• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja det var B och dom får flack för det i recensionen också men det är ju No-Date man ska ta om något för att få en så balanserad tavla som möjligt, blå no-date med 12h bezel för min del

Ah, perfa att det går att välja bort! Går det på de andra också? Är det spökläge när man tar no-date? Sorry, har inte riktigt koll på urverket.

• Like
Reactions: M26
Ah, perfa att det går att välja bort! Går det på de andra också? Är det spökläge när man tar no-date? Sorry, har inte riktigt koll på urverket.
Då är det Miyota 9039 no "ghost" date som gäller, tyvärr så kommer silvertavlan endast med datum än så länge men kanske läggs till som ett mål då många efterfrågat det. Har för mig att stål bezeln kan väljas till svart och blå tavla också :)

• Like
Reactions: FOQ
Helt ok lume!

IMG_20190619_144342__01.jpg

Jag är fullt benägen att hålla med. Grym klocka!
Hade köpt direkt om det va den svarta
Finns nog inget jag önskar mer att jag kunde göra :D
Jag har provat Tudor bb58 och upplevde den som närmast perfekt för mig.
Bara priset som skaver. Här får man liknande look och mått för en femtedel av priset och dessutom härligt blå sunburst.
Fan också att jag alltid ska tro att gräset är grönare på andra sidan!

Bara priset som skaver. Här får man liknande look och mått för en femtedel av priset och dessutom härligt blå sunburst.
Har aldrig testat en Tudor bb58 men gillar utseendet skarpt och fastnat för den svarta.
Vart nära köp många ggr men blivit Oris o andra klockor imellan.
Som du skriver borde man kanske slå till på en NTH.

Jag har en BB S/G i 41mm, och så har jag denna. Och frågan är om inte denna är lite trevligare :)
20190619_133132.jpg

20190619_160857.jpg

Obris Morgan Seastar har nu anlänt, hittills väldigt nöjd, dock så vill jag ha mesh på men efter att ha tagit bort alla ”länkbitar” så för att få den att sitta bra på insidan av handleden där spännet sitter skulle jag vilja ta ifrån nedre sidan och flytta till övre där mikrojusteringarna sitter men vet inte hur man ska göra eller om det ens är möjligt utan att förstöra den.
AFFD9426-A913-4884-9B19-7F79B288341E.jpeg

6ECEEFE3-2A8A-4970-B846-22E50494BD6A.jpeg

B0474854-9332-4728-8B17-90B1B9ECDA9D.jpeg

E94ACCB4-CA6D-4375-8CA9-83AAD4F6C94C.jpeg

C4F02CE0-6E75-41C3-85FC-0D057ADF98D0.jpeg

A78231F1-8967-4C1D-9A0C-41CADA36D833.jpeg

Tillbaka
Topp