• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag erkänner gladeligen att jag ej har: Facebook, Instagram eller twitter.
Skyldig till två av dom. En för att hålla koll på träning och tyvärr boka tid hos frisör :banghead: Instagram tycker jag är rätt schysst. Man får sig en bra uppfattning på klockor och annat man tänker köpa eller bara vill se hur saker ser ut. Men jag kan förstå att man inte är sugen på nått av dom.
 
Ah, härligt med lite oklart rattande! :)
Ja, Teal kändes helt rätt på en gång. Problemet när Zelos släpper grejer är att det är så mycket att välja på, men denna gång körde jag bara på på denna.

Hoppas den kommer fort då! Lagom dum jag känner mig när jag bad Elshan hålla på frakten ett par dagar tills han släpp länken till min Horizons.
:banghead:
Hehe, du kommer att få den tids nog. Väntan lär vara värd det! :D
 
  • Like
Reactions: FOQ
Gällande många fel och problem med Tisell så har jag högst oprofessionellt läst mig till att det var mycket vanligare vid tidigare årgångar och batcher. Tycker att på senare tid så är lovorden många och från många håll, givetvis med prisbilden i beaktning då.
Ska ju givetvis inte jämföras med andra kompisar som kostar tredubbelt eller tiodubbelt. Då hittar man ju brister och det är ju tur annars hade dom dyra fått ta skämskudde och dumstrut på.
Som sagt så får man ju inte glömma bort priset på deras diver vilket är lågpris. Enligt mig och vad jag haft genom åren så piskar dom (ej deras tidiga alster då) en del som är några tusingar dyrare :). Sen är det ju högst individuellt vad man gillar samt vad man tycker är acceptabelt på en klocka för 2500kr. Tror du kommer att bli helnöjd med din nya premium-superaffordable-deluxe :D
Jag mailade dom och frågade om dom kunde köra en extra QC på min klocka. Fick till svar att han skulle gå igenom den noggrant innan den skickades :)
Passade på att fråga om DHL express med, väntar på svar om det.
 
Well, sitter bra, mkt snygg tavla, grym färg o känsla på bezel, gillar kronan, och feelingen, jubilee är favvo hos mig, så bra band, klart ok overall, men super wow har jag ej fått än, som jag tex fick från Squale 1545, som är halva priset oxå ;)
Låter ju bra ändå! Helt klart ett märke som skulle kunna ramla in i klocklådan någon dag. Tycker att deras Redentore (bild) är väldigt snygg också men din hade jag inte sett förut o den verkar ju också super!
01_ecc9b680-261e-46e4-adda-6c968e120161_2048x.png
 
Låter ju bra ändå! Helt klart ett märke som skulle kunna ramla in i klocklådan någon dag. Tycker att deras Redentore (bild) är väldigt snygg också men din hade jag inte sett förut o den verkar ju också super!
01_ecc9b680-261e-46e4-adda-6c968e120161_2048x.png
Ja! Den där är ju riktigt snygg! Jag skulle bara önska att den kom på länk så hade det nog blivit ett köp.
Tror också att någon i tråden har en, men kan inte minnas vem.
 
Taxk, Squale bra, fn tänkte handla en GMT från Squale, men känns som just nu en blå 1545 hägrar mer, senare i år isf, då jag släppte min Rootbeer, 2 Vintage på väg in som jag akut behöver få loss lite till....
Då vet man att det är bra när det är Squale-bra! :D Den blåa 1545:an ser riktigt härlig ut. Jag tror att det finns några stycken här på forumet men det är nog den gamla varianten.

Edit: Vilka Squale har du kvar nu förresten?
 
Jag mailade dom och frågade om dom kunde köra en extra QC på min klocka. Fick till svar att han skulle gå igenom den noggrant innan den skickades :)
Passade på att fråga om DHL express med, väntar på svar om det.
Kul att höra att dom är tillmötesgående :).
DHL Express borde ju gå att fixa kan tyckas och
isåfall sitter den snart på armen :)
 
Jag har för mig att nåt mikromärke gjorde en klocka med "snowflake dial", typ kickstarter eller liknande. Någon som minns eller vet?
 
Tillbaka
Topp