Gaahhh, jag kan inte hålla mig längre! Jag har lurkat runt utanför ett bra tag nu och sett på den goa gemenskapen och känslan som finns i denna tråd
O vem fasen är jag då? Så kort jag kan: 36-årig grabb, bor i Göteborg. Klockintresse har funnits under större delen av livet, men har blossat ut mer de senaste åren. Mitt intresse har främst handlat om japanare - då gärna med lite extra teknik såsom kinetic, solcell, radio- och satellitmottagning. Så en hög med quartz-affordables av olika slag finns.
Mekaniska ur har jag varit för dålig på, nästan varit rädd för kanske. Dom behöver service, dom går fel, dom stannar, lite så tänkte jag väl. Men så bara för o testa utan att det kostar nåt direkt, så gick jag på JOMWs tips på China-specials, och tog ett par Cadisen från Aliexpress. Ja, dom var rätt trevliga, framförallt på andra band, och dom gick bra med sina Seiko- och Miyotaverk, tyckte jag.
Och på den vägen var det, det blev en Bambino, en Seiko 5 (SNZH57). Jag tänkte mig sen en Phoibos eller Steinhart, för att få lite mer stuns för pengarna, men såg då Zelos - som tilltalade mig på alla vis. Så när Horizons GMT blev tillgänglig för pre-order så var jag på direkt, och en Mako V2 brons med lite svensk meteorit begagnat strax efter det. Lite bilder behövs ju också