• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Finns en fin Hammerhead ute som @sand3rs säljer.... ligger på K&S

Precis mitt förslag också, vågar nästan påstå den är roligast & prisvärdast om en vill hitta något snabbt. Plus bra storlek, tjock men kort lugg till lugg.

:)

Har ägt en sådan och kan säga att den är otroligt bärbar! Som en Turtle, men med rejäl tyngd som känns helt rätt!

Har skickat PM till honom nu så får vi se :)

För övrigt riktigt bra pris!

Köp gjort, Hammerhead på väg :)
Tack för alla tips!!

:squale:
På!

Vilken typ av gummi tänker du på?
Jag tyckte detta blev bra på min.
2AE11F80-8ACB-4228-B31D-700059CAAB69.jpeg
FF0894D5-9FCF-44F4-A067-90AC5E8CCDE2.jpeg

Ogillar isofranestuket så nja :)
Tänker nog integrerat eller i stil med oysterflex (utan länkbitarna i då). Fann något Bonetto men var bara i 22mm. Tropic gillar jag med men har redan mina seiko på det.

Vilken festlig dag @Watchie Jag skulle också vilja ta ett varv och plocka upp 4 nya klockor :)
Yes lite lyxigt i sommar, har beställt 3 dinkor till mig, en G Schock går som present, sedan ska jag faktiskt få nästa vecka, 2 vintage Brattar, en 54 år gammal 809 samt en 75 årig ung 769......:), och igår skickade jag iväg 5 dinkor, 5 ut, 5 in...Fumoso, Plexi Steinhart och 1545 saknaden gör redan ont....:grumpy:, men va fn, kan inte ha allt...

Yes lite lyxigt i sommar, har beställt 3 dinkor till mig, en G Schock går som present, sedan ska jag faktiskt få nästa vecka, 2 vintage Brattar, en 54 år gammal 809 samt en 75 årig ung 769......:), och igår skickade jag iväg 5 dinkor, 5 ut, 5 in...Fumoso, Plexi Steinhart och 1545 saknaden gör redan ont....:grumpy:, men va fn, kan inte ha allt...
Den här hobbyn gör ofta lite skönt-ont om man säger så :).

På den europeiska sidan går det ju att beställa lösa vridringsinlägg i olika färger så kan man ju byta själv. :)
Tack för tipset, orkar eller vågar snarare inte göra det själv :nailbiting:
Jag såg dock att det fanns en färdig blå-svart på EU-sidan men jag är en snål jävel och väntar nog hellre någon vecka eller två extra för att spara 6-700, särskilt då jag läst att deras så kallade "garanti" är värdelös.

Är det någon här som har haft problem med sin Tisell? När man googlar runt verkar det vara lite hit and miss, en del (som här) verkar vara nöjda medan andra har fått kronor som lossnar, felande spännen, rost p.g.a. att bandstiften inte är rostfria (vad i hela h-vete?) osv. och enligt Oh som driver Tisell får man ingen garanti alls bortsett från DOA som repareras eller byts ut.

Det är synd att de verkar ha så dålig kvalitetskontroll, bortsett från QC-missar som ovan verkar de vara riktigt trevliga och om man bara höjde priserna med 500-1000kr, vilket fortfarande skulle vara väldigt billigt, så skulle man troligtvis slippa dessa enkla brister.

Tack för tipset, orkar eller vågar snarare inte göra det själv :nailbiting:
Jag såg dock att det fanns en färdig blå-svart på EU-sidan men jag är en snål jävel och väntar nog hellre någon vecka eller två extra för att spara 6-700, särskilt då jag läst att deras så kallade "garanti" är värdelös.

Är det någon här som har haft problem med sin Tisell? När man googlar runt verkar det vara lite hit and miss, en del (som här) verkar vara nöjda medan andra har fått kronor som lossnar, felande spännen, rost p.g.a. att bandstiften inte är rostfria (vad i hela h-vete?) osv. och enligt Oh som driver Tisell får man ingen garanti alls bortsett från DOA som repareras eller byts ut.

Det är synd att de verkar ha så dålig kvalitetskontroll, bortsett från QC-missar som ovan verkar de vara riktigt trevliga och om man bara höjde priserna med 500-1000kr, vilket fortfarande skulle vara väldigt billigt, så skulle man troligtvis slippa dessa enkla brister.
Jag har ägt två. Inte haft några problem :)

Jag har ägt två. Inte haft några problem :)
De kanske har blivit bättre med tiden? Många recensioner och kommentarer verkar ha en stund på nacken så de kanske har tagit till sig av kritiken.

Oavsett vilket känns det tråkigt att inte ha någon trygghet i form av garanti, dels om problem skulle uppstå men också för att det innebär att de står bakom sina produkter och att de ska hålla en viss kvalitetsnivå. Jag och säkert många andra hade gärna betalat mer för det men majoriteten kanske bara stirrar sig blinda på prislappen?

Se på Steinhart, de kostar visserligen dubbelt så mycket men då får man också vettiga garantier, bättre QC osv. och de verkar knappast ha några svårigheter med försäljningen. Om Tisell bara skulle steppa upp så skulle de utan tvekan peta Steinhart från homagetronen.

De kanske har blivit bättre med tiden? Många recensioner och kommentarer verkar ha en stund på nacken så de kanske har tagit till sig av kritiken.

Oavsett vilket känns det tråkigt att inte ha någon trygghet i form av garanti, dels om problem skulle uppstå men också för att det innebär att de står bakom sina produkter och att de ska hålla en viss kvalitetsnivå. Jag och säkert många andra hade gärna betalat mer för det men majoriteten kanske bara stirrar sig blinda på prislappen?

Se på Steinhart, de kostar visserligen dubbelt så mycket men då får man också vettiga garantier, bättre QC osv. och de verkar knappast ha några svårigheter med försäljningen. Om Tisell bara skulle steppa upp så skulle de utan tvekan peta Steinhart från homagetronen.
Skulle tro att dom blivit bättre. Men det har jag inget belägg för egentligen :D

• Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp