Orange är grymt på sommaren.Kör skx orange jag med
Fotade lite Helson och srp med, haft lite funderingar sälja en av sommardykarna men velig om det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Orange är grymt på sommaren.Kör skx orange jag med
Fotade lite Helson och srp med, haft lite funderingar sälja en av sommardykarna men velig om det
Haha, nejdå, den lever vidare. Jag hade den som dykklocka när jag dök på västkusten i helgen, så den var nere på 15 meters djup. Vridningen gick bra att justera med dykhandskarna på och visarna syntes bra. Jag skulle dock ha önskar att dykförlängningen i låset hade gjort den lite större, den blev i minsta laget över våtdräkten, men det gick.Dog den?
Den där är snygg!Lite lunch innan hemgång från Camping!!
Tackar,riktigt somrig.Den där är snygg!
Hehe, jag tror det kan översättas till ljus tid eller nåt. Tänker du på ord som deluxe och grand luxe när du ser det?Snygg o lite intressant, till jag såg att den heter "Tempore LUX" - då blev det helt ointressant ett annat namn så.....
Ser rätt komplett ut om du frågar mig!Hmm, jag har ju bestämt mig för att det blir en Tourby LD40 vid månadsskiftet. Köper jag den så ser min uppsättning ut såhär:
Det är tre klockor med svart tavla och bezel, även om dom är olika på annat håll. Är det något annat jag bör ha i åtanke innan jag köper Tourbyn? Har varit inne på något dressat - där både Bulova Super Seville (på eBay) och någon vintage Omega. Bulovan tar emot lite dock då jag tycker den är lite väl lik en Rolex Day Date. Gällande Omegan så är jag inte säker på att min lilla samling vill ha något vintage just nu.
- Tudor BB58
- Squale GMT Tropic
- Tourby LD40
- OM Seastar
Är uppskriven på listan för Halios Universea då jag gärna köper den när den väl kommer. Något mer jag bör ha i åtanke?
Haha helrätt ju! Bekvämast i stanAjemen, det vet du! Sörens fint, som en annan hade sagt det
Man borde ta en deLorean och åka tillbaka i tiden och köpa varenda rutten Daytona man hittade. Dess värdeutveckling är bortom mitt förstånd.Helt fel strategi. Det är ju nu den ska in i bankfack i 20 år. År 2040 ska den plockas fram ackompanjerad av klang och jubelsång samt snabba trumpetstötar. Ultimat pensionsförsäkring .
Du saknar något i bronsHmm, jag har ju bestämt mig för att det blir en Tourby LD40 vid månadsskiftet. Köper jag den så ser min uppsättning ut såhär:
Det är tre klockor med svart tavla och bezel, även om dom är olika på annat håll. Är det något annat jag bör ha i åtanke innan jag köper Tourbyn? Har varit inne på något dressat - där både Bulova Super Seville (på eBay) och någon vintage Omega. Bulovan tar emot lite dock då jag tycker den är lite väl lik en Rolex Day Date. Gällande Omegan så är jag inte säker på att min lilla samling vill ha något vintage just nu.
- Tudor BB58
- Squale GMT Tropic
- Tourby LD40
- OM Seastar
Är uppskriven på listan för Halios Universea då jag gärna köper den när den väl kommer. Något mer jag bör ha i åtanke?
Helt uppåt väggarna tycker nog dom flesta förutom R...ex lätt hypnotiserad följare.Man borde ta en deLorean och åka tillbaka i tiden och köpa varenda rutten Daytona man hittade. Dess värdeutveckling är bortom mitt förstånd.
I like! Den där kommer jag försöka backa.Ännu ett sidoprojekt av Elshan
Hey guys! Here's a quick preview of Axios that will be launching on Kickstarter in July 2019 with our first diver, the Ironclad. Axios is a collaboration with my friends Stuart Ho and Justin Chiam and was started to offer a classic sports diver design at great quality and even better prices.
The Ironclad uses the Sellita SW200 movement, amazing C3 lume, 500m WR in a SS case with scratch-resistant coating, ceramic bezel inserts and a double domed sapphire. Super wearable at 40mm in diameter and 46mm lugs.
The lowest tier on KS will be starting at USD399. These slots are very limited so sign up for our newsletter at [www.axioswatches.com](http://www.axioswatches.com/) to be notified when we go live!
Here's two of the 5 models we are launching, and credit to @simplehorology on IG for these great shots!
Ser bra ut. Har skrivit upp mig på deras mailing list.Ännu ett sidoprojekt av Elshan
Hey guys! Here's a quick preview of Axios that will be launching on Kickstarter in July 2019 with our first diver, the Ironclad. Axios is a collaboration with my friends Stuart Ho and Justin Chiam and was started to offer a classic sports diver design at great quality and even better prices.
The Ironclad uses the Sellita SW200 movement, amazing C3 lume, 500m WR in a SS case with scratch-resistant coating, ceramic bezel inserts and a double domed sapphire. Super wearable at 40mm in diameter and 46mm lugs.
The lowest tier on KS will be starting at USD399. These slots are very limited so sign up for our newsletter at [www.axioswatches.com](http://www.axioswatches.com/) to be notified when we go live!
Here's two of the 5 models we are launching, and credit to @simplehorology on IG for these great shots!
Me too! Dom kommer att lotta ut en av sina prototyper bland de som signat upp på nyhetsbrevet precis innan KS går liveSer bra ut. Har skrivit upp mig på deras mailing list.
Jävla ElshanÄnnu ett sidoprojekt av Elshan
Edit:
SPECIFICATIONS
40mm Case Excluding Crown; 46mm Lug to Lug
13mm Thickness; 20mm Lug Width
316L Case and Bracelet; Ceramic Bezel (1500 Vickers)
120 Click Unidirectional Bezel
Double Domed Sapphire with Inner AR Coating
500m Water Resistant
Swiss Sellita SW200 Automatic Movement
Swiss C3 Super-LumiNova
Screw Down Crown and Case Back
Micron Scratch Resistance Coating
Indicative Early Preorder Pricing: Starting from USD399
Alla var väldigt bra. Vill gärna se mer på svart/guldJa det där ser bra ut, kanske får bli min första backning på kickstarter.
Blå/orange och grön var favoriterna.
Finns lite mer bilder på deras IGAlla var väldigt bra. Vill gärna se mer på svart/guld
Väldigt snygga, men jag tror inte de är för mig. Elshan gör för mycket som är snyggare och roligare än det där så för min del köper jag hellre en Zelos eller en Ventustvå till versioner och den sista ser ut att bli en Batman
Alltså helt sjukt vad man kan få för under $200 idag, förut fick man nöja sig med ett massproducerat dussin kvarts@Andy McB vad är dina tankar om San Martindykaren? Såg det var bra pris på den
https://www.wrwatches.com/product-page/san-martin-sn064
Jag medlite kul då jag söker en svart/guld o röd markering.Alla var väldigt bra. Vill gärna se mer på svart/guld