• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Seastar på 20mm Tropic - vet inte vad jag tycker? Får försöka vänja mig!

E172402E-B8C8-4D11-A026-8A85BF777E32.jpeg
B45615A5-7ABF-482A-BE05-D731FAF719B2.jpeg
678553B7-A01E-40BB-97D2-D085CFD88152.jpeg

Nån som har ett smarrigt recept på Korv Stroganoff att dela med sig av ?

Haha, what? :D
Tricket för mig är att steka med lite tomatpuré i korven och löken. Innan dom andra ingredienserna går ned i pannan.
Sist jag gjorde korv stroganoff hade jag nog denna klocka på mig.
20190518_100609.jpg

Som @Birchgrove säger blir det bättre om purén får stekas in lite. En skvätt dijonsenap är ett annat tips. Eller om du känner dig busig och gillar lite starkt, så är sriracha gott att ha i tycker jag.
Hade nog den här sist jag lekte med korven.
20190531_200302.jpg

Länken till avslöjandet verkar redan borttagen, vill du summera? :angel:
Ägaren till Ginault har tydligen gjort Rolex fakes innan. Bra sådana, och sedan hävdar bloggaren att han använder samma case och movement till sina Ginaults.
Sen verkar det vara en del bedrägerier också, han har bland annat använt NTH's ägare Chris Vail's namn. Som nu verkar ha dragit in advokater.

Ägaren till Ginault har tydligen gjort Rolex fakes innan. Bra sådana, och sedan hävdar bloggaren att han använder samma case och movement till sina Ginaults.
Sen verkar det vara en del bedrägerier också, han har bland annat använt NTH's ägare Chris Vail's namn. Som nu verkar ha dragit in advokater.
Innan eller parallellt med Ginaults klockor?
Aj då, farligt gränsland det där med replikor och homager, ifall det stämmer. Alternativt en moraliskt laddad fråga om de med en Ginault sub "bryr" sig eller ej.

Intryck av Vertigo diver one så här 14 timmar sen anländandet: skitsnygg, sitter riktigt bra (förutom att spännet hamnat snett, löser detta senare genom att flytta en länkbit till andra sidan), något trög vridning på bezel (vilket jag bara ser som positivt), fläckfri tidshållning (Seiko NH35) och passar grymt bra på alla möjliga band. Krona + kronaxel känns stabilt, kronan skruvar in utan rappel och att ändra tid samt datum flöt på fint. Ska vi gnälla lite så är länken lite klen, finns dock dyrare klockor med ännu sämre länk (både glycine- och seikoägare har väl klagat ibland bara för att nämna några). Hoppas ingen tog illa upp där ;) Jag är sen tidigare van vid Zodiacs fantastiska länkar så där är det väl rätt stor skillnad. Men jag ser inte detta som något jätteproblem direkt. Däremot är lumen bedrövlig, inget jag kommer störa mig på iofs då jag sällan har nytta av detta.. men ändå. Hade tänkt demonstrera lumen men varenda rum här på jobbet har automatbelysning :) Haha!
40CD67FF-AF87-42FD-AACA-92CBB8883A3B.jpeg
2DC6768B-EA7B-4A6F-8528-8E90EA54DADF.jpeg

Senast ändrad:
Som @Birchgrove säger blir det bättre om purén får stekas in lite. En skvätt dijonsenap är ett annat tips. Eller om du känner dig busig och gillar lite starkt, så är sriracha gott att ha i tycker jag.
Hade nog den här sist jag lekte med korven.
20190531_200302.jpg
Tack gubbar ! Jo det är så att här finns det ingen falukorv, och jag är därav hänvisad till ett substitut. Har hittills inte lyckats särskilt bra med att få till 'schwunget' i smaken så därför frågade jag. Dessa tips skall definitivt provas :)

Kastar mig in här i diskussionen angående Ginault, känner dock att jag är liiiite dåligt insatt. Som jag förstått har man gjort rena replikor/fakes både med och utan Rolex logga? Men man har ju även sin sub-homage som där det skiljer mer utseendemässigt jämfört med R submariner än vad tex Tisells version gör (även om det nu inte är många detaljer som skiljer). Eller är jag ute och cyklar? Inte meningen att trampa Tisell-fans på tårna, va bara ett exempel :)

Senast ändrad:
Kastar mig in här i diskussionen angående Ginault, känner dock att jag är liiiite dåligt insatt. Som jag förstått har man gjort rena replikor/fakes både med och utan Rolex logga? Men man har ju även sin sub-homage som där det skiljer mer utseendemässigt jämfört med R submariner än tex Tisells version (även om det nu inte är många detaljer som skiljer). Eller är jag ute och cyklar? Inte meningen att trampa Tisell-fans på tårna, va bara ett exempel :)
Yes. Exakt så. Ginaults bas har alltid varit högkvalitativa fakes men på senare tid även lyckats med att sälja "sitt eget" varumärke.

Tillbaka
Topp