• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

6EBE5081-444C-4DCA-971C-3AAE67226B24.jpeg

På plats på Orust med Bull sharken!

För övrigt säger jag bye och rest in peace till min Aqualand som fick sin sista vila i havet efter ett drulligt handhavande i båten. Jag orkar inte dyka ned till 38 meters djup och leta efter den. En klocka fattigare
Haha! Klantröv! :D
Men ett värdigt avslut ändå får man säga :)

Jag har för mig att jag frågade tidigare i tråden men orkar inte leta fram det igen då sökfunktionen är värdelös (om det nu inte bara är ett hjärnspöke och att jag i själva verket aldrig tagit upp det) och det kan ju ha släppts en del nytt sen sist, så hur ser det ut med mikrodressare? Finns det några sådana?

Det är imponerande hur nyskapande många mikromärken är när det kommer till dykare som man tycker knappt borde gå att innovera längre men det är samtidigt lite trist när det känns som att 90% av utbudet utgörs av just dykare.

Det finns uppenbarligen stor potential när det kommer till både kvalitet och design men man kanske resonerar att det inte finns någon marknad för dressare?

Du har dessa som släpps snart. Finns i en del roliga färger.

Screenshot_20190620-220932__01.jpg

Edit: Vi tar en bild till.

Då vi ändå har affordables och inte bara micromärken. Någon i tråden som har (haft) en Orient Triton och kan säga sin åsikt? Varit riktigt sugen på en i ett bra tag nu

62277B76-9641-4850-BE20-2C3F271125E7.jpeg
Kikat på Phoibos många ggr nu och kostar inte mycket,finns Nordisk sida nu.
Den sista Eagle Ray är slut som jag fastnade först för givetvis.
Någon som kan ge lite input på dessa,värt pengarna?

767D243F-3B1B-4AC5-B727-14D60226EB69.jpeg
446B0F4A-E618-476D-ACA1-5694FFEDC9F9.jpeg
Köpte själv en Phoibos Eagle Ray (blå fume urtavla) för inte så länge sedan. Mycket nöjd med klockan och jag tycker att den ser ännu bättre ut i verkligheten än på bild. Har den för närvarande på ett sailcloth med gråa stygn. Säg gärna till om du har några specifika frågor :).

Då vi ändå har affordables och inte bara micromärken. Någon i tråden som har (haft) en Orient Triton och kan säga sin åsikt? Varit riktigt sugen på en i ett bra tag nu
Jag hade min länge. Grym klocka. Det enda som irriterade mig var sunbursten på den blåa. Jag gillar mest matta tavlor.

Köpte själv en Phoibos Eagle Ray (blå fume urtavla) för inte så länge sedan. Mycket nöjd med klockan och jag tycker att den ser ännu bättre ut i verkligheten än på bild. Har den för närvarande på ett sailcloth med gråa stygn. Säg gärna till om du har några specifika frågor :).
Den är riktigt snygg,jag lurar lite på om på länken den är skruvad,verkar vara sjukt små skruvar om man kan få tag på en sådan mejsel?

Jag har en blå som jag använder frekvent. Har inget dåligt att säga, hög kvalitetskänsla och skön länk. Power reserve är kul! Kanske skulle jag vilja ha en roligare färg än vit på sekundvisaren...

Brutalt bra tråd det här!.. Efter att jag sålt alla klockor i samlingen för att börja om på nytt, så
Sitter jag med min två månader gamla Damasko DA353 och givetvis en obligatorisk G-shock som "jobbklocka".... och suktar efter dykare! Har ju två platser i windern! Frågan är vad?? Vill inte lägga allt för mycket... Typ max christopher ward trident mk3 storleksmässigt 40-44 tacksam för förslag.

Ursäkta frånvaron, ska ut o resa några dgr, ha det gott folket...., 5 dinkor sålda, 2 nya på G, dessvärre ej affordables, men finfint mögel.....samt hämtning av några nya affordables i kära Svedala.....o skicka de sålda , till mest finfint folk i tråden, känns mkt bra

Ursäkta frånvaron, ska ut o resa några dgr, ha det gott folket...., 5 dinkor sålda, 2 nya på G, dessvärre ej affordables, men finfint mögel.....samt hämtning av några nya affordables i kära Svedala.....o skicka de sålda , till mest finfint folk i tråden, känns mkt bra
Bra jobbat, 5 st sålda utan att lägga ut en enda på K&S. Vilken tråd vi har :)

Tillbaka
Topp