Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Märkligt val med att ha en relativt tjock boett till en modern skindiver men det kanske är verket som kräver det? Lumen var riktigt fin i alla fall.Newmark 71 på KS just nu för £319, ser lovande ut och verkar vara en god vän till Timefactors Eddie Platts som ligger bakom kampanjen.
- 38,5mm (39,5mm bezel)
- 47mm L2L
- 13mm tall
- Miyota 9015
- 60 minute unidirectional or 12 hour bezel (bidirectional)
- Ball bearing mechanism bezel
- Double domed sapphire
- Screw down crown
- Three color options
- W/WO Date
- 200m Water protection
https://www.kickstarter.com/project...tish-vintage-dive-watch-reissue?ref=user_menu
Ser bra ut. Hur lång tid tar det att få en fin patina?
Ser riktigt intressant ut. Perfekt storlek.Newmark 71 på KS just nu för £319, ser lovande ut och verkar vara en god vän till Timefactors Eddie Platts som ligger bakom kampanjen.
- 38,5mm (39,5mm bezel)
- 47mm L2L
- 13mm tall
- Miyota 9015
- Double domed sapphire
- Screw down crown
- Three color options
- W/WO Date
- 200m Water protection
https://www.kickstarter.com/project...tish-vintage-dive-watch-reissue?ref=user_menu
Det är 13mm totalt och inkluderar det 3,4mm tjocka glaset.Märkligt val med att ha en relativt tjock boett till en modern skindiver men det kanske är verket som kräver det? Lumen var riktigt fin i alla fall.
Ah, jag tolkade det som 13mm exkl. kupningen.Det är 13mm totalt och inkluderar det 3,4mm tjocka glaset.
Har uppdaterat min OP med ny info gällande pris samt video recensionerEdit: Läste precis att klockorna sänds direkt från fabrik utanför EU vilket med största sannolikhet innebär 25% påslag i moms
Newmark 71 på KS just nu för £319, ser lovande ut och verkar vara en god vän till Timefactors Eddie Platts som ligger bakom kampanjen.
- 38,5mm (39,5mm bezel)
- 47mm L2L
- 13mm tall incl. 3,4mm sapphire crystal
- Miyota 9015
- Double domed sapphire
- Screw down crown
- Three color options
- W/WO Date
- 200m Water protection
Hur lång semester har du?!Wotd. Dags att flytta västerut för sommaren. Denna får ta ledningen och visa sommarvägen. Svårt att välja vilka som får följa med när man är borta ett par månader.
Roligt att höra att det blir en Tourby. Ser frametmot att läsa vad du tycker.Yes, det blir en Tourby för mig så denna måste göra plats. Härlig klocka med grymma dimensioner. Birchgroves svarta är snäppet vassare enligt mig, klockren!
Förresten.... YNWA
Röda synkade bäst med tavlan, ingen fel på de andra dockKöpte lite sommarband till min kära Damasko DA353 vilken var bäst??
Jag gillade det gröna, alla är Barton bands va?Köpte lite sommarband till min kära Damasko DA353 vilken var bäst??
Hur lång semester har du?!
Och det ska bli intressant vilka som är värdiga att följa med till bästkusten. Och vem vet, det kanske tillomed kommer nytillskott
Jepp, riktigt sköna band! Gillar att keepern låserJag gillade det gröna, alla är Barton bands va?
Håller med... Fast det gröna växer lite...Röda synkade bäst med tavlan, ingen fel på de andra dock
Beställde du alla i ett svep? Och isåfall vad fick du betala i moms/tull?Jepp, riktigt sköna band! Gillar att keepern låser
Jag röstar på det gröna. Funkar med det tooliga utseendetKöpte lite sommarband till min kära Damasko DA353 vilken var bäst??
Tuffit Jag har också kikat på dem. Finns det en webshop här så att man slipper att betala moms och tull nu? Verkar priserna okej?Kikat på Phoibos många ggr nu och kostar inte mycket,finns Nordisk sida nu.
Den sista Eagle Ray är slut som jag fastnade först för givetvis.
Någon som kan ge lite input på dessa,värt pengarna?
Instämmer, grönt var klart fräckast.Jag röstar på det gröna. Funkar med det tooliga utseendet
Beställde du alla i ett svep? Och isåfall vad fick du betala i moms/tull?
Den var ju väldigt läcker. Den silvriga tavlan med stålbezel gillade jag bäst. Länken var ju apball ocksåHar uppdaterat min OP med ny info gällande pris samt video recensioner
Alla utom den gröna. Sälj den till mig!Röda synkade bäst med tavlan, ingen fel på de andra dock
Nej verkar inte så nu när jag spanade runt på sidan.Tuffit Jag har också kikat på dem. Finns det en webshop här så att man slipper att betala moms och tull nu? Verkar priserna okej?
Edit: Läste precis att klockorna sänds direkt från fabrik utanför EU vilket med största sannolikhet innebär 25% påslag i moms
Newmark 71 på KS just nu för £319, ser lovande ut och verkar vara en god vän till Timefactors Eddie Platts som ligger bakom kampanjen.
- 38,5mm (39,5mm bezel)
- 47mm L2L
- 13mm tall incl. 3,4mm sapphire crystal
- Miyota 9015
- Double domed sapphire
- Screw down crown
- Three color options
- W/WO Date
- 200m Water protection
Ja det var B och dom får flack för det i recensionen också men det är ju No-Date man ska ta om något för att få en så balanserad tavla som möjligt, blå no-date med 12h bezel för min delGillar verkligen klockan den silvriga ser ju så sjukt retro ut. Dessutom bandet!
Dock så reagerar jag på datumet. Varför väljer man att göra sådär? När klockan är sex blir det två sexor på varandra.
Nej verkar inte så nu när jag spanade runt på sidan.
All international orders are subject to import duty and tax by the destination country. The buyer is responsible for all duty and tax. If you are unsure of the import taxes in your country, we recommend you contact your import authority. No international shipping times are guaranteed.
De flesta runt 2500-3000kr.