• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag gillar svarta mer. Tycker du ska köra på den. Då sparar du även lite pengar (tycker dock du ska ha röd triangel i bezeln)
Ja, den hade kompletterat min giltade BB58 då.
584A3B15-81D8-4312-A237-B119F55E5F17.jpeg

Vill ha en med vita index med så Tourby faller bra i smaken..
 
Herre Jösses, här är man redan torsk på klockor så bombar ni på med bilder i kombination med kameror. Blev helt torsk på @MaBr Fujifilm X100F, sen såg jag priset :banghead:
Den är inte billig men man får vad man betalar för. Jag prutade ner min 1000kr och sen får man 1500kr tillbaka från Fujifilm nu så lite billigare i alla fall. :) Tvekade också först pga prislappen men ångrar det inte en sekund!
 
observera att detta är en relativt gammal kamera, jag köpte min för två år sedan så utsikterna att hitta en beg. måste vara goda.
skulle dock inte rekommendera den till en ren nybörjare då den är ganska nishad som "street" kamera med sin fasta 35mm (ff) lins och optiska sökare.
saknar även saker som vissa tar för givet idag, te.x vikbar skärm, bildstabilisering o.s.v. skulle påstå att detta är en kamera för redan insnöade fotografer som komplement till andra kameror. ;)
Passar perfekt för mig med andra ord! :D:cool:
 
you and me both dude! :D
kanske lät lite negativ i inlägget ovan men sanningen är att jag ÄLSKAR denna kamera. :happyhappy:
Härligt att höra! :D Jag tycker inte att man ska stirra sig blind på att den är "gammal" heller för den tar inte sämre bilder för det. I mina ögon så tar min 12 år gamla Canon EOS 5D MK 1 bättre bilder än de betydligt nyare MK III och MK IV. Den producerar bilder som är mer lik de gamla filmkamerorna än de nya digitala "perfekta" (läs: sterila) bilderna. Dessutom är bilderna mycket mer hanterbara med 12,8Mpixel. :D Ska man köpa en sån idag så får man den för typ 2500kr, sjukt mycket kamera för pengarna!

Edit: Affordable för on topic:
PSX_20190629_165004.jpg
 
Haha nu börjar man vela på färgkombination istället...

En blå Lawless är ju så läcker och som jag först tittade på:
IS_IMG_5895_1.jpg


IS_IMG_5906_12.jpg


Men tycker den svarta är väldigt snygg med och mer ombytlig i olika sammanhang. Kommer nog även köpa Chris Ward 40mm i blå när den väl kommer..

cache_35302606.jpg


Värst vad velig man kan vara va? Antar att folk är less på dessa inlägg :D
Skulle tagit svart alla dagar i veckan. Blåa är överjävligt snygg också men svart är svart, funkar till allt
 
Haha nu börjar man vela på färgkombination istället...

En blå Lawless är ju så läcker och som jag först tittade på:
IS_IMG_5895_1.jpg


IS_IMG_5906_12.jpg


Men tycker den svarta är väldigt snygg med och mer ombytlig i olika sammanhang. Kommer nog även köpa Chris Ward 40mm i blå när den väl kommer..

cache_35302606.jpg


Värst vad velig man kan vara va? Antar att folk är less på dessa inlägg :D
Blåa är snyggare, svarta är bättre i längden....
 
första 5d var en riktig hit. tiden då canon faktiskt var bättre än nikon ;)
en kamera jag ångrade att jag sålde en gång i tiden då den är något av en ikon och modern klassiker numera.
så pass att jag faktiskt "återköpte" den ifjol. betalade 1500:- inkl. 2 helt nya batterier. galet! :woot:

...och för att hålla topic, min 10 år gamla tissot som funkar lika bra nu som när jag köpte den trots att den varit med om både det ena och andra.
Fullformat och grymt fina bilder för den pengen... Det är faktiskt galet! Bättre att köpa ett sånt hus billigt och sen köpa riktigt fin optik. :)
 
  • Like
Reactions: :-)
skulle vilja säga att optiken i runda slängar ger typ 75% av bildkvaliten på en digitalkamera.
nu äger jag ingen annan canon så jag har endast en glugg till den. 50mm, f1.2.
totalt onödigt och klumpigt, en f1.4 eller t.om. f1.8 är i princip lika bra (på samma f-stop förstås) men det har alltid varit en drömcombo för mig så... jaja. :angel:
nu har jag slut på on-topic bilder för idag så jag återgår till solstolen. :cool:
Haha, kan bara hålla med. Vi låter ämnet vila så att vi inte spammar tråden. :D Jag håller det on topic genom att dubbelposta min Squale från tidigare idag:
LRM_EXPORT_473588020879703_20190629_100445504.jpeg
 
Tillbaka
Topp