Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är nära perfekt. Exakt den där färgsättningen skulle jag vilja ha. Har dock för mig att den inte finns i 36mm?Clubben är svårslagen för lagom dressiga ur tycker jag. Har Club Campus modellen på 38,5. Sinnessjukt trevlig. Små färgklickar men fortfarande proper Kastar in en arkivbild på det!
Stowa har ju även Partition som är lite avslappnat dressig sådär. 37 mm tror jag den ligger på
Självlyset på nodus AvalonHalloj,
Ny här på KS. Verkar verkligen vara ett initierat gäng häroch många spännande inlägg som ger inspiration. Själv är jag sugen på en automatisk mikrodykare i ok kvalitet. Gillar den klassiska looken, svart eller blå urtavla, safirglas, bra självlys. Inte för stor, runt 40mm ok. Vill inte lägga mer än max 4k dock. Jättetacksam för tips!
Ne tyvärr är det i en ljusorange som ser lätt rosa ut i 36...hade även jag hellre haft den storleken men färgsättningen vann den duellen den vanliga clubben tycker jag dock är sjukt fräsch också. Tavlan är lite mer accentuerad på den vilket gör den lite mer slående. Men gillar verkligen det avskalade blåa/orangea på denna!Den där är nära perfekt. Exakt den där färgsättningen skulle jag vilja ha. Har dock för mig att den inte finns i 36mm?
Jag har spanat på Partitio också men väljer nog clubben före den.
http://www.seagullwatchstore.com/mobile/Product.aspx?id=37620Eller Rodina Bauhaus? Haha, wtf @M26
En Nomos hade jag inte sagt nej till! Väldigt fin samling!
Nomos är så grymt! Jag vill äga en nån gång.
Mäktig broder, bra köp!!! Och fan vilken snabb leverans. Det får postmord att framstå som amatörer. Vilket de är i och för sigKillen med noll tålamod... skulle invänta släpp på spinnaker Fleuss, men vem orkar vänta till helgen? Ha! Googlade runt och landade till slut på Vertigo, italiensk Micro... tyckte de hade rätt sjyssta modeller, dåligt med recensioner men what the fuck! Vi chansar tänkte jag... tre dagar senare är den här Utseendemässigt exakt vad jag letar efter, nice finish och bra urverk, lagom stor (42 med 22 luggar). Länken är lite klen men helt okej för priset (220€ plus frakt). Känns riktigt bra som helhet. Kanske kommer köra Nato eller nåt nice gummi... får se.
Och så lite bilder då...
Thanks dude!Mäktig broder, bra köp!!! Och fan vilken snabb leverans. Det får postmord att framstå som amatörer. Vilket de är i och för sig
Grattis! Gillar det vita mot det svarta, och minutvisaren är ju riktigt stabil.Vertigo diver one V2 (version nr 2 har jag förstått, på den första va länken sämre plus att det stod Vertigo ist för den görfräcka loggan på tavlan)
Grym Cosmonaute !Gammalt o nytt på idag
Grazie!Grattis! Gillar det vita mot det svarta, och minutvisaren är ju riktigt stabil.
Det behövs med tanke på alla nyköp i den här tråden..Förra hösten vann jag en prenumeration på magasinet Europa Star, har en hel drös med klockrelaterade magasin, böcker osv. Men av all läsning så var detta absolut mest intressant. De spottar alltså ut ett urverk per sekund
Edit: Miyotas fabrik är på imponerande 85.000 m2 tydligen!
Tack, fick idag, mint 809 från 1964Grym Cosmonaute !
En 9015 med subsekund! Där fick man lära sig nåt igen. Denna tråd alltsåGlömde bort att Tisell har en Bauhaus modell
CASE
Size: 38 mm without crown
Thickness:10 mm
Lug to lug: 48 mm
Material: Brushed 316L Stainless Steel
Crown type: Non screw Down
Water resistant: 50 m
MOVEMENT
Number: Miyota 9015
Function: Centre hands for hours, minutes and seconds, date window, instantaneous date, date corrector, fine timing device and stop-second
Winding: Automatic Movement
Power reserve: 42 hrs
Vibrations: 28’800 A/h
Jewels: 24
CRYSTAL
Front: Sapphire crystal (AR coating inside)
Back: Mineral glass
DIAL
Color: White
Hands: Heat-treated blue
STRAP/BRACELET
Size: 20 mm
Material: Leather
Color: Black or brown or blue , the supply of colors depends on the production options
Annars finns Direnzo också men för en dyrare peng $US 420 men roliga specs och egen design
Case
316L steel (polished)
Crystal
1.5mm double-domed sapphire with anti-reflective coating
Strap
Black leather strap, Dark brown leather strap, Milanese strap (metallic)
Diameter W/O crown
40mm
Lug to lug
48mm
Height
10.10mm
Water resistance
5 atm
Movement
Automatic Seiko NH35
Wristband
Genuine leather with engraved logo on both buckle and leather band
Caseback
Screw down
Weight
55gr. (without strap)
Warranty
24 months
Eller midend Stowa Antea som finns i olika storlekar från 35,5mm till 41mm beroende på modell för runt € 1000
Haha ja! Men vi har nog inte riktigt lyckats tömma deras produktion per timme, ännuDet behövs med tanke på alla nyköp i den här tråden..
Västkusten igår, ostkusten idag för den lilla fransyskan.Vi var på stranden i blåsten, tidigare ikväll.
Grymt!! Ser fram emot bilder. Uppdateringarna från V1 känns brutalt skarpaImorgon hoppas jag denna kommer,är sjukt nyfiken
Du lär inte bli besvikenImorgon hoppas jag denna kommer,är sjukt nyfiken
Antean med subsekund är så sjukt snygg!Glömde bort att Tisell har en Bauhaus modell
CASE
Size: 38 mm without crown
Thickness:10 mm
Lug to lug: 48 mm
Material: Brushed 316L Stainless Steel
Crown type: Non screw Down
Water resistant: 50 m
MOVEMENT
Number: Miyota 9015
Function: Centre hands for hours, minutes and seconds, date window, instantaneous date, date corrector, fine timing device and stop-second
Winding: Automatic Movement
Power reserve: 42 hrs
Vibrations: 28’800 A/h
Jewels: 24
CRYSTAL
Front: Sapphire crystal (AR coating inside)
Back: Mineral glass
DIAL
Color: White
Hands: Heat-treated blue
STRAP/BRACELET
Size: 20 mm
Material: Leather
Color: Black or brown or blue , the supply of colors depends on the production options
Annars finns Direnzo också men för en dyrare peng $US 420 men roliga specs och egen design
Case
316L steel (polished)
Crystal
1.5mm double-domed sapphire with anti-reflective coating
Strap
Black leather strap, Dark brown leather strap, Milanese strap (metallic)
Diameter W/O crown
40mm
Lug to lug
48mm
Height
10.10mm
Water resistance
5 atm
Movement
Automatic Seiko NH35
Wristband
Genuine leather with engraved logo on both buckle and leather band
Caseback
Screw down
Weight
55gr. (without strap)
Warranty
24 months
Eller midend Stowa Antea som finns i olika storlekar från 35,5mm till 41mm beroende på modell för runt € 1000