• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kör skx orange jag med :)
CF6C7D9B-2B6F-4E13-A3A1-3CEAB9BB9FB7.jpeg

Fotade lite Helson och srp med, haft lite funderingar sälja en av sommardykarna men velig om det :oops:
A31AA671-6086-4FB7-B8C0-7C9DE2D54031.jpeg

DF1CE963-C3B0-4359-B2D9-69C0522946DB.jpeg
Orange är grymt på sommaren. :)

Haha, nejdå, den lever vidare. Jag hade den som dykklocka när jag dök på västkusten i helgen, så den var nere på 15 meters djup. Vridningen gick bra att justera med dykhandskarna på och visarna syntes bra. Jag skulle dock ha önskar att dykförlängningen i låset hade gjort den lite större, den blev i minsta laget över våtdräkten, men det gick.

Hmm, jag har ju bestämt mig för att det blir en Tourby LD40 vid månadsskiftet. Köper jag den så ser min uppsättning ut såhär:

• Tudor BB58
  • Squale GMT Tropic
  • Tourby LD40
  • OM Seastar
Det är tre klockor med svart tavla och bezel, även om dom är olika på annat håll. Är det något annat jag bör ha i åtanke innan jag köper Tourbyn? Har varit inne på något dressat - där både Bulova Super Seville (på eBay) och någon vintage Omega. Bulovan tar emot lite dock då jag tycker den är lite väl lik en Rolex Day Date. Gällande Omegan så är jag inte säker på att min lilla samling vill ha något vintage just nu.

Är uppskriven på listan för Halios Universea då jag gärna köper den när den väl kommer. Något mer jag bör ha i åtanke? :)

Hmm, jag har ju bestämt mig för att det blir en Tourby LD40 vid månadsskiftet. Köper jag den så ser min uppsättning ut såhär:

• Tudor BB58
  • Squale GMT Tropic
  • Tourby LD40
  • OM Seastar
Det är tre klockor med svart tavla och bezel, även om dom är olika på annat håll. Är det något annat jag bör ha i åtanke innan jag köper Tourbyn? Har varit inne på något dressat - där både Bulova Super Seville (på eBay) och någon vintage Omega. Bulovan tar emot lite dock då jag tycker den är lite väl lik en Rolex Day Date. Gällande Omegan så är jag inte säker på att min lilla samling vill ha något vintage just nu.

Är uppskriven på listan för Halios Universea då jag gärna köper den när den väl kommer. Något mer jag bör ha i åtanke? :)
Ser rätt komplett ut om du frågar mig!

• Tudor BB58
  • Squale GMT Tropic
  • Tourby LD40
  • OM Seastar

Du saknar något i brons ;)

Ännu ett sidoprojekt av Elshan :)

Hey guys! Here's a quick preview of Axios that will be launching on Kickstarter in July 2019 with our first diver, the Ironclad. Axios is a collaboration with my friends Stuart Ho and Justin Chiam and was started to offer a classic sports diver design at great quality and even better prices.

The Ironclad uses the Sellita SW200 movement, amazing C3 lume, 500m WR in a SS case with scratch-resistant coating, ceramic bezel inserts and a double domed sapphire. Super wearable at 40mm in diameter and 46mm lugs.

The lowest tier on KS will be starting at USD399. These slots are very limited so sign up for our newsletter at https://axioswatches.com/ to be notified when we go live!

Here's two of the 5 models we are launching, and credit to @simplehorology on IG for these great shots!

Edit:
SPECIFICATIONS
40mm Case Excluding Crown; 46mm Lug to Lug

13mm Thickness; 20mm Lug Width

316L Case and Bracelet; Ceramic Bezel (1500 Vickers)

120 Click Unidirectional Bezel

Double Domed Sapphire with Inner AR Coating

500m Water Resistant

Swiss Sellita SW200 Automatic Movement

Swiss C3 Super-LumiNova

Screw Down Crown and Case Back

Micron Scratch Resistance Coating

Indicative Early Preorder Pricing: Starting from USD399

FB_IMG_1561300689540.jpg
FB_IMG_1561300686954.jpg

Senast ändrad:

Hey guys! Here's a quick preview of Axios that will be launching on Kickstarter in July 2019 with our first diver, the Ironclad. Axios is a collaboration with my friends Stuart Ho and Justin Chiam and was started to offer a classic sports diver design at great quality and even better prices.

The Ironclad uses the Sellita SW200 movement, amazing C3 lume, 500m WR in a SS case with scratch-resistant coating, ceramic bezel inserts and a double domed sapphire. Super wearable at 40mm in diameter and 46mm lugs.

The lowest tier on KS will be starting at USD399. These slots are very limited so sign up for our newsletter at [www.axioswatches.com](http://www.axioswatches.com/) to be notified when we go live!

Here's two of the 5 models we are launching, and credit to @simplehorology on IG for these great shots!

FB_IMG_1561300689540.jpg
FB_IMG_1561300686954.jpg
I like! Den där kommer jag försöka backa.

• Like
Reactions: M26

The lowest tier on KS will be starting at USD399. These slots are very limited so sign up for our newsletter at [www.axioswatches.com](http://www.axioswatches.com/) to be notified when we go live!

FB_IMG_1561300689540.jpg
FB_IMG_1561300686954.jpg
Ser bra ut. Har skrivit upp mig på deras mailing list.

Edit:

SPECIFICATIONS
40mm Case Excluding Crown; 46mm Lug to Lug

13mm Thickness; 20mm Lug Width

316L Case and Bracelet; Ceramic Bezel (1500 Vickers)

120 Click Unidirectional Bezel

Double Domed Sapphire with Inner AR Coating

500m Water Resistant

Swiss Sellita SW200 Automatic Movement

Swiss C3 Super-LumiNova

Screw Down Crown and Case Back

Micron Scratch Resistance Coating

Indicative Early Preorder Pricing: Starting from USD399

FB_IMG_1561300689540.jpg
FB_IMG_1561300686954.jpg
Jävla Elshan :D

Tillbaka