• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20190630_165356-01.jpeg
IMG_20190630_165417-01.jpeg
IMG_20190630_151113-01.jpeg
Vilken dag:cool:.
Snyggt! Vilken skärgård är det? Själv är jag född och uppvuxen i St Annas skärgård, Östergötland.
 
Jag googlade lite och folk verkar inte direkt vara särskilt positivt inställda till EU-sidans garantier. I ett fall hade kronan lossnat efter ett par användningar och de påstod att det var handhavandefel, när kunden stod på dig kunde de sträcka sig till att skicka ut en ny krona för typ 300 spänn... :rolleyes:

Jag förstår inte heller hur det kan kosta 400 spänn och ta en vecka från Tjeckien till Sverige. Det kostar väl knappt ens det i egenskap av privatperson?

Kan inte svara på hur EU butiken hantera garantiärenden men det är ju en lagstadgad rättighet inom EU.

"EU law also stipulates that you must give the consumer a minimum 2-year guarantee (legal guarantee) as a protection against faulty goods, or goods that don't look or work as advertised. In some countries national law may require you to provide longer guarantees."

Typ 600-700kr billigare inkl. avgifter, möjligtvis att man får en nyare batch.

Möjligt att prisdiffen var runt 300-500kr även då men jag hade nog ändå velat ha den garantin för de 500kr extra, i vilket fall som helst är det betydligt enklare och billigare att skicka något för åtgärd inom EU än till Korea.

Aj då! Var det nyligen eller något/några år sedan?

Ca 2 år sedan

Min Bronzo hälsar :cigar:

IMG_20190630_210741.jpg

 
Kan inte svara på hur EU butiken hantera garantiärenden men det är ju en lagstadgad rättighet inom EU.

"EU law also stipulates that you must give the consumer a minimum 2-year guarantee (legal guarantee) as a protection against faulty goods, or goods that don't look or work as advertised. In some countries national law may require you to provide longer guarantees."



Möjligt att prisdiffen var runt 300-500kr även då men jag hade nog ändå velat ha den garantin för de 500kr extra, i vilket fall som helst är det betydligt enklare och billigare att skicka något för åtgärd inom EU än till Korea.



Ca 2 år sedan

Min Bronzo hälsar :cigar:

IMG_20190630_210741.jpg
Jo, det ser väl fint ut på papper men folk verkar ha en helt annan bild i verkligheten där allt verkar skyllas på handhavandefel. Jag tror faktiskt inte ens att de har någon koppling till Tisell utan bara agerar mellanhand genom att köpa in klockor i bulk och sälja vidare.

Jag var själv inne på att beställa därifrån innan jag började läsa på och insåg att man i praktiken får samma obefintliga garantier, nästan samma leveranstid och ett lägre pris om man beställer direkt från Korea/Hong Kong.
 
Jo, det ser väl fint ut på papper men folk verkar ha en helt annan bild i verkligheten där allt verkar skyllas på handhavandefel. Jag tror faktiskt inte ens att de har någon koppling till Tisell utan bara agerar mellanhand genom att köpa in klockor i bulk och sälja vidare.

Jag var själv inne på att beställa därifrån innan jag började läsa på och insåg att man i praktiken får samma obefintliga garantier, nästan samma leveranstid och ett lägre pris om man beställer direkt från Korea/Hong Kong.
Folk verkar ju iaf vara väldigt nöjda med garanti-ärenden, med ägaren Mr Oh som han kallas :)
Det jag kan se som negativt är ju att man måste skicka klockan runt halva jorden om det skulle va nått.
Fast å andra sidan måste man ju det med Zelos, Armida, Helson osv osv.
 
Tillbaka
Topp