Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, man kan ju växla sinnessjukt lätt att byta med quick release!Alla tre var kanon, men det röda och vita står som vinnare i min bok
Välkommen in i värmen Riktigt fina klockor de där tvåGaahhh, jag kan inte hålla mig längre! Jag har lurkat runt utanför ett bra tag nu och sett på den goa gemenskapen och känslan som finns i denna tråd
O vem fasen är jag då? Så kort jag kan: 36-årig grabb, bor i Göteborg. Klockintresse har funnits under större delen av livet, men har blossat ut mer de senaste åren. Mitt intresse har främst handlat om japanare - då gärna med lite extra teknik såsom kinetic, solcell, radio- och satellitmottagning. Så en hög med quartz-affordables av olika slag finns.
Mekaniska ur har jag varit för dålig på, nästan varit rädd för kanske. Dom behöver service, dom går fel, dom stannar, lite så tänkte jag väl. Men så bara för o testa utan att det kostar nåt direkt, så gick jag på JOMWs tips på China-specials, och tog ett par Cadisen från Aliexpress. Ja, dom var rätt trevliga, framförallt på andra band, och dom gick bra med sina Seiko- och Miyotaverk, tyckte jag.
Och på den vägen var det, det blev en Bambino, en Seiko 5 (SNZH57). Jag tänkte mig sen en Phoibos eller Steinhart, för att få lite mer stuns för pengarna, men såg då Zelos - som tilltalade mig på alla vis. Så när Horizons GMT blev tillgänglig för pre-order så var jag på direkt, och en Mako V2 brons med lite svensk meteorit begagnat strax efter det. Lite bilder behövs ju också
Beror på hur länkens lösa ändor mot spännet ser ut. Flytta kan du inte men kapa brukar man kunna.Obris Morgan Seastar har nu anlänt, hittills väldigt nöjd, dock så vill jag ha mesh på men efter att ha tagit bort alla ”länkbitar” så för att få den att sitta bra på insidan av handleden där spännet sitter skulle jag vilja ta ifrån nedre sidan och flytta till övre där mikrojusteringarna sitter men vet inte hur man ska göra eller om det ens är möjligt utan att förstöra den.
Ja det är inte lätt att få till, höll på ett tag innan jag gav upp.Mycket fin. Det blir så trevliga ljusreflexer, svårt att fånga på bild.
Välkommen! Härligt med fler från götet här i tråden!Gaahhh, jag kan inte hålla mig längre! Jag har lurkat runt utanför ett bra tag nu och sett på den goa gemenskapen och känslan som finns i denna tråd
O vem fasen är jag då? Så kort jag kan: 36-årig grabb, bor i Göteborg. Klockintresse har funnits under större delen av livet, men har blossat ut mer de senaste åren. Mitt intresse har främst handlat om japanare - då gärna med lite extra teknik såsom kinetic, solcell, radio- och satellitmottagning. Så en hög med quartz-affordables av olika slag finns.
Mekaniska ur har jag varit för dålig på, nästan varit rädd för kanske. Dom behöver service, dom går fel, dom stannar, lite så tänkte jag väl. Men så bara för o testa utan att det kostar nåt direkt, så gick jag på JOMWs tips på China-specials, och tog ett par Cadisen från Aliexpress. Ja, dom var rätt trevliga, framförallt på andra band, och dom gick bra med sina Seiko- och Miyotaverk, tyckte jag.
Och på den vägen var det, det blev en Bambino, en Seiko 5 (SNZH57). Jag tänkte mig sen en Phoibos eller Steinhart, för att få lite mer stuns för pengarna, men såg då Zelos - som tilltalade mig på alla vis. Så när Horizons GMT blev tillgänglig för pre-order så var jag på direkt, och en Mako V2 brons med lite svensk meteorit begagnat strax efter det. Lite bilder behövs ju också
Välkommen! Härligt med fler från götet här i tråden!
Ja nu när du säger det så ser det ut som jag kan kapa en länk och flytta mikrojusteringen så kanske det räckerBeror på hur länkens lösa ändor mot spännet ser ut. Flytta kan du inte men kapa brukar man kunna.
Nu vart jag ju sjukt sugen på en bira. Måste åtgärdas genast...En arbetsdag senare och man har en hel del läsning att catcha upp på. Varning för bild på annat än klocka men nu är det slut för dagen, dags att läsa ikapp!
Samma här. Det är ändå lill lördagNu vart jag ju sjukt sugen på en bira. Måste åtgärdas genast...
Nu vart jag ju sjukt sugen på en bira. Måste åtgärdas genast...
Det är lika bra, viktigt med vätska i värmen!Samma här. Det är ändå lill lördag
TackarVälkommen in i värmen Riktigt fina klockor de där två
Yes, precis så Tack!Välkommen! Härligt med fler från götet här i tråden!
Tack! Den är riktigt schysst, kommer du köra på länken när den blir tillgänglig? För egen del ska den köpas in iaf.Välkommen och härligt med en till skogis GMT!
Exakt, skål!Samma här. Det är ändå lill lördag
Här i Sthlm är det ju tyvärr åska, men vätska är ju ändå viktigt.Det är lika bra, viktigt med vätska i värmen!
Herre jösses vad bra!Testar gummit. Kommer bli bra vid badtillfällen. Somrigt!
Jag bor i Eskilstuna, här är det ruskigt fint väder. Och ölen är kall! Men ingen Micro brand-klocka idag dock. 2 av 3 rätt!Exakt, skål!
Här i Sthlm är det ju tyvärr åska, men vätska är ju ändå viktigt.
Mumma!Testar gummit. Kommer bli bra vid badtillfällen. Somrigt!
Stort grattis! Fin som tusan .Välkommen kompis. Mycket seastar just nu i tråden haha
Premium-affordable-sommar-deluxeTestar gummit. Kommer bli bra vid badtillfällen. Somrigt!
Välkommen in! En sak bara, nu kommer du inte ut .Gaahhh, jag kan inte hålla mig längre! Jag har lurkat runt utanför ett bra tag nu och sett på den goa gemenskapen och känslan som finns i denna tråd
Varmt välkommen, bra första post på två grymma klockorGaahhh, jag kan inte hålla mig längre! Jag har lurkat runt utanför ett bra tag nu och sett på den goa gemenskapen och känslan som finns i denna tråd
Det där var riktigt snyggt!Testar gummit. Kommer bli bra vid badtillfällen. Somrigt!
Fasen ja, på gott och ont - fast mest gottVälkommen in! En sak bara, nu kommer du inte ut .
Tackar, det blir fler framöverVarmt välkommen, bra första post på två grymma klockor
Ohh, wristshot!? Det hörde väl inte till vanligheterna? Grymt bra hur som helst.Snart färdigjobbat för idag
Jag fuskade lite, handen vilar mot bröstkorgenOhh, wristshot!? Det hörde väl inte till vanligheterna? Grymt bra hur som helst.