Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt fel strategi. Det är ju nu den ska in i bankfack i 20 år. År 2040 ska den plockas fram ackompanjerad av klang och jubelsång samt snabba trumpetstötar. Ultimat pensionsförsäkring .Japp, har varit borta ett tag. Det var då det blev några sälj här i tråden (kanske inte berodde på det).
Bra tanke, men om 20 år har jag nog inget behov av klocka... kanske. Och för sent för pensionsförsäkring . Lever för nuHelt fel strategi. Det är ju nu den ska in i bankfack i 20 år. År 2040 ska den plockas fram ackompanjerad av klang och jubelsång samt snabba trumpetstötar. Ultimat pensionsförsäkring .
Någon i denna tråd som har tips på en bra semesterklocka? Ska givetvis vara badbar. Prisklass upp till 2500 kr och max tre veckors leveranstid så jag hinner få den innan det är dags.
Även begagnat av intresse om någon i tråden sitter på något kul...
Nah, det stämmer. Men jag blev bjuden, då kan man inte vara så kräsenSer grymt fint ut! Men du dricker ju helst inte öl? Jag måste testa den dock
Den var tuff och prisvärd, väldigt stor bara men riktigt bra pris. Frågan är om det är Palma eller Palma de Mallorca? Är det Palma tillkommer tull o moms men inte om det är Palma de Mallorca. Står inget om det förutom att det är gratis frakt inom EU.Jag ber om ursäkt om följande har postats tidigare, men jag hittar inget i tråden om detta. Vad tycker ni om denna?
https://www.kickstarter.com/project...premium-vintage-diver-watches-at-a-fair-price
Jag ser att de har försökt för ett halvår sedan, men nådde inte målet. Nu är dom billigare trots bättre spec, jag kollar på modellen utan kronograf.
- Mesh-bandet ser biffigare ut än innan och har en bearbetad fold-clasp mot tidigare enklare mesh och lås.
- Urverket, tidigare Seiko NH35A (4R35) till nu Seiko NE15 (6R15). Jag kan inte skillnaderna i detalj på urverken förutom specad gångreserv och så, men NE15 får jag till betydligt dyrare än NH35.
Sen de "vanliga" attributen med safir-kristall och AR-coating, keramisk bezel med lume och 120 klick unidirectional, superluminova bgw9, 300m, skruvad krona.
Detta utifrån vad jag kan se och läsa på sidorna.
Smaken är som baken, jag är iaf lite intresserad då jag inte har något som liknar denna. Med pris på 200 euro och sägs skickas från Spanien, så strax över 2000 spänn för i mina ögon bra spec. De har faktiskt en undersökning, att om tillräckligt många väljer att lägga till 90 euro, så får man Selitta SW200 istället. En klocka med SW200 för drygt 3000 kr inom Europa tror jag inte jag sett.
Nåt lurt med detta? Jag har aldrig testat, men har förstått att de här kickstarter-kampanjerna kan innebära lite huvudbry med förseningar, kanske till och med inte blir nåt alls. Jag är tacksam för er input och tips här.
Gjorde sig väldigt bra på brun canvasGillar denna skarpt!
Jag vet och jag köpte det på chansning. Enda tråkiga är att jag har klena handleder = får köra på dom två sista hålen! Men sitter så jäkla sköntGjorde sig väldigt bra på brun canvas
Du får klippa liteJag vet och jag köpte det på chansning. Enda tråkiga är att jag har klena handleder = får köra på dom två sista hålen! Men sitter så jäkla skönt
Dog den?
Dags att testa om Navygrafen är vattentät.
Behövs inte, det blev faktiskt bra när man vek ihop det(så mjukt) !Du får klippa lite
Ja, spanjorerna gillar kanske större grejer som fladdrar runt på armarna, vad vet jag . I FAQen hittar jag att dom säger "As all watches will be sent from Spain (EU), all recipients within the European Union will not have to pay any customs (taxes or fees).Den var tuff och prisvärd, väldigt stor bara men riktigt bra pris. Frågan är om det är Palma eller Palma de Mallorca? Är det Palma tillkommer tull o moms men inte om det är Palma de Mallorca. Står inget om det förutom att det är gratis frakt inom EU.
