• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Alltså helt sjukt vad man kan få för under $200 idag, förut fick man nöja sig med ett massproducerat dussin kvarts :D

Är ju någon sinn homage (osäker på vilken) men silver tavlan är annorlunda mot annat jag har. Ser bra trevlig ut på bild iaf, ska den in lämnar nog dock srp777 då 6st dykare är nog en för mkt, kanske :D...

Ja verkligen! Så mkt kul för lite cash :)

Hmm, jag har ju bestämt mig för att det blir en Tourby LD40 vid månadsskiftet. Köper jag den så ser min uppsättning ut såhär:

• Tudor BB58
  • Squale GMT Tropic
  • Tourby LD40
  • OM Seastar
Det är tre klockor med svart tavla och bezel, även om dom är olika på annat håll. Är det något annat jag bör ha i åtanke innan jag köper Tourbyn? Har varit inne på något dressat - där både Bulova Super Seville (på eBay) och någon vintage Omega. Bulovan tar emot lite dock då jag tycker den är lite väl lik en Rolex Day Date. Gällande Omegan så är jag inte säker på att min lilla samling vill ha något vintage just nu.

Är uppskriven på listan för Halios Universea då jag gärna köper den när den väl kommer. Något mer jag bör ha i åtanke? :)

Vad sägs om en valfri g-shock och en Nomos club campus eller Stowa marine 36, båda med ljus tavla, mindre och dressigare än det du har nu.

@Andy McB vad är dina tankar om San Martindykaren? Såg det var bra pris på den :)

71DA2B09-3213-49DF-88D1-B655B9818C4C.jpeg

https://www.wrwatches.com/product-page/san-martin-sn064

Var någonstans i världen finns WR Watches? Hittar ingen info på hemsidan.

Hmm, jag har ju bestämt mig för att det blir en Tourby LD40 vid månadsskiftet. Köper jag den så ser min uppsättning ut såhär:

• Tudor BB58
  • Squale GMT Tropic
  • Tourby LD40
  • OM Seastar
Det är tre klockor med svart tavla och bezel, även om dom är olika på annat håll. Är det något annat jag bör ha i åtanke innan jag köper Tourbyn? Har varit inne på något dressat - där både Bulova Super Seville (på eBay) och någon vintage Omega. Bulovan tar emot lite dock då jag tycker den är lite väl lik en Rolex Day Date. Gällande Omegan så är jag inte säker på att min lilla samling vill ha något vintage just nu.

Är uppskriven på listan för Halios Universea då jag gärna köper den när den väl kommer. Något mer jag bör ha i åtanke? :)
Kul ned Tourby. Jag är också fortfarande inne på att skaffa en, men kan inte bestämma mig om jag i så fall skall ha 40 eller 42 mm varianten. Har du bestämt dig för 40 mm?

Är ju någon sinn homage (osäker på vilken) men silver tavlan är annorlunda mot annat jag har. Ser bra trevlig ut på bild iaf, ska den in lämnar nog dock srp777 då 6st dykare är nog en för mkt, kanske :D...

Ja verkligen! Så mkt kul för lite cash :)
Sinn T1 bör det va. Kul att man inte har plankat den rakt av utan ändå gjort vissa förändringar :) (visare, tavla, bezel, länk)

• Tudor BB58
  • Squale GMT Tropic
  • Tourby LD40
  • OM Seastar

Stabilt bestånd!

Affordable luxury skulle jag säga :D Mycket bra men har gjort sig själva en jätteotjänst genom att dumpa sina lager till gråhandlare som säljer av för pennies on the $ :oops:
Ja asså, lite som Hublot, så här tänker jag, får man nytt till nästan halva list eller under ibland, då vill jag ej handla, credibility issue i min skalle, även om bra dinkor, har haft 2 Hublot, satans vad de var svåra att flippa, där torskade man flis....

• Like
Reactions: M26
Ser ut som om att Richard LeGrand har släppt nya dinkor i compressor stil. Tyckte att de såg ganska trevliga ut och priset var det inget fel på heller. Dessutom ganska uppfriskande att det går att beställa klockorna direkt utan att behöva stödja dem på Kickstarter/Indiegogo och sen behöva vänta ett halvår eller mer innan man får klockan.
6BB369C5-3B9A-455E-8A2D-7DE530DB09F3.jpeg

https://www.richardlegrand.com/shop
Yes, tyckte också dom såg trevliga ut. 42mm, 48mm L2L, 12,5mm hög och 22mm mellan bandhornen. Helt klart ok mått.
Jag gillar dom blå varianterna.

Tillbaka
Topp