• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Grattis på bröllopsdagen :)
Grattis på bröllopsdagen då :). CWn sitter utmärkt till kvällen bravader också :).
Gratulerar! Den där är så bra! Mäter den 41mm?

Tack ska ni ha, känns bra att man kan hålla ihop år efter år... Lite tur, arbete, kompromisser och kärlek, antar jag :).

EDIT: Och tålamod :mad: ;)

Efter ett dygn i havsvatten har den mörknat betänkligt. Framför allt kronan. Snygga schatteringar. Kan nog få bli nåt dygn till :)
IMG_20190628_125251_8.jpg

IMG_20190628_125332_3.jpg

IMG_20190628_125351_7.jpg

Så ska det se ut! :D

Jaha, då var frälsaren kommen och då syfte jag inte på jultomten även om paketet hade vissa sådana vibbar. Gött, man kände sig lite utvald redan på utlämningsstället då det bars fram med en fanfar i bakgrunden :D.
Ingen hemlis vad som var på ingång då trådens egen Sherlock Birchgrove löste gåtan på nolltid :D
Jag ger er kungen av "premium-superaffordable-deluxe" (enligt mig) Tisell Hulk :cigar: . Mmmmm.
Nu ska här bildbombas framöver så ni får ha överseende med detta :)
PSX_20190628_123724.jpg
PSX_20190628_123459.jpg
PSX_20190628_123251.jpg
PSX_20190628_123409.jpg
PSX_20190628_123019.jpg
Fan ännu en klocka man vill ha. Den här tråden kommer leda till skillsmässa:bag:. Men grattis, riktigt fin!

Jaha, då var frälsaren kommen och då syfte jag inte på jultomten även om paketet hade vissa sådana vibbar. Gött, man kände sig lite utvald redan på utlämningsstället då det bars fram med en fanfar i bakgrunden :D.
Ingen hemlis vad som var på ingång då trådens egen Sherlock Birchgrove löste gåtan på nolltid :D
Jag ger er kungen av "premium-superaffordable-deluxe" (enligt mig) Tisell Hulk :cigar: . Mmmmm.
PSX_20190628_123724.jpg
PSX_20190628_123459.jpg
PSX_20190628_123251.jpg
PSX_20190628_123409.jpg
PSX_20190628_123019.jpg
Snyggt fasen va välbyggda dom ser ut.

@Nilas lade du ut en köpesannons, eller hur spårade du upp den?
Helt rätt där, köpesannons. Hoppet hade nästan lämnat när den dök upp. Djävulsk tur känns det som då den är helt i nyskick. Hade nästan bestämt mig för nyköp.
Finns säkert gott om dom i byrålådorna även om det inte vill erkännas av vissa. Det är lite som med Steinhart, dom försvinner fortare än kvickt på köp&sälj :D.

PSX_20190628_123724.jpg
PSX_20190628_123459.jpg
PSX_20190628_123251.jpg
PSX_20190628_123409.jpg
PSX_20190628_123019.jpg
Så jävla härlig grön . En fantastisk klocka

Snyggt fasen va välbyggda dom ser ut.
Det är dom också. Sett till pris så är dom rysligt bra. Visst kan man hitta vissa brister men det kan man på dyrare ur än dessa också.
Tidshållningen på min svarta är t.ex med god marginal inom cosc och det är inte en självklarhet även för lite dyrare grejer. Bezel linjerat perfekt på båda mina och inte tillstymmelse till glapp.
Lite beroende på tycke och smak när det gäller detaljer och känsla givetvis.
En lätt sammanfattning i detta fallet är att dom kunde lika gärna kostat ett par lappar upp utan att vara sämre än många andra i dom prisklasserna :)
Gillar man stilen och inte hindras av hommage så säger jag bara köp :).