Låter ju braJa, spanjorerna gillar kanske större grejer som fladdrar runt på armarna, vad vet jag . I FAQen hittar jag att dom säger "As all watches will be sent from Spain (EU), all recipients within the European Union will not have to pay any customs (taxes or fees).
Fasen vad lurigt ja. Det enda jag kan se är att om man hovrar över "Palma, Spain" med musen på sidan, så står det "palma-balearic-islands" på adress-länken nedtill. Så om det stämmer är det Mallorca iaf.Låter ju bra
Lite lurigt det där annars, La Palma (Kanarieöarna, Melilla och Ceuta) är ju EU men har inte VAT och då tillkommer tull och moms medans från Palma de Mallorca gör det inte det.
Men om man inte har skrupler kan man göra bra deals på klockor om man råkar vara i närheten Jag tog båten över sundet till Ceuta en gång. Fullt med britter och inte ett armbandsur så långt ögat kunde nå. På vägen tillbaka var det varannan Omega, varannan Bratte på armarna på samma glada britter. Jag frågade i en butik just vad man gör med moms och tull om man köpte något, just wear it, we’ll send the box var svaretFasen vad lurigt ja. Det enda jag kan se är att om man hovrar över "Palma, Spain" med musen på sidan, så står det "palma-balearic-islands" på adress-länken nedtill. Så om det stämmer är det Mallorca iaf.
Sydkusten?Får fortfarande handledstid, iallafall tills imorgon
Jupp, bor man på söderslätt så Hade dock mycket hellre varit i Spanien, men inte fy skam här heller.Sydkusten?
Befinner mig själv på gågatan.
Är det George's straps på denna skönhet? Ser grym ut juSån jäkla karaktär i denna klockan
Snygg o lite intressant, till jag såg att den heter "Tempore LUX" - då blev det helt ointressant ett annat namn så.....Jag ber om ursäkt om följande har postats tidigare, men jag hittar inget i tråden om detta. Vad tycker ni om denna?
https://www.kickstarter.com/project...premium-vintage-diver-watches-at-a-fair-price
Jag ser att de har försökt för ett halvår sedan, men nådde inte målet. Nu är dom billigare trots bättre spec, jag kollar på modellen utan kronograf.
- Mesh-bandet ser biffigare ut än innan och har en bearbetad fold-clasp mot tidigare enklare mesh och lås.
- Urverket, tidigare Seiko NH35A (4R35) till nu Seiko NE15 (6R15). Jag kan inte skillnaderna i detalj på urverken förutom specad gångreserv och så, men NE15 får jag till betydligt dyrare än NH35.
Sen de "vanliga" attributen med safir-kristall och AR-coating, keramisk bezel med lume och 120 klick unidirectional, superluminova bgw9, 300m, skruvad krona.
Detta utifrån vad jag kan se och läsa på sidorna.
Smaken är som baken, jag är iaf lite intresserad då jag inte har något som liknar denna. Med pris på 200 euro och sägs skickas från Spanien, så strax över 2000 spänn för i mina ögon bra spec. De har faktiskt en undersökning, att om tillräckligt många väljer att lägga till 90 euro, så får man Selitta SW200 istället. En klocka med SW200 för drygt 3000 kr inom Europa tror jag inte jag sett.
Nåt lurt med detta? Jag har aldrig testat, men har förstått att de här kickstarter-kampanjerna kan innebära lite huvudbry med förseningar, kanske till och med inte blir nåt alls. Jag är tacksam för er input och tips här.
Ajemen, det vet du! Sörens fint, som en annan hade sagt detÄr det George's straps på denna skönhet? Ser grym ut ju
Sanden är ju fin här men själva vattnet not so much.Jupp, bor man på söderslätt så Hade dock mycket hellre varit i Spanien, men inte fy skam här heller.
Näh, vattnet är bättre på östkusten om man har tidSanden är ju fin här men själva vattnet not so much.
klassiker på stranden...