Sååå fin grattisOkej då Zelos Horizons Timekeepers edition!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sååå fin grattisOkej då Zelos Horizons Timekeepers edition!
En sån här kanske?Alltså, nu får ni hjälpa mig....
Först ett stort tack för Bästa Tråden.
Jag letar med ljus och lume efter en lagom stor GMT, men utan nån vridring, utan en helt slät bezel. Har kollat in den nya Monta Atlas som dyker upp i augusti, snygg som f-n, men kan inte kallas prisvärd.
Ljus tavla ett plus, likaså länk.
Hit me.
Tycker inte denna är så rörig, men smaken är som...Som sagt, man får snabba svar här, uppskattas väldigt.
Orient går tyvärr bort, för rörig tavla.
Halios har heelt gått mig förbi, men snygg. Lagom storlek är ca 40 mm. Hamilton är snygg, men har om jag minns rätt, ganska långa luggar...
Hit me moore
Fler som harSom sagt, man får snabba svar här, uppskattas väldigt.
Orient går tyvärr bort, för rörig tavla.
Halios har heelt gått mig förbi, men snygg. Lagom storlek är ca 40 mm. Hamilton är snygg, men har om jag minns rätt, ganska långa luggar...
Hit me moore
Nu är det sovdags, men fortsätter läsa dom 8 sidor ni presterar inatt i morgon kl 5,30
Tack för det! Ser fram emot att få lite kvalitetstid med den imorgonSååå fin grattis
Inte alls tokig. Gillar den cleana vintage-looken.Lite lånade bilder!!
När jag va inne i butik och kortade länken till Nodusen idag så såg jag denna Rotary.
Blev lite småsugen,men frågan är om jag ångrar mig och det är en Quartz men det spelar mindre roll för mig.
Eller är det bara köplust?
Hehe, det är ändå lite charmigt på sätt och vis i en tid där allt och alla är uppkopplade dygnet runt. Det kanske är ett statement från Eddie? Hans långfinger till digitaliseringenhaha, jag har försökt köpa den där två veckor i rad nu. kommer alltid på det för sent på söndagar...
Du får ju sätta en påminnelse! Lätt värt att hänga på låset.haha, jag har försökt köpa den där två veckor i rad nu. kommer alltid på det för sent på söndagar...
Usch, fy och blä är väl den allmänna uppfattningen, åtminstone sett till varumärket och personerna bakom. Klockorna i sig är väl mest en smaksak.Vad tycker man om Meccaniche Veneziane?
Förmodligen, men vore det inte vettigare att bara sätta en automatisk begränsning på antalet ordrar istället för att hålla öppettider? Jag har inte riktigt förstått mig på hur hans hemsida fungerar men om han t.ex. har 200 klockor på lager så känns det ju enklare för samtliga inblandade om det bara hanterades som vilken nätbutik som helst och att han skickar ordrarna i turordning vartefter han får tid istället för att man måste beställa mellan vissa specifika tider, vilket för somliga innebär att ställa klockan mitt i natten bara för att kunna lägga en order i en nätbutik.hehe, jag tror de är mer av nödvändighet. han har väl inte mer tid helt enkelt.
Tack för info! Får läsa på, blev lite charmad av ett nyhetsbrev jag kritat på.Usch, fy och blä är väl den allmänna uppfattningen, åtminstone sett till varumärket och personerna bakom. Klockorna i sig är väl mest en smaksak.
Jag har inte full koll och det är en lite invecklad historia men i grund och botten handlar det om att det startade som en kickstarter som många hoppade på men med tidens gång så ändrades/försämrades de utlovade belöningarna, leveranser sköts framåt hela tiden och många hade problem med kass kvalitet som de inte verkade vilja kännas vid. Typ.
Kan dom bara hålla leveranstider och samtidigt få iväg bra grejer framöver så tror jag dom är hemma ändå trots lite gnissel i maskineriet från start.Usch, fy och blä är väl den allmänna uppfattningen, åtminstone sett till varumärket och personerna bakom. Klockorna i sig är väl mest en smaksak.
Jag har inte full koll och det är en lite invecklad historia men i grund och botten handlar det om att det startade som en kickstarter som många hoppade på men med tidens gång så ändrades/försämrades de utlovade belöningarna, leveranser sköts framåt hela tiden och många hade problem med kass kvalitet som de inte verkade vilja kännas vid. Typ.
Va 30% på den så summan blev 2600kr.Inte alls tokig. Gillar den cleana vintage-looken.
Vad var priset?
Man blev lite småsugen faktiskt. Har ingenVa 30% på den så summan blev 2600kr.
SjälvklartMan blev lite småsugen faktiskt. Har ingen
quartzare och visst behöver man det?
Inte värre än Borealis som för tankarna till någon åldersrelaterad ledsjukdomFixar bara inte detta namn... Påminner mig om en Geckoödla
https://www.rotarywatches.com/en/the-rotary-collection/timepieces-watches/gb05108-30 Här är exakt den jag tittade på,denna har Sapphire och 100m tät.Man blev lite småsugen faktiskt. Har ingen
Har för mig att han förklarat upplägget med att han säljer så många som han hinner packa och skicka iväg på en vecka då han verkar vara en one man show. Tror han säljer typ 50 i veckan och sätter ingen begränsning för att han inte vet vilka modeller som säljer. Borde vara en smal sak att programmera en webshop att den stänger ner efter x antal ordrar men gissar att han är en analog typFörmodligen, men vore det inte vettigare att bara sätta en automatisk begränsning på antalet ordrar istället för att hålla öppettider? Jag har inte riktigt förstått mig på hur hans hemsida fungerar men om han t.ex. har 200 klockor på lager så känns det ju enklare för samtliga inblandade om det bara hanterades som vilken nätbutik som helst och att han skickar ordrarna i turordning vartefter han får tid istället för att man måste beställa mellan vissa specifika tider, vilket för somliga innebär att ställa klockan mitt i natten bara för att kunna lägga en order i en nätbutik.
Jag börjar bli sugen på att skaffa en. De startade igång 2017 och verkar nu ha fått lite struktur på det. Drivs av två bröder. Jag tycker personligen att det varit lite väl stor prisskillnad mellan kickstarter kampanjerna och det senare priset på deras hemsida, som ligger betydligt högre. Länk är en förutsättning för mig och den har tidigare inte varit så lätt att få tag på då den såldes separat.Vad tycker man om Meccaniche Veneziane?
Älskar den, och den komplikationen som jag tycker fn alla klockor ska ha, power reserveTycker inte denna är så rörig, men smaken är som...
Ett måste, minst en, hur ska man annars kunna tex klaga på quartz ?Man blev lite småsugen faktiskt. Har ingen
Trodde du skulle säga gmt men visst, pr är där i nödvändighetens hägn.Älskar den, och den komplikationen som jag tycker fn alla klockor ska ha, power reserve