• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon och en riktigt glad midsommar önskar jag alla trevliga människor som gör denna tråden till den mysigaste på KS!
20190621_064100.jpg

Ingen mikro idag då jag för tillfället är OWG med denna. Dock ganska affordable. Förhoppningsvis får den i sinom tid lite sällskap. :)

Den är riktigt snygg,jag lurar lite på om på länken den är skruvad,verkar vara sjukt små skruvar om man kan få tag på en sådan mejsel?
Jag tror de skickar med två stycken verktyg för länken på Wawemastern (Eagle Ray är ju utan länk). Såg det i någon recension på en av de vanliga klockkanalerna på Youtube. Tror man behövde en på varje sida av länken (en för att hålla fast och en för att skruva). Kanske finns på iFixit annars om det är något standardformat.

Påväg ut till svärföräldrarnas lantställe i skärgården. Klippbad är utlovat, då får Obris hänga med på gummi. :)

F41EE118-0DD7-40A1-BC3B-C60AC6D619C0.jpeg
EF523D3B-B429-41C2-9C0B-C9A235B8A17D.jpeg

Förresten, har jag satt på det korrekt? Har korta gummit med länk på nedansidan och det långa på ovansidan.
Jag har det också tvärtom, men om du tycker att det är skönare som du har det nu så är ju det det viktiga :)

Hmm även om jag är vänsterhänt? Vill man ha flärpen utåt? :)

Ja. Om du är vänster eller högerhänt spelar ingen roll det hamnar på motsvarande sätt oavsett. :)

Edit: Fast du får ju såklart ha som du trivs med. Rekommenderar dock att du provar andra hållet då jag tror att det är bekvämare.

På med det gula gummit för bövelen! Även om den var grym på mesh med :D
Hahah vet inte om det passar med "finkläder" på midsommar :p

På tal om gummit. Måste ge en jätteeloge till Obris! Jag mailade och frågade vid beställning om jag kunde få byta ut det svarta originalbandet mot ett gummi istället och fick till svar att det gick utmärkt. Dock bytte de inte bandet utan skickade med båda banden utan extra kostnad. Service!!

Tillbaka
Topp