• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Satt precis o sög på denna fråga, vilken är bäst...Tanke på pris o så oxå....
BB'n är ju helt klart en bättre klocka sett till fit och finish. Länken och spännet är bättre likaså.
Tavlan är helt klart bättre på NTH'n.
Men är BB'n 30k bättre än NTH, nej det tycker jag inte.
Kanske därför vi trivs så bra i denna tråden, prestigelösheten existerar inte :)
Du har ju gått en skaplig väg, från AP och Rolex till micro-tråden med allt vad det innebär :)
 

Hjelm

Rolex
20190620_071301.jpg
God morgon watch lovers! Fel tid och datum, men det får fixas när jag kommer till jobbet! :D
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har för mig att jag frågade tidigare i tråden men orkar inte leta fram det igen då sökfunktionen är värdelös (om det nu inte bara är ett hjärnspöke och att jag i själva verket aldrig tagit upp det) och det kan ju ha släppts en del nytt sen sist, så hur ser det ut med mikrodressare? Finns det några sådana?

Det är imponerande hur nyskapande många mikromärken är när det kommer till dykare som man tycker knappt borde gå att innovera längre men det är samtidigt lite trist när det känns som att 90% av utbudet utgörs av just dykare.

Det finns uppenbarligen stor potential när det kommer till både kvalitet och design men man kanske resonerar att det inte finns någon marknad för dressare?
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
BB'n är ju helt klart en bättre klocka sett till fit och finish. Länken och spännet är bättre likaså.
Tavlan är helt klart bättre på NTH'n.
Men är BB'n 30k bättre än NTH, nej det tycker jag inte.
Kanske därför vi trivs så bra i denna tråden, prestigelösheten existerar inte :)
Du har ju gått en skaplig väg, från AP och Rolex till micro-tråden med allt vad det innebär :)

Du menar nog det motsatta får jag hoppas :nailbiting::happyhappy:
 

Watchie

Patek
2-Faktor
BB'n är ju helt klart en bättre klocka sett till fit och finish. Länken och spännet är bättre likaså.
Tavlan är helt klart bättre på NTH'n.
Men är BB'n 30k bättre än NTH, nej det tycker jag inte.
Kanske därför vi trivs så bra i denna tråden, prestigelösheten existerar inte :)
Du har ju gått en skaplig väg, från AP och Rolex till micro-tråden med allt vad det innebär :)
Jodå, with you, AP o guld Rollar var bara to much, men kommer nog skaffa en 1675 Rootbeer GMT ngn gång igen, för feelingen, viss vintage o Micros, det är min nya cup of tea..., sedan mellanskiktet, om man nu för säga så, fast tveksamt om de är sämre dinkor, än gemene Rolex, typ Omega, Tudor, Breitling, all respect för ngn sådan i samlingen, men fn det är ju som 5-10 affordables...
 
Topp