• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sunburst på GMT:n :) Båda är Zelos.

IMG_20190619_154811.jpg

Makon som är den andra Zelos. Har någon slags vågmönster som är svår att beskriva.

Jaha, då var frälsaren kommen och då syfte jag inte på jultomten även om paketet hade vissa sådana vibbar. Gött, man kände sig lite utvald redan på utlämningsstället då det bars fram med en fanfar i bakgrunden :D.
Ingen hemlis vad som var på ingång då trådens egen Sherlock Birchgrove löste gåtan på nolltid :D
Jag ger er kungen av "premium-superaffordable-deluxe" (enligt mig) Tisell Hulk :cigar: . Mmmmm.
Nu ska här bildbombas framöver så ni får ha överseende med detta :)
PSX_20190628_123724.jpg
PSX_20190628_123459.jpg
PSX_20190628_123251.jpg
PSX_20190628_123409.jpg
PSX_20190628_123019.jpg
Grattis! Så jävla läcker! Jag köpte en Steinhart Ocean One en gång i tiden för att pröva vattnet med Rolexhomager och avskydde typ allt med den men Tisell verkar göra allting mycket bättre och dessutom till ett lägre pris. Bra sugen på att klicka hem en...

Edit: Kul med lite annorlunda och fin inslagning av @Jofaaa :)

Ja, slå till nu innan någon annan gör det! ;)
Ja jösses sicken pjäs, fan vad läcker den e @HSK
Tack, jag blev blixtförälskad när jag såg den och gillade alla ändringar man gjort i form av visare, logga osv. men den kändes inte helt hundra när den väl satt på armen så den får tyvärr skaffa sig ett nytt hem.

Vad det gäller micros med bra länkar så skulle jag vilja slå ett slag för Loriers klockor (https://www.lorierwatches.com/). Har en Neptune gilt själv men jag misstänker att det är samma länk på alla deras ur. Ruggigt bekväm och snygg länk även om jag gärna sett fler möjligheter till micro adjustments på spännet.

Tar mig friheten att återanvända ett par bilder från ett av mina tidigare inlägg ;)...
C05AC46B-727A-4D98-86DA-052E715BFE9A.jpeg

96296220-AAC9-459E-B98A-C56B42C7AE70.jpeg

2EBC86B0-4B71-4B26-A88F-488CA6048E73.jpeg
+1

• Like
Reactions: FOQ
Glöm inte att skölja av den i färskvatten bara annars finns det risk för att bezeln fastnar, grattis på bröllopsdagen!
Har hört att det kan bli så. Det kanske är patinering fullt ut? :) "Kan du vrida på vridringen är klockan ny"

Edit: Tack glömde jag säga.

Här är klocklåda för bronsdykare modell a la @Lindellc fylld med havsvatten
IMG_20190628_160548_9.jpg

Senast ändrad:
Tycker också nya är bättre. Man vänjer sig vid placering. Tror det handlar om att man alltid är van vid att klockor har logga vid 12.

På tal om Hulk. Kolla in duon på bilden (äntligen två på armen samtidigt :)). Den nedersta är tyvärr slut, men den översta säljs på Seriouswatches. Kommer länk separat till den nästa vecka.

IMG_20190628_155057.jpg
Vilket par :cool:

• Like
Reactions: FOQ
Vilket land skickar Tisell sina klockor ifrån? Kikade på hemsidan och snabbaste fraktalternativet för 400 spänn skulle ta uppåt en vecka, steget under 200 spänn med uppåt tre veckors leveranstid! :eek:

Kändes skapligt dyrt för så pass långa leveranstider. De kanske skickar klockorna från Asien vid beställning för att därefter passera EU-lagret innan leverans till slutkund? Ett alternativ för billigare produkter är Czech post men hur kan det kosta så mycket och ta så lång tid från Tjeckien?

Vilket land skickar Tisell sina klockor ifrån? Kikade på hemsidan och snabbaste fraktalternativet för 400 spänn skulle ta uppåt en vecka, steget under 200 spänn med uppåt tre veckors leveranstid! :eek:

Kändes skapligt dyrt för så pass långa leveranstider. De kanske skickar klockorna från Asien vid beställning för att därefter passera EU-lagret innan leverans till slutkund?
Hong Kong trots att dom är baserade i Korea. EU sidan vet jag inte riktigt.
Värt att påpeka är att frakten är gratis om man beställer från Tisell själva. Så $230 plus lite moms väl i Sverige.

Edit: jag kan kanske återkomma i ärendet med större säkerhet om någon vecka :)

Värt att påpeka är att frakten är gratis om man beställer från Tisell själva. Så $230 plus lite moms väl i Sverige.

