• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon som är sugen?!
20190622_150100.jpg

Jagad av björn!? Du kan ju inte skriva så utan att ge mer av den storyn:angel:
Hahah sant! Jag och min fiskekamrat hade gått över en myr för att komma till en speciell tjärn där vi vet att de lurar stora laxar! Vi hade stort flyt och drog upp ca 6 st på ca 30 min! Plötsligt hör jag min kamrat skrika BJÖRN!! När jag tittar upp ser jag en Björn komma gåendes mot oss från myren vi precis passerat... jag hör återigen min kamrat ropa att vi lämnar fisken och drar varefter jag ser att björnen börjat öka takten och nu småspringa rakt emot oss ca 2-300m bort. Vi dumpar prylarna (och fisken) och går in mot skogen och hoppas på att björnen skall ta fisken! Vi går en bra bit i raskt tempo runt myren och mer eller mindre slänger oss in i bilen igen.

Hahah sant! Jag och min fiskekamrat hade gått över en myr för att komma till en speciell tjärn där vi vet att de lurar stora laxar! Vi hade stort flyt och drog upp ca 6 st på ca 30 min! Plötsligt hör jag min kamrat skrika BJÖRN!! När jag tittar upp ser jag en Björn komma gåendes mot oss från myren vi precis passerat... jag hör återigen min kamrat ropa att vi lämnar fisken och drar varefter jag ser att björnen börjat öka takten och nu småspringa rakt emot oss ca 2-300m bort. Vi dumpar prylarna (och fisken) och går in mot skogen och hoppas på att björnen skall ta fisken! Vi går en bra bit i raskt tempo runt myren och mer eller mindre slänger oss in i bilen igen.
Du tog väl såklart ett wristshot med björnen i bakgrunden innan du började springa. ;)

Haha wow, det måste vara en ohyggligt stressad situation men även ett riktigt coolt minne då allt gick bra för er!

Jag är så nöjd med den, delvis därför jag slog till på GMT'n. Squale hade aldrig tilltalat mig innan jag köpte min 1545a, den är helt outstanding enligt min mening och då har jag handskats med betydligt dyrare ur i mina dar :cool:

One more Squale for the road....

IMG_20190622_153226.jpg
IMG_20190622_153221.jpg
Riktig "håll käften"-klocka.

- Är det en Råålex?
- Nej en 18k Squale, bitch.

:hilarious::hilarious:

Du tog väl såklart ett wristshot med björnen i bakgrunden innan du började springa. ;)

Haha wow, det måste vara en ohyggligt stressad situation men även ett riktigt coolt minne då allt gick bra för er!

De fåniga är att jag tänkte tanken, dock först när vi satt i bilen :hilarious: hahah ja första gången jag ser en Björn i det vilda dessutom! Riktigt häftigt faktiskt! Åkte tillbaka dagen efter och spöna va kvar! Dock ingen firre...

Tillbaka
Topp