Det finns väl inga bevis att han gjort det parallellt, men är väl inte helt omöjligt heller då han gjort det innan.
Oh okej, hajar! Tack för insights!
Kastar mig in här i diskussionen angående Ginault, känner dock att jag är liiiite dåligt insatt. Som jag förstått har man gjort rena replikor/fakes både med och utan Rolex logga? Men man har ju även sin sub-homage som där det skiljer mer utseendemässigt jämfört med R submariner än vad tex Tisells version gör (även om det nu inte är många detaljer som skiljer). Eller är jag ute och cyklar? Inte meningen att trampa Tisell-fans på tårna, va bara ett exempel
Yes. Exakt så. Ginaults bas har alltid varit högkvalitativa fakes men på senare tid även lyckats med att sälja "sitt eget" varumärke.
Jag är inte insatt i Ginault eller deras historia men jag tycker att det väcker frågor om klockorna. Om man skall tro på det numera borttagna inlägget så är det första jag frågar mig om klockan är värd sitt pris, det är ju ändå en ganska dyr klocka. Är den verkligen ”handbuilt in america”, är deras inhousekaliber egentligen en kinesisk ETA-klon och skall man betala så mycket för en klocka som eventuellt från början finansierats med hjälp av brottslig verksamhet? Det är inget fel tycker jag med hommager men om man tar dubbelt eller trippelt betalt än t.ex. Tisell vill man ju ha valuta för dem pengarna inte bara ett annat märke. Sen är ju personerna som är inblandade påhittade och om man vill framstå som en seriös aktör kanske man skall vara ärlig med vem man faktiskt är.
... sen undrar jag också vem det är som författat inlägget och varför denna har lagt ner så mycket tid på att leta fakta. Svårt att tro att det inte ligger ett ekonomiskt intresse bakom.