• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Okej då :D Zelos Horizons Timekeepers edition!
20190704_193218.jpg
20190704_193250.jpg
20190704_195858.jpg
20190704_195927.jpg
20190704_195929.jpg
Sååå fin :) grattis

Som sagt, man får snabba svar här, uppskattas väldigt. ❤️
Orient går tyvärr bort, för rörig tavla.
Halios har heelt gått mig förbi, men snygg. Lagom storlek är ca 40 mm. Hamilton är snygg, men har om jag minns rätt, ganska långa luggar...
Hit me moore;)
Nu är det sovdags, men fortsätter läsa dom 8 sidor ni presterar inatt i morgon kl 5,30;)

Som sagt, man får snabba svar här, uppskattas väldigt. ❤️
Orient går tyvärr bort, för rörig tavla.
Halios har heelt gått mig förbi, men snygg. Lagom storlek är ca 40 mm. Hamilton är snygg, men har om jag minns rätt, ganska långa luggar...
Hit me moore;)
Nu är det sovdags, men fortsätter läsa dom 8 sidor ni presterar inatt i morgon kl 5,30;)
Fler som har
Maurice Lacroix, Zeno, Longines, Fredrique Constant, jaguar... finns en del men kanske inte "affordable"...

EDIT och där såg jag att @Birchgrove var snabbare också :(

Lite lånade bilder!!
När jag va inne i butik och kortade länken till Nodusen idag så såg jag denna Rotary.
Blev lite småsugen,men frågan är om jag ångrar mig och det är en Quartz men det spelar mindre roll för mig.
Eller är det bara köplust?
94554D42-104F-4EF9-A1B5-535BC01AC9FA.jpeg
03154728-C5BF-416F-B0DE-C2154CD3344C.jpeg
07C25A17-F1E2-402A-8DE9-655B163C76E7.jpeg

Lite lånade bilder!!
När jag va inne i butik och kortade länken till Nodusen idag så såg jag denna Rotary.
Blev lite småsugen,men frågan är om jag ångrar mig och det är en Quartz men det spelar mindre roll för mig.
Eller är det bara köplust?
94554D42-104F-4EF9-A1B5-535BC01AC9FA.jpeg
03154728-C5BF-416F-B0DE-C2154CD3344C.jpeg
07C25A17-F1E2-402A-8DE9-655B163C76E7.jpeg
Inte alls tokig. Gillar den cleana vintage-looken.
Vad var priset?

Vad tycker man om Meccaniche Veneziane?
Usch, fy och blä är väl den allmänna uppfattningen, åtminstone sett till varumärket och personerna bakom. Klockorna i sig är väl mest en smaksak. ;)

Jag har inte full koll och det är en lite invecklad historia men i grund och botten handlar det om att det startade som en kickstarter som många hoppade på men med tidens gång så ändrades/försämrades de utlovade belöningarna, leveranser sköts framåt hela tiden och många hade problem med kass kvalitet som de inte verkade vilja kännas vid. Typ.

hehe, jag tror de är mer av nödvändighet. han har väl inte mer tid helt enkelt. :)
Förmodligen, men vore det inte vettigare att bara sätta en automatisk begränsning på antalet ordrar istället för att hålla öppettider? Jag har inte riktigt förstått mig på hur hans hemsida fungerar men om han t.ex. har 200 klockor på lager så känns det ju enklare för samtliga inblandade om det bara hanterades som vilken nätbutik som helst och att han skickar ordrarna i turordning vartefter han får tid istället för att man måste beställa mellan vissa specifika tider, vilket för somliga innebär att ställa klockan mitt i natten bara för att kunna lägga en order i en nätbutik.

Usch, fy och blä är väl den allmänna uppfattningen, åtminstone sett till varumärket och personerna bakom. Klockorna i sig är väl mest en smaksak. ;)

Jag har inte full koll och det är en lite invecklad historia men i grund och botten handlar det om att det startade som en kickstarter som många hoppade på men med tidens gång så ändrades/försämrades de utlovade belöningarna, leveranser sköts framåt hela tiden och många hade problem med kass kvalitet som de inte verkade vilja kännas vid. Typ.
Tack för info! Får läsa på, blev lite charmad av ett nyhetsbrev jag kritat på.

Kan dom bara hålla leveranstider och samtidigt få iväg bra grejer framöver så tror jag dom är hemma ändå trots lite gnissel i maskineriet från start.
Folk har glömt bort värre saker än så.
Grymt sugen själv faktiskt men väntar kanske en batch. Snygga som tusan är dom iallafall (enligt mig) :)

Förmodligen, men vore det inte vettigare att bara sätta en automatisk begränsning på antalet ordrar istället för att hålla öppettider? Jag har inte riktigt förstått mig på hur hans hemsida fungerar men om han t.ex. har 200 klockor på lager så känns det ju enklare för samtliga inblandade om det bara hanterades som vilken nätbutik som helst och att han skickar ordrarna i turordning vartefter han får tid istället för att man måste beställa mellan vissa specifika tider, vilket för somliga innebär att ställa klockan mitt i natten bara för att kunna lägga en order i en nätbutik.
Har för mig att han förklarat upplägget med att han säljer så många som han hinner packa och skicka iväg på en vecka då han verkar vara en one man show. Tror han säljer typ 50 i veckan och sätter ingen begränsning för att han inte vet vilka modeller som säljer. Borde vara en smal sak att programmera en webshop att den stänger ner efter x antal ordrar men gissar att han är en analog typ :)

Vad tycker man om Meccaniche Veneziane?
Jag börjar bli sugen på att skaffa en. De startade igång 2017 och verkar nu ha fått lite struktur på det. Drivs av två bröder. Jag tycker personligen att det varit lite väl stor prisskillnad mellan kickstarter kampanjerna och det senare priset på deras hemsida, som ligger betydligt högre. Länk är en förutsättning för mig och den har tidigare inte varit så lätt att få tag på då den såldes separat.

Tillbaka
Topp