Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Looking good
Bara jämför lite
Ser lite klent ut på den biffiga klockan tycker jag.Seastar på 20mm Tropic - vet inte vad jag tycker? Får försöka vänja mig!
Här är ett axplock av min samling, börjar bli en del nu
Den var lite tuff. Är Jorg Hysek märket eller är det bara han som designat den?Senaste tillskottet
Min samling, alla får inte plats i lådan
Här är ett axplock av min samling, börjar bli en del nu
I know! Hade lite svårt att välja då jag tyckte alla va fina. Denna va väl just nu den som passade bäst in på mina tillfälliga önskemål Är inte helt omöjligt att det blir en diver 2 framöver nån gång, den va riktigt cool.Är sugen på något blått nämligen . Såg även deras Diver 2. Riktigt nice den med men fanns ej i blått.
Någon som har erfarenhet av tull och moms från USA? Blir det dyrare än från exempelvis Kina eller någon annanstans utanför EU?Hmm, det verkar som Long Island Watch har en Squale 1545 GMT jag inte sett förut.
40mm och Jubilee..
https://www.longislandwatch.com/Squale_1545GM_CER_BK_GMT_Watch_p/1545gm-cer-bk.htm
Haha, what?Nån som har ett smarrigt recept på Korv Stroganoff att dela med sig av ?
Det är samma moms och avgifter som t.ex. Kina. Tulltariffen kan säkert skilja men det handlar om typ fem kronor i så fall.Någon som har erfarenhet av tull och moms från USA? Blir det dyrare än från exempelvis Kina eller någon annanstans utanför EU?
Tullverkets sida för beräkningar tyckte jag var kass.
Nån som har ett smarrigt recept på Korv Stroganoff att dela med sig av ?
Haha, what?
Tricket för mig är att steka med lite tomatpuré i korven och löken. Innan dom andra ingredienserna går ned i pannan.
Sist jag gjorde korv stroganoff hade jag nog denna klocka på mig.
Länken till avslöjandet verkar redan borttagen, vill du summera?Ajaj, ser inte bra ut för Ginault:
https://klocksnack.se/threads/ginault-och-replikor-ett-avslöjande.115442/
Ägaren till Ginault har tydligen gjort Rolex fakes innan. Bra sådana, och sedan hävdar bloggaren att han använder samma case och movement till sina Ginaults.Länken till avslöjandet verkar redan borttagen, vill du summera?
Att Ginault också tillverkar/tillverkade rena replikor både med och utan Rolex-logga har varit känt innan.Ajaj, ser inte bra ut för Ginault:
https://klocksnack.se/threads/ginault-och-replikor-ett-avslöjande.115442/
Innan eller parallellt med Ginaults klockor?Ägaren till Ginault har tydligen gjort Rolex fakes innan. Bra sådana, och sedan hävdar bloggaren att han använder samma case och movement till sina Ginaults.
Sen verkar det vara en del bedrägerier också, han har bland annat använt NTH's ägare Chris Vail's namn. Som nu verkar ha dragit in advokater.
Det finns väl inga bevis att han gjort det parallellt, men är väl inte helt omöjligt heller då han gjort det innan.Innan eller parallellt med Ginaults klockor?
Aj då, farligt gränsland det där med replikor och homager, ifall det stämmer. Alternativt en moraliskt laddad fråga om de med en Ginault sub "bryr" sig eller ej.
Oh okej, hajar! Tack för insights!Det finns väl inga bevis att han gjort det parallellt, men är väl inte helt omöjligt heller då han gjort det innan.
Ja, den är 42mm.Grattis, bra fångat! Visst är den 42 mm? Det skulle vara kul med ett foto även på baksidan.
Brukar det inte vara så med information?Att Ginault också tillverkar/tillverkade rena replikor både med och utan Rolex-logga har varit känt innan.
Tack gubbar ! Jo det är så att här finns det ingen falukorv, och jag är därav hänvisad till ett substitut. Har hittills inte lyckats särskilt bra med att få till 'schwunget' i smaken så därför frågade jag. Dessa tips skall definitivt provasSom @Birchgrove säger blir det bättre om purén får stekas in lite. En skvätt dijonsenap är ett annat tips. Eller om du känner dig busig och gillar lite starkt, så är sriracha gott att ha i tycker jag.
Hade nog den här sist jag lekte med korven.
Jag har missat att vi pratat om Ginault och replikor tidigare i tråden. Det är oerhört tråkigt att det är så och visst ska det fram i ljuset.Brukar det inte vara så med information?
När jag frågade för någon dag sedan var det ingen som nämnde det. Värdefull information som tåls att spridas.
Yes. Exakt så. Ginaults bas har alltid varit högkvalitativa fakes men på senare tid även lyckats med att sälja "sitt eget" varumärke.Kastar mig in här i diskussionen angående Ginault, känner dock att jag är liiiite dåligt insatt. Som jag förstått har man gjort rena replikor/fakes både med och utan Rolex logga? Men man har ju även sin sub-homage som där det skiljer mer utseendemässigt jämfört med R submariner än tex Tisells version (även om det nu inte är många detaljer som skiljer). Eller är jag ute och cyklar? Inte meningen att trampa Tisell-fans på tårna, va bara ett exempel