Har du en Tisell på gång eller?? ;)

Edit: era clock-teasers! Nu blir jag sugen på en!

Kändes skapligt dyrt för så pass långa leveranstider. De kanske skickar klockorna från Asien vid beställning för att därefter passera EU-lagret innan leverans till slutkund? Ett alternativ för billigare produkter är Czech post men hur kan det kosta så mycket och ta så lång tid från Tjeckien?
Jag valde alternativet för 200 med upp till 3 veckor. Klockan jag köpte fanns i lager på den europeiska sajten. Den kom fram till mig på ca 4 dagar (blev förvånad över att de gick så snabbt) den skickades från Tjeckien om jag minns rätt

Ah, jag kikade på tisellwatch som påstår sig vara officiell europeisk distributör. Den koreanska hemsidan såg om möjligt ännu mer oseriös ut...

http://mobile--shop2.tisellkr.cafe24.com/
Den där sidan (den koreanska) är den som förespråkas på WUS.
Edit: Tydligen ska varje batch dom släpper ha lite förbättringar. Så vill man ha den senaste så är det koreanska sidan som gäller. Vad det innebär i slutändan har jag inte en aning om :)

Har du en Tisell på gång eller?? ;)

Edit: era clock-teasers! Nu blir jag sugen på en!
Kanske :)

Grattis! Så jävla läcker! Jag köpte en Steinhart Ocean One en gång i tiden för att pröva vattnet med Rolexhomager och avskydde typ allt med den men Tisell verkar göra allting mycket bättre och dessutom till ett lägre pris. Bra sugen på att klicka hem en...

Edit: Kul med lite annorlunda och fin inslagning av @Jofaaa :)
Stort tack :). Ja det var en glad överraskning med riktig paketinslagning. Absolut inget fel på Steinharts Ocean one, bra grejer det med men själv är jag helt insnöad på Tisell. Något gör dom rätt här helt klart.
Deras prisbild och vad man får för det är svårslaget. Är själv förtjust i deras glidelock-lås som jag tycker funkar bra och som inte bygger för mycket på höjden som många andra man provat.
En hommage även vad gäller låset samt länken och säkert ej så bra som originalet men helt godkänt enligt mig.
För tillfället så kör jag dubbelpipigt i skuggan :D
PSX_20190628_162959.jpg

Stort tack :). Ja det var en glad överraskning med riktig paketinslagning. Absolut inget fel på Steinharts Ocean one, bra grejer det med men själv är jag helt insnöad på Tisell. Något gör dom rätt här helt klart.
Deras prisbild och vad man får för det är svårslaget. Är själv förtjust i deras glidelock-lås som jag tycker funkar bra och som inte bygger för mycket på höjden som många andra man provat.
En hommage även vad gäller låset samt länken och säkert ej så bra som originalet men helt godkänt enligt mig.
För tillfället så kör jag dubbelpipigt i skuggan :D
PSX_20190628_162959.jpg
Dom ser så välbyggda ut! Jag vill ha en blå! Och en grön och en svart. :)

Aha, anar jag viss abstinens :D. Gött, kör hårt.

Kör lite på gummit idag igen, ni kommer att få se mkt av denna i sommar! Redan hunnit sätta fler repor på två dagar än @Nilas lyckades med innan och fler lär det bli :)
7D0D9AB8-3ACA-4A44-B0A4-19227EEB307B.jpeg
Blir lätt repor eller hairlines på titanet. Lätt att åtgärda dock om det inte är för djupt.
Ser gärna mycket av den då den är grym. Särskilt den blå ljussabelvisaren a la Darth Vader. Poppar grymt i tavlan :)

Blir lätt repor eller hairlines på titanet. Lätt att åtgärda dock om det inte är för djupt.
Ser gärna mycket av den då den är grym. Särskilt den blå ljussabelvisaren a la Darth Vader. Poppar grymt i tavlan :)

Repor (sålänge de är normala) stör mig inte längre, iaf inte i denna prisklass mer ett tecken på att den används :)

Mm verkligen, annorlunda med blått med kontra orange/röd som känns mer vanligt.

Wotd nr 2 (kan man ha det?). Snart dags att gå ner i hamnen, till krogen för en bit mat. Men först lite skumpa och kex med kaviar på balkongen i solens sken. Kan tänka mej fler såna här dagar men orkar/får väl inte vara gift med mer än en?!
Visarna får en rolig färg, helt i silver egentligen.
IMG_20190628_173853_1.jpg

Tillbaka
Topp