Ohhh, riktigt bra! Vet du vad är för inlägg? Keramiskt eller aluminium?Första prototyperna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ohhh, riktigt bra! Vet du vad är för inlägg? Keramiskt eller aluminium?Första prototyperna
Sista var bäst, mkt snyggaFörsta prototyperna
Ok, tack, mindes rätt. Kanske vänta lite innan jag frågar honom också då...Pratade med Elshan i söndags och då sa han tis-ons. Har inte hört ett knyst ännu.
Då får man tillönska en riktigt trevlig semester. Blir nog tillfälle att nyttja den fina klockan till det den är gjord för: bad.Första dagen på semestern, och så ser det ut så här..
Trevligt. Nåt mer känt; urverk, storlek mm?
Ohhh, riktigt bra! Vet du vad är för inlägg? Keramiskt eller aluminium?
Sista var bäst, mkt snygga
Riktigt trevligt, grattis. Verkar ju hyfsat välreglerat . Sälj bilen och köp en hel hög med klockor...Han inte mer än o packa upp klockan o sen åka och korta länken innan nya däck skulle på bilen,upptäcker då att skivorna är dåliga och även beläggen (morr) kunde fått en klocka till istället
Nåväl här är den Nodus Retrospect 2
Stort tack till @Petrik
Ja mest frugan som kör ändå.Riktigt trevligt, grattis. Verkar ju hyfsat välreglerat . Sälj bilen och köp en hel hög med klockor...
Säkerligen många tillverkare i Europa som står för frakten i garanti-ärenden, särskilt de större. San martin ville att jag skulle ta den till en lokal urmakare och sen skicka kvitto, hittade dock ingen som ville titta på den i mitt närområde så skickade den istället och fick då stå för frakten dit.När jag skickade tillbaka min Steinhart på garantiärende så stod dom för frakt både fram och tillbaka. Trodde jag var standard men så verkar ju inte vara fallet...
Kommenterar mitt eget inläggIntryck av Vertigo diver one så här 14 timmar sen anländandet: skitsnygg, sitter riktigt bra (förutom att spännet hamnat snett, löser detta senare genom att flytta en länkbit till andra sidan), något trög vridning på bezel (vilket jag bara ser som positivt), fläckfri tidshållning (Seiko NH35) och passar grymt bra på alla möjliga band. Krona + kronaxel känns stabilt, kronan skruvar in utan rappel och att ändra tid samt datum flöt på fint. Ska vi gnälla lite så är länken lite klen, finns dock dyrare klockor med ännu sämre länk (både glycine- och seikoägare har väl klagat ibland bara för att nämna några). Hoppas ingen tog illa upp där Jag är sen tidigare van vid Zodiacs fantastiska länkar så där är det väl rätt stor skillnad. Men jag ser inte detta som något jätteproblem direkt. Däremot är lumen bedrövlig, inget jag kommer störa mig på iofs då jag sällan har nytta av detta.. men ändå. Hade tänkt demonstrera lumen men varenda rum här på jobbet har automatbelysning Haha!
Yes, men länge sen och tål att upprepas. Väldigt fin!Vet inte om denna varit uppe på tråden tidigare. Ganska trevlig Hommage.
Yes, men länge sen och tål att upprepas. Väldigt fin!
Ingenting missar den här trådenHehe, klart den har! KS aktivaste tråd.
Någon som sitter på ett jubilee band på 20mm får gärna pma mig!
jävligt fin, grattis!! Fira med en Norrlands nu!Han inte mer än o packa upp klockan o sen åka och korta länken innan nya däck skulle på bilen,upptäcker då att skivorna är dåliga och även beläggen (morr) kunde fått en klocka till istället
Stort tack till @Petrik
Ska byta skivor o belägg sen får det bli en birajävligt fin, grattis!! Fira med en Norrlands nu!
Har en liknande från 1976...Vet inte om denna varit uppe på tråden tidigare. Ganska trevlig Hommage.
Enligt svensk lag skall säljaren ombesörja returfrakten vid fel på varan.Säkerligen många tillverkare i Europa som står för frakten i garanti-ärenden, särskilt de större. San martin ville att jag skulle ta den till en lokal urmakare och sen skicka kvitto, hittade dock ingen som ville titta på den i mitt närområde så skickade den istället och fick då stå för frakten dit.
Har en liknande från 1976...
Inte samma märke och inte micro. Sorry för of topic men denna är en favorit.
Ledsen att kladda i tråden men här är samma klocka i annat ljus. Blåa tavlan var kanske inte så tydlig på förra bilden...Riktigt fin! Originalet är så klart mycket bättre.
Ohh! Vilken guldklimp! Håll i den där hårt!Har en liknande från 1976...
Inte samma märke och inte micro. Sorry för of topic men denna är en favorit.
Vilket gäller alla som säljer till Sverige oavsett varifrån försäljaren befinner sig? (Ska även tillägga att jag inte bad om att få tillbaka pengar för frakten, mycket möjligt att de hade löst det)Enligt svensk lag skall säljaren ombesörja returfrakten vid fel på varan.
Är lite osäker där tyvärr. Lär inte gälla oavsett land men EU kanske har någon lag?Vilket gäller alla som säljer till Sverige oavsett varifrån försäljaren befinner sig? (Ska även tillägga att jag inte bad om att få tillbaka pengar för frakten, mycket möjligt att de hade löst det)
Riktigt fin! Den gråa tavlan med den guldiga sekundvisaren gör sig verkligen bra ihop. Grattis!Han inte mer än o packa upp klockan o sen åka och korta länken innan nya däck skulle på bilen,upptäcker då att skivorna är dåliga och även beläggen (morr) kunde fått en klocka till istället
Stort tack till @Petrik
Trevlig som tusan. Grattis!Han inte mer än o packa upp klockan o sen åka och korta länken innan nya däck skulle på bilen,upptäcker då att skivorna är dåliga och även beläggen (morr) kunde fått en klocka till istället
Stort tack till @Petrik