• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tips från @Elias.A i nystartade Geckota-tråden.

https://www.watchgecko.com/geckota-c2-chronograph-watch-sii-vk64

c2-military-wbg-green-new_1.jpg
wbg-front-vintage-chronograph-with-strap_2.jpg
Fixar bara inte detta namn... Påminner mig om en Geckoödla :woot:

Låset känns som en ny standard, påminner om det som Swatch group använder och det tar ju sin plats. Fast detta är utan extension va?
Likadant lås som jag har på min M&S tror jag, har varit uppe förut. Har ett verktygslös justering som funkar bra men låset är bulkigt. Syns ganska bra här.
IMG_20181227_211540_1.jpg

Det är stort redan på denna ganska bulkiga 42 mm dykare, på en 36 mm dressare passar det mindre bra, tror jag.

Fick precis tillbaka min Dan Henry 1970 från reparation. Visade sig att jag fick tillbaka en helt ny klocka istället. Såg att den grå är slutsåld så funderade på om jag skulle lägga ut den för 2500 kr direkt vilket är vad jag betalade men det kanske är lite väl optimistiskt. Vad tror ni?

Fullträff! Så galet bra!

Tack för det! Sitter och småmyser as we speak :D

Ja jäklar vilken fin klocka! Zelos när Zelos är som bäst. Timekeepers Edition är dessutom den allra snyggaste av dem. Snyggt fångat, grattis!

Ja, gillar den riktigt mycket! Lite tveksam till en GMT utan datum... Men i och med att det är en "riktig" LE till skillnad mot övriga Zelos så slog jag till ändå när det kom till kritan. Tror det fanns fyra i lager när jag klickade hem den här och resten försvann inom timmar :D

Första prototyperna

FB_IMG_1562251464467.jpg
FB_IMG_1562251470889__01.jpg
FB_IMG_1562251468290.jpg
Ser ju sjukt bra ut. Gillar att de körde på vintagelänken också. Tyvärr tog de bort dem två jag tyckte om mest, den brun/svarta och vinröda. Hade känts lite mer speciellt med dem istället för Coke/pepsi/Batman/svart som finns överallt. Klockan lär ju kosta duktigt också, skall man gissa på 10k kanske?

• Like
Reactions: M26
Tillbaka
Topp