• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Är ju lite dåligt med mikrodressare. Denna tyckte jag var lite tuff. ETA2824, display back, 38mm i diameter och endast 8,4mm tjock.
DDC0CE5F-DAA8-476F-BB18-FD56B5D358F5.jpeg
F9CE19FF-85A0-41C1-9E07-764DFBB77F55.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
”Säg mig doktorn, kommer jag kunna ta handledsskott på mina klockor och lägga ut på nätet? Inte det? Söv mig tills det är läkt tack.”

Har själv råkat ut för en axelskada för 1,5 år sedan och gick till naprapat för att få behandling, något som definitivt påskyndade läkningen. Han sa även att man bör påbörja behandlingen ganska omgående för en snabbare rehabilitering.
@M26 håller tummarna för en snabb återhämtning/återställning och ser samtidigt fram emot alla klockbilder imorgon!

Mycket bilder är bra för både kropp och själ så bara ös på med sånt, det hjälper :). Har själv pajat båda mina axlar med efterföljande operationer på det. Då var bilder det enda jag tog (det gjorde jag inte alls) :D. Hoppas det löser sig snabbt och någorlunda smidig för dig :).

Jag bröt min axel 29 Januari och är sjukskriven ännu,värker och armen är inte rörlig utåt precis som den är låst.
Är du återställd?

Sorry för att fortsätta offtopic men jag ryckte sönder min ena axel så illa att jag var tvungen att få en ny. Gjorde jävligt ont kommer jag ihåg men de gick väldigt fort att läka, iallafall för mig, efter operationen, tog lite över en månad innan jag kunde återgå till ett normalt liv. Hade väldigt tråkigt under tiden så det var då klock- och fotointresset tog fart, så det kom något gott ur det hela. Sen hjälpte det nog en hel del att jag opererades under smällkalla vintern och fick semesterresa till värme på recept för att jag skulle undvika att halka och skada axeln permanent :D Känner inte av något alls trots att jag lyft en hel del skrot efter det, dock så kan jag inte lyfta ena armen riktigt lika rakt upp som den andra så blir jag rånad någon gång så kanske det ser lite lustigt ut.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Sorry för att fortsätta offtopic men jag ryckte sönder min ena axel så illa att jag var tvungen att få en ny. Gjorde jävligt ont kommer jag ihåg men de gick väldigt fort att läka, iallafall för mig, efter operationen, tog lite över en månad innan jag kunde återgå till ett normalt liv. Hade väldigt tråkigt under tiden så det var då klock- och fotointresset tog fart, så det kom något gott ur det hela. Sen hjälpte det nog en hel del att jag opererades under smällkalla vintern och fick semesterresa till värme på recept för att jag skulle undvika att halka och skada axeln permanent :D Känner inte av något alls trots att jag lyft en hel del skrot efter det, dock så kan jag inte lyfta ena armen riktigt lika rakt upp som den andra så blir jag rånad någon gång så kanske det ser lite lustigt ut.
Så är min axel i spänna bicepsläge,så pekar underarmen framåt,och kan inte vinkla underarmen ut från kroppen och det har gått 5 månader nu.
Men det går framåt kunde inte klia mig i huvudet första månaderna.
 

Lowe92

Cartier
Är lite sugen på en GADA-klocka, har kikat på Smiths Everest men tycker att finishen ser sådär ut på produktbilderna. Någon som har en som kan lägga upp lite bilder och kommentarer?
Annars är andra tips på liknande klockor uppskattat :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Så är min axel i spänna bicepsläge,så pekar underarmen framåt,och kan inte vinkla underarmen ut från kroppen och det har gått 5 månader nu.
Men det går framåt kunde inte klia mig i huvudet första månaderna.

Usch, håller tummarna att det läker snart. Låter segdraget.

Sartory-Billard SB04 40mm med värmebehandlad titantavla i spegelblank finish, något säger mig dock att den inte kommer vara särskilt affordable :arghh:

65427576_1073089909568117_6706629975740514304_o.jpg

Hoppas på 199€ :D

Är lite sugen på en GADA-klocka, har kikat på Smiths Everest men tycker att finishen ser sådär ut på produktbilderna. Någon som har en som kan lägga upp lite bilder och kommentarer?
Annars är andra tips på liknande klockor uppskattat :)

Hade en, absolut inget fel på finishen på min, snarare tvärtom, men den är lite tråkig om man vill ha något avancerat. Hela klockan är väl polerad? Men tavlan är riktigt crisp och vintage safiren är en höjdare. Låset är det dock inte många som var nöjd med :) Är det 36 eller 40mm du är ute efter?

ECBE4FB4-28FD-4608-9AEE-84FB549728E0.jpeg
BFD2B500-2117-44DA-9276-16D3337C0F28.jpeg


Hamtun Nanok
Lorier Falcon

Christopher ward trident vintage
Monta triumph

Beror ju på vilken storlek han är ute efter :)
 

midikem

Cartier
När det ändå snackas Barton så vill jag slå ett slag för deras Elite gummi,så otroligt komfortabelt och skönt att man nästan glömmer att klockan är på armen :)
Tjusningen med Elite är att man får med 2 längder att välja mellan på delen utan spännet.
Sj föredrar jag så kort band som möjligt och gillar ej flärp som sticker fram.
5364F18F-AB37-4CEF-B31C-056E572EBF12.jpeg
826E79E2-9842-43D4-85F1-24B43D9B29A9.jpeg
B7226E87-47F3-4C18-BBCA-52FEC11245F3.jpeg
Kan bara instämma. Har ju som sagt själv nästan samtliga färger av det bandet. Använder dem hela tiden, till många olika klockor.
 

LennyK

Panerai
När det ändå snackas Barton så vill jag slå ett slag för deras Elite gummi,så otroligt komfortabelt och skönt att man nästan glömmer att klockan är på armen :)
Tjusningen med Elite är att man får med 2 längder att välja mellan på delen utan spännet.
Sj föredrar jag så kort band som möjligt och gillar ej flärp som sticker fram.
5364F18F-AB37-4CEF-B31C-056E572EBF12.jpeg
826E79E2-9842-43D4-85F1-24B43D9B29A9.jpeg
B7226E87-47F3-4C18-BBCA-52FEC11245F3.jpeg
Dra arslet i gruset om jag inte ser i syne, är det så att jag hittat det gummibandet jag hade en gång i tiden på en Borealis scout sniper. Som jag letat! Det gummit var otroligt bra. Måste in och checka och är det så, skall jag beställa en hel pall!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Topp