PSX_20190628_123724.jpg
PSX_20190628_123459.jpg
PSX_20190628_123251.jpg
PSX_20190628_123409.jpg
PSX_20190628_123019.jpg

@Nilas har du klämt på modellen som Tisell har hämtat inspo från nån gång? Lite nyfiken på hur det står sig mot dessa? Har bara sett den svarta men inte klämt på den, men hade svårt att se vad som motiverar priset om jag ska va ärlig. Särskilt när man ser bilderna du lägger upp.

Edit: såg nu att du delvis svarat på frågan. Sen på bollen :)

@Nilas har du klämt på modellen som Tisell har hämtat inspo från nån gång? Lite nyfiken på hur det står sig mot dessa? Har bara sett den svarta men inte klämt på den, men hade svårt att se vad som motiverar priset om jag ska va ärlig. Särskilt när man ser bilderna du lägger upp.

Jag äger både Rolex Sub och Tisell Sub. Tisellen är sjukt mycket klocka för pengen! Däremot rent kvalitetmässigt går det självklart inte jämföras med Rolexen. Primärt är det länken som skiljer sig. Där är det som dag och natt i skillnad. Sedan datumvisningen och ljudisoleringen från urverket skiljer sig mycket åt. Sen om man tittar på detaljnivå upplever man också stor skillnad i finnish överlag på alla detaljer. Så en Tisell går inte jämföra med en Rolex. Dock om skillnaderna mellan dem är värd den enorma prisskillnad? Det är en annan fråga :)

Jag satt på läder och gummiband på Tisell för att komma ifrån länken (den som skiljer sig mest i kvalitet jämfört med dyrare klockor)
Ett bra tips för öka kvalitetskänslans helhet :)

Förmodar att förebilden är bättre på många plan särskilt finishmässigt men med det sagt så är finishen inte dålig på Tisell heller men det kan bli ännu bättre. Givetvis bättre urverk på icke affordable-modellen men jag klarar mig bra med detta på ca +2sek/dygn :D

Jag äger både Rolex Sub och Tisell Sub. Tisellen är sjukt mycket klocka för pengen! Däremot rent kvalitetmässigt går det självklart inte jämföras med Rolexen. Primärt är det länken som skiljer sig. Där är det som dag och natt i skillnad. Sedan datumvisningen och ljudisoleringen från urverket skiljer sig mycket åt. Sen om man tittar på detaljnivå upplever man också stor skillnad i finnish överlag på alla detaljer. Så en Tisell går inte jämföra med en Rolex. Dock om skillnaderna mellan dem är värd den enorma prisskillnad? Det är en annan fråga :)

Jag satt på läder och gummiband på Tisell för att komma ifrån länken (den som skiljer sig mest i kvalitet jämfört med dyrare klockor)
Ett bra tips för öka kvalitetskänslans helhet :)

Tack för schysst svar! Låter mer som man måste klämma på en då! :) Kul att du har båda. Är det i samma färg eller var du olika?

Tack för schysst svar! Låter mer som man måste klämma på en då! :) Kul att du har båda. Är det i samma färg eller var du olika?
Hade fram till igår en Tisell Hulk, som såldes till Nilas. Rolex har jag förnärvarande Blå Two-tone. Har dock haft klassiska svarta under olika perioder samt en hulk under en kortare tid som jag ångrar att jag sålde :) Däremot kommer jag med högsta sannolikhet köpa en ny Micro-klocka inom kort som ersätter Tisellen :) Har du nå tips på annan rolig micro-klocka som är känd för sin kvalitet i relation till pris så tar jag gärna emot tips. Fascineras över billiga klockor som håller hög standard :D

Hade fram till igår en Tisell Hulk, som såldes till Nilas. Rolex har jag förnärvarande Blå Two-tone. Har dock haft klassiska svarta under olika perioder samt en hulk under en kortare tid som jag ångrar att jag sålde :) Däremot kommer jag med högsta sannolikhet köpa en ny Micro-klocka inom kort som ersätter Tisellen :) Har du nå tips på annan rolig micro-klocka som är känd för sin kvalitet i relation till pris så tar jag gärna emot tips. Fascineras över billiga klockor som håller hög standard :D

Jag tror standard från mig blir Zelos! Sjukt fina detaljer på klockorna. Kolla också Christopher Ward något högre i pris, men den jag har är helt outstanding. Länken är sjukt skön!

