• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kommit ner till husvagnen och fått sig lite mat på det!!
07C8345E-7F3C-4DBF-B581-FB1910F1D6F3.jpeg
Alltså den urtavlan är ju fenomenal!:)

Borde inte gilla den, men efter en vecka eller så sitter den fortfarande på :)

Egentligen för billig ring, tunt spänne och för kupat glas, men... Den åker på på morgonen iaf, och sitter resten av dagen, det är väl det viktigaste betyget det antar jag. Helt enkelt skön som fan på handleden.

Maen Hudson 38 Jet black No date
IMG_20190616_091349__01__01__01.jpg

6EBE5081-444C-4DCA-971C-3AAE67226B24.jpeg

På plats på Orust med Bull sharken!

För övrigt säger jag bye och rest in peace till min Aqualand som fick sin sista vila i havet efter ett drulligt handhavande i båten. Jag orkar inte dyka ned till 38 meters djup och leta efter den. En klocka fattigare

6EBE5081-444C-4DCA-971C-3AAE67226B24.jpeg

På plats på Orust med Bull sharken!

För övrigt säger jag bye och rest in peace till min Aqualand som fick sin sista vila i havet efter ett drulligt handhavande i båten. Jag orkar inte dyka ned till 38 meters djup och leta efter den. En klocka fattigare
Den dog när den gjorde något den älskade iaf! ;) (eller, den är säkert inte ens död, den bara vilar på botten)

Edit: Ärade dessutom din Aqualand med mitt 1500e inlägg @LennyK

Senast ändrad:
Jag har för mig att jag frågade tidigare i tråden men orkar inte leta fram det igen då sökfunktionen är värdelös (om det nu inte bara är ett hjärnspöke och att jag i själva verket aldrig tagit upp det) och det kan ju ha släppts en del nytt sen sist, så hur ser det ut med mikrodressare? Finns det några sådana?

Det är imponerande hur nyskapande många mikromärken är när det kommer till dykare som man tycker knappt borde gå att innovera längre men det är samtidigt lite trist när det känns som att 90% av utbudet utgörs av just dykare.

Det finns uppenbarligen stor potential när det kommer till både kvalitet och design men man kanske resonerar att det inte finns någon marknad för dressare?
Det är som du säger tyngdpunkt på dykare (om automatiskt urverk) och racingkronograf (med mekakvarts), men visst finns det mer dressade klockor. Jag (och flera andra) väntar på Hamtun Nanok som ska skickas ”snart”. Sedan finns t ex Aevig och Halios som nosar ju åt det hållet med.

Tillbaka
Topp