• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lite lånade bilder!!
När jag va inne i butik och kortade länken till Nodusen idag så såg jag denna Rotary.
Blev lite småsugen,men frågan är om jag ångrar mig och det är en Quartz men det spelar mindre roll för mig.
Eller är det bara köplust?
94554D42-104F-4EF9-A1B5-535BC01AC9FA.jpeg
03154728-C5BF-416F-B0DE-C2154CD3344C.jpeg
07C25A17-F1E2-402A-8DE9-655B163C76E7.jpeg
Riktigt snygg, gillar coin bezeln och den rena tavlan :)

Får man fråga varför du inte kan bära en sån?
Kronan är nedsänkt mot handleden. Den äter in sig i handleden så att det gör ont efter ett tag. Om man ser klockan i profil så ser man att kronan är placerad neråt från kronskyddet. Grym klocka på alla vis, men det är en tråkig detalj på designen. Är nog en kompromiss iom kronans storlek så blir klockan mer balanserad i utseende.

Någon som är intresserad av Aerotec? Tyckte det såg lite småtrevligt ut :).
Aerotec.png

http://www.aerotecwatches.com/
- Case size: 40 mm
- Case thickness: 14.1 mm
- Bezel: Uni-directional ceramic with C3 Super-Luminova lume at 12 O'clock
- Lug width: 20 mm
- Lug to lug: 48 mm
- Crown: Screwdown A signed embossed logo
- Movement: MIYOTA 9015 Automatic
- Dial: Meteorite or brushed dial with applied 3D indexes filled with C3 Super-Luminova
- Crystal: Domed sapphire crystal
- Water resistant: 50 ATM / 500M
- Strap: Italian aged leather
- Warranty: 1 Year International

A0A03407-C270-4D11-AE2E-A1222CF2A0E9.jpeg
69281B55-B13E-4637-98E7-D05DD40837AB.jpeg
När vi snackar kronor @FOQ , kolla in denna lösningen på Squalen, placerad kl 16 och liksom insjunken i boetten. Fin lösning, och utan att irritera när man skall göra sina pushups på stranden!

Först och främst: så jäkla snygg klocka!!! Den kan du göra push-ups på stranden med utan skämmas!!

Håller med om att det är en riktigt genomtänkt lösning. Antar att många kan bära den just pga av det trots små handleder.

Tillbaka
Topp