PSX_20190619_205400.jpg
Squale har många trevliga modeller och dom håller mycket hög kvalitet. Något snäpp upp i pris :).

Edit: alltid roligare med bilder.

Varför inte en Steinhart :D
IMG_20190326_090612_0.jpg

Vad det gäller micros med bra länkar så skulle jag vilja slå ett slag för Loriers klockor (https://www.lorierwatches.com/). Har en Neptune gilt själv men jag misstänker att det är samma länk på alla deras ur. Ruggigt bekväm och snygg länk även om jag gärna sett fler möjligheter till micro adjustments på spännet.

Tar mig friheten att återanvända ett par bilder från ett av mina tidigare inlägg ;)...
C05AC46B-727A-4D98-86DA-052E715BFE9A.jpeg

96296220-AAC9-459E-B98A-C56B42C7AE70.jpeg

2EBC86B0-4B71-4B26-A88F-488CA6048E73.jpeg

PSX_20190619_205400.jpg

Squale har många trevliga modeller och dom håller mycket hög kvalitet. Något snäpp upp
Jag tror standard från mig blir Zelos! Sjukt fina detaljer på klockorna. Kolla också Christopher Ward något högre i pris, men den jag har är helt outstanding. Länken är sjukt skön!

Squale har jag haft och var okej nöjd med :) CW har jag velat prova en stund. Har dock lite svårt med placeringen av loggan på de nya modellerna. Och de äldre modellerna hade jag svårt för loggan i sig. :D Däremot älskar jag treudden på sekundvisaren.

Squale har jag haft och var okej nöjd med :) CW har jag velat prova en stund. Har dock lite svårt med placeringen av loggan på de nya modellerna. Och de äldre modellerna hade jag svårt för loggan i sig. :D Däremot älskar jag treudden på sekundvisaren.
Treudden är grym, en mycket trevlig detalj utan tvekan.

Tycker också nya är bättre. Man vänjer sig vid placering. Tror det handlar om att man alltid är van vid att klockor har logga vid 12.

På tal om Hulk. Kolla in duon på bilden (äntligen två på armen samtidigt :)). Den nedersta är tyvärr slut, men den översta säljs på Seriouswatches. Kommer länk separat till den nästa vecka.

IMG_20190628_155057.jpg

3914FA68-84BC-4E34-B540-AEE6B3359D30.jpeg

Denna, både i rött, grönt och blått. OM den hade haft roligare urverk, bättre finnish på bandhorn och kronskydd. Keramisk bezel med högre finnish. Loggan placerad i stål eller liknande istället för tryckt direkt på tavlan. Sen klockan i 38-39mm. Det hade varit en riktig Färgglad HIT på sommaren! :D

3A84E8A7-4417-46E9-82B2-125495EBD502.jpeg
Då får väl jag slå ett slag för Borealis då, även som @Birchgrove säger, det mesta i denna tråden är ju såklart grymt värt att testa

Edit, rättar mig själv. Finns nog inget i tråden jag inte skulle vilja testa

Senast ändrad:
Tycker också nya är bättre. Man vänjer sig vid placering. Tror det handlar om att man alltid är van vid att klockor har logga vid 12.

På tal om Hulk. Kolla in duon på bilden (äntligen två på armen samtidigt :)). Den nedersta är tyvärr slut, men den översta säljs på Seriouswatches. Kommer länk separat till den nästa vecka.

IMG_20190628_155057.jpg
Snyggt! Har de Sunburst effekt? Är de Zodiac eller är jag helt ute och cycklar? :)

• Like
Reactions: FOQ
Tillbaka
Topp