D

Edit: ska tilläggas att lumen på Horizons GMT inte är i närheten av Mako. Den sistnämnda är ju nästa överdriven med applicering. På GMT:n är det mindre och ljuser mindre starkt. Men det är också en GMT, tanken är ju kanske inte att man ska dyka med den.
Lume på kronan har jag aldrig sett förut, låter ju grymt:D.

Zelos har lite starkare lume men båda är grymma på det. Zelos är framförallt duktiga på att kombinera lume i olika färger på sina klockor så de får ett annorlunda utseende i mörkret.

Båda ljusstyrkan och kombinationen av färger är grymt bra på Zelos
Hammerhead.
20180709_202418.jpg

Tillbaka
Topp