Ouch! Farligt snygg dock, pma gärna vad du tänkte dig i prisväg så ska jag fundera lite$799 plus allt det goda från svenska myndigheter, har inte fått slutnotan för tull & moms ännu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ouch! Farligt snygg dock, pma gärna vad du tänkte dig i prisväg så ska jag fundera lite$799 plus allt det goda från svenska myndigheter, har inte fått slutnotan för tull & moms ännu
SnyggHaha jag har precis hunnit ta några snabba bilder och bilder som jag var i färd med att lägga upp. Det jag har noterat hittills är att storleken är ju helt klart perfekt och boettens form betydligt bättre och närmare originalet än t.ex. Steinhart. Färgen på ringen är jag lite tveksam till, den blå är riktigt bra och ser klart och tydligt att det är keramik medan den röda har en hel del att önska då den framstår som metallisk nästan som att man hade satt på ett rött folie och jag är inte så säker att jag gillar det. Även Jubeleen har en del att önska, tycker den påminner mer om de gamla Jubilee armbanden som följde med OG Pepsin även om det här är solida ändlänkar, Steinhart's känns betydligt robustare och mer påkostade. Observera att bilderna är tagna i dåligt ljus och i all hast utan justerad länk
Sören så gott att se att även länken funkade Ser grymt ut man!Kul att du frågar för jag har precis monterat den! Sitter som en smäck och då är det fortfarande två hål kvar på microjusteringen.
Tänker osökt på Gavox Squadron men kanske lite mer busy än helt stilren. Däremot super mycket Aviation känsla (och används av en hel del superpiloter)Tänker att denna eminenta tråd kommer att bli min räddning.
Min pappa fyller jämt och klocknörd som man är så jagar jag en kul klocka att ge honom i present.
Han har alltid gillat omega speedmaster, men den är klart över min budget.
Söker en kronograf på länk, mer åt stilrena flygartavlor än färgglada racingvarianter.
Maxbudget ca 10k
Hit me, vad har ni för förslag?
Tänker att denna eminenta tråd kommer att bli min räddning.
Min pappa fyller jämt och klocknörd som man är så jagar jag en kul klocka att ge honom i present.
Söker en kronograf på länk, mer åt stilrena flygartavlor än färgglada racingvarianter.
Maxbudget ca 10k
Alpina kanske?Tänker att denna eminenta tråd kommer att bli min räddning.
Maxbudget ca 10k
Åh satan vad snygg!Hittade dessa på CW´s forum.. Tyvärr bara photoshoppat, men dra åt det varma stället vad snyggt!! Kanske ser CW dessa och tycker samma sak och börjar producera.
Har man sagt A får man säga BKan ha klickat hem en GMT precis... Fortsättning följer...
Ja det där hade varit nåt... en gmt man kunde leva med helt klartHittade dessa på CW´s forum.. Tyvärr bara photoshoppat, men dra åt det varma stället vad snyggt!! Kanske ser CW dessa och tycker samma sak och börjar producera.
Oooo en cliffhanger .... spännande !Kan ha klickat hem en GMT precis... Fortsättning följer...
Allt i sinom tid.Har man sagt A får man säga B
På tal om GMT så ska tydligen Gnomon få någon version av denna:
Ja, det känns som denna skulle göra sig bättre som 1521.Snygg.
Fast det som saknas är en GMT i 1521 boetten.
Skjut mig. Här har man en squale på g, så slänger folk upp bilder på GMT som de vill bli av med, och nu denna....På tal om GMT så ska tydligen Gnomon få någon version av denna:
Haha, bränn hela semesterkassan!!Skjut mig. Här har man en squale på g, så slänger folk upp bilder på GMT som de vill bli av med, och nu denna....
Lägger in mig på klockrehab snart...
Tror vi har den bästa tävlaren här! Tänkte inte alls på Bulovan men den är ju dunderklassiskGillar din pappa speedmaster så tycker jag att det naturliga valet är Bulova . Är förvisso quartz men har varit på månen och ser för #&&% snygg ut.
På tal om GMT så ska tydligen Gnomon få någon version av denna:
Den är ett bra val och allt, men det är bra att nämna storleken. Klockan är, även med moderna mått, väldigt stor. Den bärs bra och allt, men den är 45 mm i diameter och 52 mm L2L så den kräver sin handled.Tror vi har den bästa tävlaren här! Tänkte inte alls på Bulovan men den är ju dunderklassisk
Den är ett bra val och allt, men det är bra att nämna storleken. Klockan är, även med moderna mått, väldigt stor. Den bärs bra och allt, men den är 45 mm i diameter och 52 mm L2L så den kräver sin handled.
Ha ha precis....Haha, bränn hela semesterkassan!!
Saknar min, den var riktigt trevlig. Här är den på mina 17cm handleder. Tyckte den gick att bära upp.Det har du helt rätt i. Tänkte ej på storleken. 52 mm kräver ju en hel del handledsmässigt....
F*n den ser ju riktigt fin ut på handleden!Saknar min, den var riktigt trevlig. Här är den på mina 17cm handleder. Tyckte den gick att bära upp.
Den där känns helt fruktansvärt ball. Hade jag köpt månfas hade jag gått på den där.Jag skulle gärna lägga vantarna på en månfas till rimlig peng vilket verkar vara en svår ekvation. Vad tror ni om den här? Och har ni några tips på alternativ från andra microbrands? Om nu CW kan räknas som mikro nu för tiden..
https://www.christopherward.com/c1-...GdSJsqvqvhgVpqYhd2dv0oTACrGBSeqnqOLD30N5NjEQQ
Visst har den en egen touch? Älskar lumen och storleken (40,5! Billigare månfaser brukar vara stora som tefat) stör mig lite på loggan och på att man ser två månar.Den där känns helt fruktansvärt ball. Hade jag köpt månfas hade jag gått på den där.